Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار بندرعباس روز شنبه در حاشیه رزمایش آماده باش مقابله با بحران شهرداری بندرعباس در گفت و  گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اعلام بارندگی پیش رو توسط سازمان هواشناسی بی درنگ هماهنگی‌های لازم در این شهرستان برای آمادگی اداره‌های مرتبط انجام شد تا مردم دچار مساله‌ای نشوند.

عزیزاله کناری ادامه داد: اکنون مشکل خاصی وجود نداشته و آمادگی کامل وجود دارد تا در صورت بروز آبگرفتگی در پی باران مسیر روان آب‌ها به سرعت بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار: بندرعباس برای بارش باران الهی آمادگی دارد

شهردار بندرعباس هم به خبرنگار ایرنا گفت: اقدام‌های لازم برای عبور روان آب‌های سطحی با بازگشای معابر و برداشتن موانع از یک هفته قبل آغاز شده و اکنون این شهر برای بارش باران الهی آمادگی دارد.

مهدی نوبانی بیان کرد: این شهرداری پس از اعلام هشدار اداره کل هواشناسی هرمزگان و مدیریت بحران استانداری هرمزگان اقدام‌های خود را برای آماده کردن شهر انجام داد.

وی ادامه داد: لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رفع موانع عبور روان آب انجام شده است و جای هیچگونه نگرانی در خصوص بارش‌های پیش بینی شده وجود ندارد.

وی درخواست کرد: ساکنان بندرعباس در هنگام وقوع بارش‌ها تردد غیرضروری نداشته باشند و از پارک کردن خودروهای خود در حاشیه مسیل‌ها و کانال‌ها بپرهیزند.

جمعیت هلال احمر هرمزگان درحالت آماده باش قرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: این جمعیت با توجه به هشدارهای اداره کل هواشناسی هرمزگان درحالت آماده باش قرار گرفته است و براساس پیش بینی‌ها مناطق وسیعی از هرمزگان براساس پیش بینی انجام شده از بارش‌ها متاثر می‌شود.

مختار سلحشور افزود: به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز درحالت آماده باش قرار داریم و به طور کامل و لحظه به لحظه شرایط را رصد می‌کنیم و چنانچه نیاز به مداخله جمعیت هلال احمر وجود داشته باشد بی‌درنگ وارد عمل می‌شویم.

وی در خصوص مناطق زلزله زده بندرعباس هم بیان کرد: پایش‌ها و بازدیدها در مناطق زلزله زده هم از چند روز قبل آغاز و هشدارهای لازم داده شده است، برخی از زلزله زدگان در منطقه مناسبی قرار نداشتند که به آنها هشدار داده شد تا به منطقه امن جابه‌جا شوند.

اداره کل هواشناسی هرمزگان هشدار جوی شماره ۴۹ و هشدار دریایی شماره ۴۸ سطح قرمز برای این استان صادر کرد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان روز شنبه در این خصوص در گفت وگوبا ایرنا افزود: خروجی نقشه‌های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر تشدید ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است که موجب تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور خواهد شد.

کیانوش عارفی ادامه داد: بر این اساس از روز یکشنبه و دوشنبه و تا ظهر سه‌شنبه احتمال رگبار شدید باران و تداوم آن در استان همراه با رعد و برق و ریزش تگرگ، تندباد شدید و به تبع آن آبگرفتگی گسترده معابر، سلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در ترددها در سراسر هرمزگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: انتظار رگبار شدید باران و طوفانی شدن دریا هم برای روزهای یکشنبه و دوشنبه وجود دارد و وزش تندباد شدید جنوب شرقی-جنوبی همراه با رگبار شدید باران و رعد و برق را باید انتظار داشت.

بنا به اظهار معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان، یکی از آثار مورد انتظار این شرایط اختلال در همه ترددهای دریایی است و به هم استانی‌ها توصیه می‌شود تردد درون و بیرون استانی نداشته باشند.

عارفی افزود: افراد از کوهنوردی خودداری کرده و دامداران دام خود را از حاشیه رودخانه‌ها جمع کنند، همچنین کشاورزان عملیات سمپاشی را به دلیل بارش شدید باران متوقف کرده و نسبت به جمع‌آوری محصول‌هایشان اقدام کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه فعالیت دریایی و به ویژه تفریح‌های دریایی متوقف شود و به این نکته توجه شود که علاوه بر هرمزگان بارش سنگین باران در استان‌های بوشهر، کرمان و سیستان و بلوچستان و فارس هم رخ می‌دهد و انتظار بارش سیلابی را باید داشت.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی هرمزگان استانداری هرمزگان شهرداری بندرعباس هرمزگان بارش باران بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل هواشناسی هرمزگان استانداری هرمزگان شهرداری بندرعباس اداره کل هواشناسی هرمزگان استانداری هرمزگان شهرداری بندرعباس هرمزگان بارش باران بندرعباس اداره کل هواشناسی هرمزگان شدید باران آماده باش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: از اواخر وقت دیشب تاکنون ایشتگاه بارندگی دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است.

لطفی افزود: علی آباد زارعین با ۱۵ میلیمتر، خور ۱۴ میلی متر، خوسف ۱۳ میلی متر،,فریز ۱۰ میلی متر، حسین آباد ۹ میلی متر بارش را ثبت کردند.

وی گفت: ایستگاه خوسف در بین مراکز شهرستان‌ها بیشترین بارش رابا حدود ۱۳ میلی متر ثبت کرده است.

کارشناس هواشناسی افزود: همچنین  ایستگاه های بیرجند با ۸ میلی متر، نهبندان  ۵ میلی متر، اسدیه، سرایان، سربیشه و فردوس حدود یک میلی متر و قائنات کمتر از یک میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی افزود: انتظار داریم تا پنج شنبه شب با ادامه فعالیت این توده هوای ناپایدار گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعد برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و همچنین در ارتفاعات تشکیل مه را داشته باشیم.


دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • آخرین جزئیات راه های مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب در درگهان به وقت بهار + فیلم
  • بارش تندری و شدید باران در خیابان های زاهدان + فیلم | حجم بارندگی را ببینید
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • ثبت بیشترین بارندگی در دهسلم نهبندان با ۲۹ میلی متر
  • آخرین آمار بارندگی ها در هرمزگان
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان