Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نخستین یادواره شهدای تربیت بدنی کشور امسال به صورت ملی استانی برگزار می‌شود که اختتامیه این یادواره بهمن‌ماه در استان مرکزی برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، مهدی دمنه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع نخستین یادواره معلمان شهید تربیت بدنی با اشاره به این یادواره اظهار داشت: حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت نقش مهمی داشته و توانسته انخستین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت کشور را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نشست‌های اولیه چند شاخص تعریف شدو  معلمان تربیت بدنی و کارشناسان و مسئولان انجمن‌های ورزشی که در حوزه‌های ورزشی مدارس خدمت می‌کردند و به درجه رفیع شهادت دست پیدا کردند احصا شدند تا در یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت گوشه‌ای از یاد و خاطره و زحمات و ایثارگری آنها را به نمایش بکشیم و یاد و خاطرات آنها را زنده کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هدف اصلی این یادواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در میان دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان و به نوعی غنی کردن و فرهنگی کردن فعالیت حوزه تربیت بدنی مدارس با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

دمنه بیان کرد: تقویت روحیه ایثار، مقاومت، جهاد و از خودگذشتگی در دانش‌آموزان و فرهنگیان و شناسایی و ارائه الگوهای ارزشی و منش‌های پهلوانی شهیدان از اهداف اختصاصی است که شناسایی و احصای امور شهدای تربیت بدنی و سلامت دو سال زمان برد، زمان بردن این پروسه به این علت بود که کسی نمی‌دانست این موضوع تا این اندازه ظرافت دارد.

وی ادامه داد: همکاران در سطح استان مرکزی خوشبختانه از قبل کارهای بسیار خوبی را انجام داده بودند و مجوز تهیه کردند و کار آسان‌تر انجام شد.

73 شهید تربیت بدنی در کشور شناسایی شد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی عنوان کرد: تعداد شهدای تربیت بدنی و بهداشت شناسایی شده در سطح کشور 73 نفر هستند که نسبت به سایر استان‌ها آمار قابل توجهی داریم و 6 شهید از مجموع این شهدا متعلق به استان مرکزی است.

دمنه افزود: 17 شهید ورزشکار معلم دارای رتبه‎‌های ملی، استانی و منطقه‌ای در استان مرکزی شناسایی شده که 6 نفر از آنها شهید شاخص تربیت بدنی بوده‌اند و این 6 شهید شاخص عزیزالله آبائی مسئول تربیت بدنی در رشته والبیال شازند، اسماعیل بهاری در رشته تنیس روی میز، جعفر ورتاتیدر رشته کوهنوردی (هیمالیا نورد )، عباس نجفی در رشته فوتبال، اسماعیل اسدی در رشته فوتبال، محمد باقر کاظمی در رشته فوتبال هستند.

وی تصریح کرد: مقرر شد ستاد استانی شهدای ورزشکار را شنایایی و معرفی کنند و فعالیت آنها را تعریف کنند به طوری که این یادواره اختتامیه‌ای باشد برای این فعالیت‌هایی که تعریف شده، 12 دی‌ماه یادواره ملی و در استان‌های دیگر یادواره استانی است.

برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در آذربایجان شرقی به روایت تصویرنخستین یادواره ملی شهدای ورزشکار به میزبانی شیراز برگزار می‌شودیادواره شهدای ورزشکار در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

نام گذاری سالن ها و فضاهای ورزشی به نام شهدای ورزشکار

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: یادواره دیگری در بهمن‌ماه در استان مرکزی برگزار می‌شود که به نوعی اختتامیه همه فعالیت‌هایی است که تعریف کردیم.

دمنه ادامه داد: نام گذاری سالن ها و فضاهای ورزشی به نام شهدای ورزشکار از برنامه‎‌های آموزش و پرورش است و در آشتیان خانه ژیمناستیک را با حضور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با نام شهید حسینی افتتاح کردیم.

وی عنوان کرد: امسال با توجه به ترکیبی بودن فرآیند آموزشی سعی کردیم در کلاس‌های درس، شهدا را معرفی کنیم، همچنین سعی کردیم عنوان‌های ورزشی که اعزام خواهیم کرد به مرحله مسابقات کشوری همه به نام شهیدان باشد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: مقرر شد شورای شهرستان‌ها هم یادواره برگزار کنند که در خنداب، شازند، دلیجان و ساوه این یادواره‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/712

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یادواره شهدای تربیت بدنی شهدای تربیت بدنی استان مرکزی شهدای ورزشکار برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۶۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحمد عبدالنبی موسوی فرد بعد از ظهر امروز چهارشنبه در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به توجه به راهبرد تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان بیان کرد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های اسلام ناب محمدی و متصف به صفاتی چون خلاقیت، متفکر بودن و معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید به عنوان یک اصل در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار گیرد.

وی با اشاره به هجمه سهمگین فرهنگی دشمنان علیه مردم خوزستان توضیح داد: دانش آموزان قبل از عمل به گفتار به رفتار و کردار ما عمل خواهند کرد و بر این اساس دانش آموزان الگوهای رفتاری معلمان را دنبال می‌کنند و در این راستا باید تمام تلاش آموزش و پرورش در راستای تربیت انسان‌هایی معتقد، خلاق، فکور و با ایمان متمرکز شود چرا که دشمنان به دنبال از بین بردن اعتقادات مردم استان هستند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دانش آموزان امانت‌های الهی هستند و در این راستا آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی متمرکز کند چرا که امروز تربیت صحیح دانش آموزان مهمترین نقش را در شکل‌گیری شخصیت بزرگسالی این دانش آموزان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که استان خوزستان منبع غنی و سرشار تولید فرهنگ در کشور است و این یک تکلیف بزرگ بر دوش مردم خوزستان قرار داده تا همه تلاش خود را در راستای تقویت بنیان‌های فرهنگی به کار ببندند.

کد خبر 6063812

دیگر خبرها

  • هرگونه توسعه و پیشرفت کشور از آموزش و پرورش آغاز می شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • ضربان قلب در حالت استراحت یکی از نشانه‌های تناسب اندام و طول عمر است
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • بیش از ۲۰۰ یادواره شهدا در اردستان برگزار شد
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی
  • یادواره شهدای حاج عمران در لرستان برگزار می‌شود
  • برای سلامت قلبتان بیشتر در این حالت باشید