Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به سود ۱۰۰ درصدی دلالان خودرو از اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو گفت: با وجود افزایش ۱۸ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، خودروسازان هنوز عرضه به بازار را افزایش نداد‌ه‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید مؤتمنی در رابطه با آخرین وضعیت عرضه و قیمت خودرو در بازار، اظهار داشت: طی چند هفته اخیر قیمت خودرو در بازار تغییر چندانی نداشته و تقریبا ثبات قیمت‌ها حفظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه طی چند ماه اخیر تقاضا کاذب در بازار خودرو وجود نداشته است، افزود: در حال حاضر خریداران خودرو مصرف‌کنندگان واقعی هستند بنابراین اگر شرکت‌های خودروساز نیز عرضه خودرو به بازار را افزایش می‌دادند، قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یافت.

مؤتمنی با بیان اینکه افزایش یا نوسان قیمت ارز نیز عاملی برای افزایش قیمت خودرو در بازار است، بیان داشت: نوسان نرخ ارز نیز در ماه‌های اخیر چندان قابل توجه نبوده است به همین دلیل قیمت خودرو تغییرات چندانی نداشته و تقریبا ثابت مانده است.

وی درباره تاثیر کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو و واگذاری آن به ستاد تنظیم بازار بر قمیت خودرو، گفت: مساله قیمت خودرو ناشی از قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار نیست و اینکه شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار تعیین کننده قیمت خودرو باشند تفاوت چندانی ندارد بلکه مساله اصلی تامین نیاز بازار است که متاسفانه این نیاز بطور کامل تامین نمی‌شود.

مؤتمنی با اشاره به اینکه عرضه خودرو از طریق ثبت نام و قرعه کشی نیاز خودروسازان را تامین نمی‌کند، افزود:این کار فقط سود هنگفتی برای دلالان در بازار خودرو دارد.

وی افزود: در حالی که ما به عنوان نمایشگاه‌دار موفق به ثبت نام و خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی نمی‌شویم، اما عده‌ای دلال که معلوم هم نیست با چه روشی موفق به ثبت‌نام می‌شود سود‌های کلانی را به دست می‌آوردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو بیان داشت: دلالان خودرو را به قیمت کارخانه از طریق ثبت در سایت و قرعه‌کشی خودروسازان خریداری می‌کنند و سپس با قیمت بازار به فروش می‌رساند و مصرف کنندگان واقعی که موفق به خرید خودرو از طریق ثبت نام در سایت نشده‌اند مجبورند که خودرو مورد نیاز خود را از دلالان با قیمت بسیار بیشتر از کارخانه خریداری کنند.

موتمنی با بیان اینکه فقط یک درصد از ثبت‌نام کنندگان در طرح‌های قرعه‌کشی فروش خودرو از شرکت‌های خودروساز مصرف‌کنندگان واقعی هستند، گفت: دلالان با ثبت‌نام در طرح‌های فروش قرعه‌کشی خودروسازان با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد سود می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگرچه قیمت خودرو اخیرا ۱۸ درصد افزایش یافته است، اما باز هم سود‌های کلانی نصیب دلالان بازار خودرو می‌شود.

مؤتمنی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خودروساز باید نیاز بازار را تامین کنند، گفت: مقرر شده بود تا با افزایش قیمت خودرو، خودروسازان خودرو‌های ناقص کف پارکینگ‌ها را تکمیل و روانه بازار کنند، اما این مهم اتفاق نیفتاده است و اگرچه ستاد تنظیم بازار افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو را مدتی پیش اعلام کرد، اما هنوز خودروسازان عرضه به بازار را افزایش نداده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر دلالان نیاز بازار خودرو را تامین می‌کنند و خودرو‌های صفر که توسط این افراد در قرعه‌کشی‌ها خریداری می‌شود در فضای مجازی با اختلاف بسیار زیاد نسبت به قیمت کارخانه به مصرف کنندگان فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران داران خودرو اظهار داشت: اگر خودروسازان نیاز بازار را به موقع تامین کنند نه تنها قیمت‌ها کاهش می‌یابد بلکه واسطه‌گری در بازار خودرو نیز کم می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نمایشگاه داران خودرو، خودرو‌های کارکرده را در نمایشگاه‌های خود عرضه می‌کنند، زیرا خودرو‌های صفر در دست دلالان است و همانطور که اشاره شد از طریق فضای مجازی با اختلاف بسیار زیاد نسبت به قیمت کارخانه به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو بیان داشت: با توجه به ممنوعیت واردات خودرو اکنون نمایشگاه‌ها داران فقط خودرو‌های کارکرده را عرضه می‌کنند، زیرا قادر به واردات خودرو برای عرضه نیستند و با وجود دلالان بازار خودرو امکان خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز را نیز ندارند.

مؤتمنی بیان داشت: در سال ۹۷ اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه بین ۲ تا ۵ میلیون تومان بود، اما با توجه به عرضه محدود اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار به نزدیک ۱۰۰ درصد نیز رسیده است.

وی افزود: به عنوان مثال قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون تومان است، اما قیمت همین خودرو در بازار ۲۷۳ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران بیان داشت: قیمت خودرو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار امروز ۳۲۳ میلیون تومان و قیمت ۲۰۷ دنده‌ای سقف شیشه‌ای ۲۷۳ میلیون تومان است. همچنین قیمت ۴۰۵ دوگانه سوز مدل ۹۹ امروز در بازار ۲۸۷ میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دلالان خودرو اختلاف قیمت قیمت کارخانه رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو قیمت خودرو در بازار شرکت های خودروساز ستاد تنظیم بازار میلیون تومان کارخانه و بازار مصرف کنندگان قیمت کارخانه بازار خودرو اختلاف قیمت نیاز بازار قرعه کشی ۱۰۰ درصد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد گفت: بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست اما اگر دولت تدابیری بیندیشد و نمایندگی‌های ما خودروها را تحویل دهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست که بگوییم در سال جاری افزایش یا کاهش خواهد داشت.

وی افزود: افزایش یا کاهش قیمت خودرو به عرضه آن بستگی دارد که نمایندگی‌ها چه میزان خودرو تحویل می‌دهند و نیاز مردم برآورده می‌شود یا خیر؛ واردات خودرو نیز تاثیرگذار است که اگر انجام شود بازار ثابت خواهد بود. امیدی به کاهش قیمت خودرو نیست اما حداقل می‌توان بازار را ثابت نگه داشت.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مشهد در خصوص افزایش قیمت برخی از خودروها عنوان کرد: چند مورد از خودروهای داخلی گران شدند و افزایش کوچکی داشتند، اما بعضی نیز با کاهش قیمت مواجه شدند. نوساناتی بود که اعلام شد اما هنوز قطعی نشده که چه میزان افزایش قیمت خواهند داشت.

حسینی با اشاره به اینکه قبل از عید بازار تقریبا ثابت بود، تصریح کرد: ما قبل از عید افزایش قیمت نداشتیم، گاهی شیطنت‌هایی انجام می‌شد و خودرو افزایش اندکی پیدا می‌کرد، اما مجدد ثابت می‌شد و قیمت‌ها سر جای خود باز می‌گشت.

وی ابراز عقیده کرد: بعید است که بازاری وجود داشته باشد که شاهد افزایش قیمت باشیم. اگر دولت تدابیری بیندیشد و نمایندگی‌های ما خودروها را تحویل دهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • افزایش قیمت دلار بازار مسکن را به کدام سو می‌برد؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۳
  • بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • قیمت تارا امروز ۶ فروردین ۱۴۰۳؛ مدل اتومات چقدر گران‌تر از دنده‌ای است؟