Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- تحلیلگران نفت با در نظر گرفتن موانعی که شیوع واریانت اُمیکرون برای احیای تقاضا برای سوخت ایجاد می کند و ریسک اشباع عرضه، پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۲ را پایین بردند.

 در نظرسنجی رویترز از ۳۵ اقتصاددان و تحلیلگر، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال نوی میلادی ۷۳ دلار و ۵۷ سنت پیش بینی شد که حدود دو درصد کمتر از پیش بینی ۷۵ دلار و ۳۳ سنت در نظرسنجی نوامبر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نخستین کاهش پیش بینی قیمت سال ۲۰۲۲ از نظرسنجی اوت رویترز بود.

میانگین قیمت هر بشکه نفت آمریکا ۷۱ دلار و ۳۸ سنت در سال ۲۰۲۲ پیش بینی شد که پایینتر از پیش بینی ۷۳ دلار و ۳۱ سنت در ماه پیش بود.

نوربرت روکر، تحلیلگر بانک جولیوس بائر گفت: با کندی رشد تقاضا برای نفت، ادامه رشد عرضه و تسهیل کمبود انرژی، در سال ۲۰۲۲ شاهد توازن گسترده بازار نفت خواهیم بود و بنابراین انتظار داریم قیمتها از سطح جاری پایینتر باشند.

قیمت نفت برنت که در حال حاضر حدود ۸۰ دلار در هر بشکه معامله می شود، تحت تاثیر بهبود تقاضا برای سوخت، در مسیر ثبت بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۰۹ قرار دارد.

با این حال واریانت جدید اُمیکرون کرونای دلتا شیوع سریعتری دارد و باعث شده است کشورها محدودیتهای کرونایی را تشدید کنند. اگر این محدودیتها ادامه پیدا کند، می تواند روند احیای تقاضا برای سوخت را معکوس کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA هم اظهار کرد: بازگشایی جهانی بمحض عبور موج شیوع اُمیکرون، بهبود خواهد یافت و قیمت نفت احتمالا نوسانی خواهد ماند زیرا اوپک پلاس با افزایش تدریجی تولید، معامله گران را در اضطراب نگه می دارد.

وزیران اوپک پلاس قرار است برای بازبینی سیاست تولید هفته جاری دیدار کنند. چهار منبع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند: در شرایطی که نفت نزدیک ۸۰ دلار مانده است، اوپک و متحدانش شامل روسیه احتمالا سیاست افزایش تدریجی عرضه را ادامه داده و افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را برای فوریه تصویب می کنند.

سورو سرکار، تحلیلگر بانک دی بی اس گفت: در بخش عرضه، استراتژی اوپک پلاس و مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا و روند احیای نفت شیل آمریکا هم عوامل تاثیرگذاری خواهند بود اما برای بخش تقاضای دورنمای بازار نفت، در درجه دوم قرار می گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، پیش بینی می شود تقاضا برای نفت ۳.۲ تا شش میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رشد کند.

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سال ۲۰۲۲ اوپک پلاس ا میکرون پیش بینی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)

بزرگترین ورزشکاران جهان چقدر درآمد دارند؟ و درآمد ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی در مقایسه با هم چگونه است؟ در اینفوگرافی زیر طبق محاسبات فوربس، ورزشکارانی را که بیشترین درآمد را در رشته های ورزشی مختلف داشتند، به تصویر کشیده شده است.

به گزارش روزیاتو، درآمدهای گزارش شده در پردرآمدترین ورزشکاران جهان از مه ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ را پوشش می دهد. درآمدها شامل درآمدهای درون زمینی (حقوق، پاداش، جایزه) و خارج از میدان (تبلیغات و …) است.

پردرآمدترین ورزشکار جهان کیست؟

کریستیانو رونالدو با درآمد ۱۳۶ میلیون دلاری بین مه ۲۰۲۲ و مه ۲۰۲۳، پردرآمدترین ورزشکار جهان بود. انتقال او به باشگاه النصر عربستان سعودی رکورد بزرگترین قرارداد در این ورزش را در آن زمان ثبت کرد.

در اینجا نحوه مقایسه او با پردرآمدترین ورزشکاران دیگر جهان آمده است.

توجه: ارقام گرد شده اند.

لبرون جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز، بیشترین درآمد را در بسکتبال کسب کرد (کمتر از ۱۲۰ میلیون دلار)، که تقریباً دو برابر بیشتر از لوئیس همیلتون، پردرآمدترین راننده فرمول ۱ است که در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ حدود ۶۵ میلیون دلار به خانه برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که چگونه درآمد خارج از زمین می تواند به طور قابل توجهی به درآمد کل برخی از ورزشکاران کمک کند.

توجه: ارقام گرد شده اند.

این اختلاف بیشتر در مورد راجر فدرر که در سال ۲۰۲۲ پس از آخرین بازی در لیور کاپ بازنشسته شد، مشهود است. با این حال، معاملات گسترده او با یونیکلو، رولکس و مرسدس بنز و همچنین سهام او در شرکت On، همچنان او را در صدر این لیست ها نگه می دارد.

همراه با رونالدو و جیمز، این سه ورزشکار سلبریتی رشته ورزشی خود در نظر گرفته می شوند و بدون شک به آنها کمک می کند تا قراردادهای پرسود و معاملات تجاری را تضمین کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند