Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده، روز شنبه در آیین بزرگداشت مرحوم علامه مصباح یزدی در سالن ۹ دی سپاه پاسداران سمیرم افزود: علامه مصباح، عمار صدیق انقلاب در حوزه اندیشه‌ای و اعتقادی بود.

امام جمعه سمیرم، شجاعت و بصیرت مصباح یزدی در دوران معاصر را کم نظیر برشمرد و افزود:آن مرحوم ذره‌ای عافیت‌طلب و طالب دنیا نبود و واهمه‌ای از نقد و تخریب بدخواهان نداشت تا جایی که بارها مورد هجمه روشنفکران داخلی و غربی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مولازاده معدنی خاطرنشان کرد: موسسه امام خمینی(ره) که آن مرحوم سال‌های سال مدیریت آن را بر عهده داشت، الگوی تمام عیار خدمات علمی، اعتقادی، پژوهشی و فرهنگی بشمار می‌رود که ثمرات آن سال‌های سال برای نظام و امت اسلامی ماندگار خواهد بود.

به گفته وی، از جمله ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح این بود که تحلیل‌های دقیقی داشت و دقت و ظرافت ایشان ناشی از ظریف اندیشی و دقت فوق‌العاده‌اش در مباحث سیاسی و اعتقادی بود.

امام جمعه سمیرم با تاکید بر مطالعه آثار قلمی متعدد آن مرحوم افزود: بسیاری از بزرگان ما بر سرآمدی ایشان در تفسیر و فلسفه صحه گذاشته‌اند و این آثار را از خدمات گرانسنگ به دینداران و اهل کتاب می‌دانند.

وی در ادامه با گرامیداشت قیام مردمی نهم دی در سال ۸۸ اظهار داشت: هر جا مردم به صحنه آمده‌اند نظام و انقلاب اسلامی با ثبات و قدرت به حرکت و مسیر آرمانی خود ادامه داده است.

علامه محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) قم ۱۲ دی ۱۳۹۹ در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت و روز ۱۵ دی پس از تشییع در قم، در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

به نوشته ویکی شیعه؛ محمدتقی مصباح یزدی(۱۳۱۳-۱۳۹۹ش) فقیه، فیلسوف، مفسر قرآن و از اندیشمندان و استادان حوزه علمیه قم بود، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت از سوابق اوست.

آن عالم و مفسر قرآن، مخالف قرائت‌های مختلف از دین بود و به مرجعیتِ روحانیت در تفسیر دین اعتقاد داشت و از مهمترین نظریه‌پردازان و مُدافعان نظریه ولایت مطلقه فقیه در ایران بود.

سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها محمدتقی مصباح یزدی سمیرم 9 دی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدتقی مصباح یزدی سمیرم 9 دی محمدتقی مصباح یزدی سمیرم 9 دی مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در نشست برگزاری جلسه هماهنگی و برنامه ریزی یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای گرانقدر و معزز بخش خضرآباد که با حضور امام جمعه بخش خضرآباد؛ مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اشکذر؛ سرهنگ معینی فرماندهی حوزه مقاومت بسیج حضرت خاتم الانبیا (ص) اشکذر؛ بخشدار و شهردار خضرآباد؛ رئیس شورای اسلامی بخش خضرآباد و رئیس شورای اسلامی شهر خضرآباد حضور داشتند حاضران درباره چگونگی برگزاری یادمان پدران و مادران آسمانی شهدا بحث و تبادل نظرکردند.


امام جمعه بخش خضرآباد به چگونگی و اهداف برگزاری یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای گرانقدر و معزز بخش خضرآباد اشاره کرد و خواستار هر چه باشکوه‌تر برگزاری این مراسم شد.

 

حجت الاسلام غالبی در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که‌ این برنامه با حمایت و همکاری مسئولان شهرستانی و پیگیری فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، بخشدار و شهردار خضرآباد و اعضای شورا‌های اسلامی با کیفیت بهتر و متنوع‌تر برگزار شود.

 

امام جمعه بخش خضرآباد هدف از تشکیل این جلسه را برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر مراسم پدران و مادران آسمانی شهدا عنوان کرد و گفت: تجلیل و تکریم پدران ومادران آسمانی شهدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

در این نشست مقرر شد یادمان پدران ومادران آسمانی شهدای بخش خضرآباد جمعه چهارم خرداد ماه در محل حسینیه شهر خضرآباد برگزار شود.

دیگر خبرها

  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه
  • آیت الله امامی کاشانی، آیت صدق و صفا
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازوی توانمند ولایت فقیه است
  • سپاه پاسداران به عنوان بازوان معنوی ولایت فقیه عمل می‌کند
  • تاکید بر بهره گیری از رهنمود‌های رهبری در موضوع حجاب