Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، مسئولیت‌پذیری کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط در مقابله با تروریست‌ها را خواستار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری میزان- کاظم غریب آبادی در نامه‌ای به میشل باچلت، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ضمن انتقاد از رویکرد ابزاری و سیاست‌زده برخی کشور‌ها در مقابله با گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان بین‌المللی، خواستار مسئولیت‌پذیری کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ذی‌ربط در مقابله با عوامل مخل صلح و ثبات و امنیت مردم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخشی از این نامه با اشاره به شهادت حدود 40 تن از پرسنل نیروی انتظامی ایران از 21 مارس تا 3 دسامبر 2021 در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مسلح به انواع جنگ افزار‌های هوشمند و تجهیزات سنگین آمده است: جمهوری اسلامی ایران دارای یک سیاست اصولی در مبارزه با انواع قاچاق (مواد مخدر، انسان، کالا و ...) است و در این حوزه‌ها، از موفق‌ترین کشور‌های جهان بوده است. گزارش‌ها و اسناد متقن منتشره سازمان‌های بین المللی ذی‌ربط، مؤید این سابقه روشن و موفق است.
معاون امور بین الملل قوه قضاییه در بخش دیگری از این نامه گفت: پر واضح است اراده ملی جمهوری اسلامی ایران در تداوم سیاست انسان دوستانه فوق، هزینه‌های مالی و انسانی سنگینی نیز بر کشور من تحمیل کرده که شهادت بیش از 3800 هزار نفر و مجروحیت بیش از 12 هزار نفر از نیرو‌های مقابله با مواد مخدر، صرفا بخشی از آن است؛ اقدامات جمهوری اسلامی ایران اگرچه مورد تایید مجامع بین‌المللی و اکثر کشور‌های جهان است، اما متاسفانه نه تنها از همکاری و حمایت کشور‌های دیگر برخوردار نبوده و نیست، بلکه اندک مساعدت سازمان‌های بین المللی نیز در اغلب موارد با بهانه جویی‌ها و برخورد‌های سیاسی و گزینشی برخی کشور‌ها مواجه می‌شود.
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به صدور بیانیه‌های متعدد از سوی دفتر کمیسر عالی حقوق بشر و رویه‌های ویژه در حمایت از برخی مجرمانی که در یک رویه عادلانه محاکمه شده‌اند، با طرح سؤالی تاکید کرده است که چرا بیانیه‌ای در محکومیت اقدامات تروریستی و مسلحانه علیه نیرو‌های انتظامی کشوری که بزرگترین خدمات را به جامعه بین المللی از طریق مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جنایات گروه‌های سازمان یافته ارائه کرده‌اند، صادر نمی‌شود.
در خاتمه این نامه گفته شده، از سرکار عالی انتظار می‌رود تا در مسیر اثبات فلسفه وجودی، ارتقای هویت و جایگاه دفتر کمیسر عالی حقوق بشر به عنوان یک سازوکار مهم بین المللی و مقابله با رویکرد ابزاری، سیاست‌زده و گزینشی در حوزه حقوق بشر، ضمن محکوم کردن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه علیه ملت ایران، خصوصاً در حوزه تأمین تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های پلیس در میدان مبارزه نابرابر خود با گروه‌های تروریستی و قاچاقچیان بین المللی و همچنین محکوم کردن به شهادت رساندن پرسنل نیروی انتظامی توسط این گروه‌ها و قاچاقچیان و ابراز همدری با خانواده‌های آنان، موجبات مسئولیت پذیری کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی ذی‌ربط را در مقابله با عوامل مخل صلح و ثبات و امنیت مردم فراهم آورید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجتماعی عالی حقوق بشر گروه ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مجامع جهانی، مسئولیتی در توقف نسل کشی در غزه ندارند؟

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، آقای ناصر کنعانی در پیامی در فضای مجازی نوشت: جنگ علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، بخشی غم‌انگیز و دردناک از روند جنایت جنگی و عملیات نسل‌کُشی ارتش تروریستی اسرائیل علیه ساکنان این باریکه است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در این پیام افزود: طبق گزارش‌های رسمی، از آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون، رژیم صهیونیستی به طور هدفمند ۳۳ بیمارستان را در این باریکه به کلی از توان ارائه خدمات پزشکی خارج کرده است.
آقای کنعانی در پیامش با برشمردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در مراکز درمانی غزه، نوشته: ادامه محاصره بیمارستان شفا و تشدید عملیات نظامی در این بیمارستان، به ویژه به آتش کشیدن ساختمان جراحی آن، محاصره و بمباران بیمارستان أمل در خان یونس و خارج کردن آن از قابلیت ارائه خدمات پزشکی، حمله به بیمارستان ناصر در خان یونس و بازداشت شماری از آوارگان و مجروحان مستقر در آن و ضرب و شتم و بازداشت گروه پزشکی و درمانی این بیمارستان، از اقدامات جنون‌آمیز صهیونیست‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.
در بخش دیگری از پیام سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمده: بنا بر اعلام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین، حجم انبوهی از شواهد مربوط به جنایات بین‌المللی اسرائیل در نوار غزه طی شش ماه گذشته، ممکن است دیوان بین‌المللی کیفری را در پنج دهه آینده به خود مشغول کند.
آقای کنعانی در بخش دیگری از پیامش نوشته: اکنون پرسش پرتکرار نزد افکار عمومی جهان این است که با این حجم از جنایت و ویرانی جنون‌آمیز در نوار غزه، آیا مجامع و نهاد‌های بین‌المللی غیر از اعلام مواضع سیاسی، صدور بیانیه و یا تصویب قطعنامه، مسئولیت عملی برای ایجاد بازدارندگی و توقف این نسل‌کُشی آشکار و بی‌پروا و پیگرد قانونی جنایتکاران جنگی ندارند؟!

دیگر خبرها

  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • آیا مجامع جهانی، مسئولیتی در توقف نسل کشی در غزه ندارند؟
  • مجامع بین‌المللی ماشین بیانیه نویسی هستند!
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه
  • انتقاد شدید «کنعانی» از بی عملی سازمان های بین المللی برای توقف جنایت صهیونیست ها در غزه 
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • گود «زینل خان» اسفراین میزبان مسابقات بین‌المللی کوراش شد
  • سطح ووشو ایران در مجامع بین‌المللی مطلوب است
  • اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور