Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خلیل عسکری روز شنبه در دیدار با دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: آموزش و پرورش استان فارس این آمادگی را دارد که با فعال سازی هیات های اندیشه ورز در حوزه سند تحول و لایحه رتبه بندی این خلا های موجود را شناسایی و در اختیار تصمیم گیران قرار داده و قالب نظام رتبه بندی را بر اساس سند تحول پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در واقع ارتقای شأن  و منزلت معلم شاه بیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی  با تأکید بر اینکه مجلس فعلی موضوع لایحه نظام رتبه بندی معلمان را فعال تر پیگیری کرد،گفت: درحال حاضر به نظر می رسد یک سری خلاهایی وجود دارد تا این لایحه را با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انطباق کامل دهد.

عسکری گفت: در همین راستا لایحه رتبه بندی منطبق بر سند تحول بنیادین می بایست منجر به افزایش روحیه پژوهشگری  و خلاقیت در معلم شود واو را از حالت کارمند صرف بودن خارج کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر خلاهای سند تحول و لایحه رتبه بندی مرتفع گردد آن وقت شاهد رونق آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت خواهیم بود.

وی گفت: فعالیت های این چنینی که استان فارس مبدا و مبدع آن باشد در گذشته سابقه داشته است و نمونه آن طرح احیای معاونت پرورشی بود که در استان فارس طراحی و به مجلس برده و تصویب شد.

عسکری ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را ظرفیتی ارزشمند دانست و افزود: در سایه تعامل دو سویه و همراهی می توان به اهداف بزرگ آموزش و پرورش دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سند تحول بنیادین برای اجرایی شدنش یک سری الزامات قانونی نیاز دارد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص بسیار موثر خواهند بود.

وی در بیان برخی از این الزامات گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در حوزه آموزش و تربیت ، مدرسه باید به مدرسه صالح تبدیل شود و باید قوانین به سمتی جلو برود که مرکز و وزارت  از تمرکز گرایی  به تنظیم گری تبدیل شود.

عسکری گفت:  همچنین باید اختیارات را به مدیر و معلم بدهیم و همین نظام رتبه بندی اگر اجرا شود هم معلم تکریم شده وهم شأن و جایگاه اجتماعی اش حفظ شده و او هم دغدغه مند مسایل آموزش و پرورش را دنبال خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: اصلاح و تقویت شوراهای مختلف در آموزش و پرورش باعث می شود تا از ظرفیت همه ارکانی که با تعلیم و تربیت در ارتباط هستند همانند شهرداری ها، خانواده ها، نهادهای اجتماعی و رسانه ها و... استفاده شود و همه پای کار آموزش و پرورش باشند.

عسکری همچنین با اشاره به اینکه برنامه درسی ملی قبل از تنظیم سند تحول بنیادین طراحی شده است گفت: نیاز است که در این برنامه کامل بر سند تحول منطبق شود و احیانا اگر تعارضاتی هم وجود دارد برطرف شود

در این دیدار دکتر سید موسی موسوی و محمد مهدی فروردین  نمایندگان مردم لامرد ،مهر و فیروزآباد ،قیر و فراشبند در مجلس شورای اسلامی برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه آموزش و پرورش را تشریح کردند. این دو نماینده مجلس همچنین بر موضوع معیشت و رفاه معلمان که خواسته عمده فرهنگیان است تاکید و اعلام نمودند تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت قانونگذاری در این حوزه و کمک برای پیشبرد لایحه نظام رتبه بندی معلمان انجام خواهند داد.

برچسب‌ها اداره کل آموزش و پرورش فارس نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز رتبه بندی فرهنگيان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش فارس نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز اداره کل آموزش و پرورش فارس نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز رتبه بندی فرهنگيان فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس مجلس شورای اسلامی سند تحول بنیادین نظام رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی

دیوان محاسبات کشور، مستند به مفاد ماده ۴ قانون نظام رتبه بندی معلمان و تبصره ۱ ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاحیه آن، آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی را مشمول امتیازات قانون نظام رتبه بندی معلمان اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!