Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@22:18:27 GMT

ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی به جامعه ایثارگری

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۵۷۸۲

ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی به جامعه ایثارگری

به گزارش ایرنا از ایثار، دومین نشست کارگروه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با سه دستور جلسه «خدمات کمیسیون پزشکی بنیاد»، «خدمات دندان‌پزشکی» و «بررسی و تهیه گزارش کار و بازرسی» در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد با حضور عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و اعضای این کارگروه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسپور در این جلسه ضمن اشاره به آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری کمیسیون‌های پزشکی اختصاصی برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های مصدومین ناجا، در خصوص اقدامات انجام‌شده در راستای برنامه‌ها و اقدامات تحولی کمیسیون‌های پزشکی در استان‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

وی با اشاره به‌ ضرورت ارائه خدمات دندانپزشکی به جامعه ایثارگری بر لزوم تأمین منابع مالی مورد نیاز و اخذ راهکارهای مناسب در جهت ارائه این خدمت تأکید کرد.

در این نشست اعضای کارگروه بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به ارائه راهکار در این خصوص پرداختند.

این جلسه در محل سالن جلسات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور سید حمیدرضا متقی رئیس کمیسیون پزشکی بنیاد، سعید عطاری مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد و سایر اعضای این کارگروه برگزار شد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: دردهای ناشی از آسیب‌دیدگی یا پوسیدگی دندان امروزه به یکی از شایع‌ترین دردها در جامعه تبدیل شده است؛ مسئله‌ای که بالا بودن هزینه‌های دریافت خدمات در حوزه دهان و دندان به ویژه در هرمزگان مزید بر علت شده است تا بسیاری از افراد متأثر از نارسایی‌های دهان و دندان مجبور باشند با روش‌های مختلف یا درمان‌های موقتی با این دردهای سرسام‌آور خو بگیرند.

ایجاد پوسیدگی یا به وجود آمدن حفره در ساختار دندان‌ها موجب می‌شود برای افراد در خوردن و آشامیدن محدودیت‌هایی بروز کند به عنوان مثل خوردن غذاها یا خوراکی‌های شیرین، سرد یا گرم برای افراد آسیب‌دیده در حوزه دهان و دندان سخت می‌شود.

همانطور که مستحضرید یکی از سرانه‌های نامتوازن در کشور مربوط به توزیع جغرافیایی دندانپزشکان است و همین امر نیز باعث پدید آمدن شکاف‌هایی طبقاتی در تعرفه‌های دندانپزشکی شده است و از طرفی بالا بودن تعرفه‌ها موجب شده است که بخش عمده‌ای از خدمات‌جویان حوزه دندان در مواجهه با آسیب‌های مرتبط با دندان به جای بهره‌گیری از روش‌های مختلف درمانی تن به کشیدن دندان‌هایشان دهند.

البته در استان هرمزگان پایین بودن سرانه‌ها تنها منحصر در بخش دندانپزشکی نیست بلکه باقی بخش‌های بهداشت و درمان استان نیز نتوانسته است آن طور که باید و شاید رشد قابل توجهی داشته باشد؛ چنانچه طبق اعلام استاندار هرمزگان بدون احتساب تخت‌های بیمارستانی مربوط به نیروهای مسلح سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان ۷/. است که فاصله معناداری با میانگین تخت‌های بیمارستانی در کشور دارد.

با آغاز به کار دولت سیزدهم؛ تیم اجرایی دولت مردمی در استان هرمزگان برنامه‌هایی را جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان در استان هرمزگان تدوین کرد این برنامه در سطح بلندمدت بهره‌برداری از بیمارستان‌های جدید الاحداث در استان بود که شامل بیمارستان‌های کودکان، ۵۳۱ تخت‌خوابی، بیمارستان ستاره خلیج‌فارس، بیمارستان بستک، بیمارستان جدید میناب و … می‌شود.

بیمارستان فارابی بستک و بیمارستان کودکان بندرعباس در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به ظرفیت سرانه درمانی استان اضافه شد اما همچنان دیگر بیمارستان‌ها در دست ساخت هستند و تمام تلاش مدیریت عالی استان رساندن آن‌ها به دور سوم سفر ریاست جمهوری است.

ارائه ۲۱۸ هزار خدمت رایگان پزشکی و دندانپزشکی از ابتدای دولت تاکنون برای مردم هرمزگان در ۴۷ اردو

دولت راهکاری زودبازده نیز برای افزایش سطح کیفی خدمات درمانی در استان داشت و آن هم راه‌اندازی قرارگاه مردم استان بود که ذیل آن ارائه خدمات رایگان پزشکی، دندانپزشکی و چشم پزشکی با استفاده ظرفیت تجهیزاتی بیمارستان مدیریت بحران و دعوت از پزشکان و متخصصان حوزه‌های مختلف آغاز شد.

طی برگزاری حدود چهل و هفت گردهمایی پزشکان جهادی از ابتدای دولت تاکنون ۲۱۸ هزار خدمت رایگان درمانی به مردم استان هرمزگان در گوشه به گوشه استان ارائه شد و از اواخر فرودین ماه نیز نیز چهل و هشتمین گردهمایی دندانپزشکان جهادی در استان به میزبانی شهر رودان در شرق هرمزگان آغاز شد.

خدمات رایگان قرارگاه مردم به ۲۲ هزار و ۹۰۰ خدمت رسید

رضا مهری مشاور استاندار هرمزگان در امور پزشکی و مسئول بخش درمان قرارگاه مردم استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از برنامه‌ریزی برای برگزاری اردوهای مستمر در سال‌جاری گفت و اظهارداشت: قرارگاه مردم در تمام بخش‌های استان استقرار و خدمات‌دهی داشته است.

وی ادامه داد: تاکنون سی و هشت اردو و گردهمایی با حضور پزشکان جهادی در استان هرمزگان برگزار کرده‌ایم و ذیل آن به ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر خدمات رایگان پزشکی و دندانپزشکی ارائه شده است.

مهری تاکید کرد: آخرین گردهمایی قرارگاه مردم مربوط به شهرستان رودان بود که ۴۲ دندانپزشک شامل متخصصین فک و صورت، ارتودنسی، درمان ریشه و متخصص دندان کودکان در آن حضور داشتند.

مسئول قرارگاه مردم استان هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: برای برگزاری این اردو که در اواخر فرودین ماه برگزار شد ۲۵ یونیت دندانپزشکی مستقر شده بود و به مردم دهک‌های ۷ به پایین خدمت رایگان دادیم.

وی خاطرنشان‌کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ خدمت گران‌قیمت دندانپزشکی در این اردو به مردم شهرستان رودان ارائه شد.

کد خبر 6081705

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید با مراجعه به سامانه سوت‌زنی