Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@23:52:07 GMT

رودخانه رنگین کمانی جهان در کجا قرار دارد؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۷۴۱۵

رودخانه رنگین کمانی جهان در کجا قرار دارد؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رودخانه کانیو کریستالس، با رودخانه‌های معمولی تفاوت دارد چراکه در سطح آب رنگ‌های متنوعی مانند قرمز، زرد، سیاه و آبی دیده می‌شود و به رودخانه رنگین‌کمانی معروف شده است.

نکته جالب اینجا است که اگر در هر فصلی از سال به کانیو کریستالس بروید با رنگ‌های متنوعی روبه‌رو می‌شوید، از اوایل تابستان تا اواخر پاییز رنگ رودخانه به سمت قرمزی و زردی می‌رود و هرچه به پاییز نزدیک‌تر می‌شویم این رنگ بیشتر به سمت زرد و نارنجی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل رنگین بودن این رودخانه، رشد گیاهی خاص به نام «ماکارنیا کلاویگرا» در ان است.

این منطقه در دنیا تنها محدوده‌ای است که گیاه خاص ماکارنیا رشد می‌کند و در هیچ کجای دیگر نمی‌توان نمونه این گیاه را پیدا کرد.

 

 

بیشتر بخوانید:

خطرناک‌ترین مسیر پیاده روی جهان + فیلم

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها طبیعت زیبا جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۷۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف کمپوست

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، «کمپوست» از تجزیه مواد آلی به کمک باکتری و قارچ به دست می‌آید. «ماده آلی» به مواد به دست آمده از موجودات زنده نظیر گیاهان و حیوانات و بقایای آن‌ها گفته می‌شود. کمپوست ها نظیر «ورمی کمپوست» حاوی مقادیر زیادی هوموس که اصلاح‌کننده خاک است می‌باشد. این مواد باعث بهبود شرایط زندگی و عملکرد موجودات درون خاک می‌شود. ازته نیز از دیگر محتویات هوموس است که آرام آرام در خاک آزاد شده و در اختیار گیاه قرار می‌گیرد.

کود ارگانیک

احتمالاً نام کود ارگانیک (آلی) و طبیعی را شنیده اید. این کودها بدون افزودنی‌های شیمیایی هستند و درون آن هیچگونه افزودنی غیر طبیعی یافت نمی‌شود. این محصولات کاملاً سازگار با طبیعت هستند و به سرعت تجزیه می‌شوند. بر خلاف سایرکودها به خصوص شیمیایی، کودهای ارگانیک علاوه بر تغذیه گیاه، منجر به بهبود خاک و اصلاح بافت و ساختار آن نیز می‌شود.

ورمی کمپوست چیست؟

کمپوست کرمی یا ورمی کمپوست (VermiCompost) محصولی است که از مدفوع کرم خاکی تولید می‌شود. این کرم‌ها با تغذیه مواد طبیعی و بقایای کودهای دامی فضولاتی به جای می‌گذارند که دارای خواص اعجاب انگیزی است. این کمپوست تولید شده بر خلاف کودهای دامی شوری مضاعف ندارد و در طول زمان خاصیت خاک را از بین نمی‌برد. این کمپوست دارای میکروارگانیسم‌های هوازی مفید است و در افزایش محصول در گیاهان مثمر تاثیر به سزایی دارد.

استفاده از ورمی کمپوست در گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی به دلیل قرارگیری در محیط کوچک نظیر گلدان گردش هوای دایم ندارند و همچنین خاک و منابع غذایی محدود به نسبت خاک درون باغچه دارند. به همین علت نیازمند مواد مغذی و قوی هستند تا شادابی و نشاط تضمین شده داشته باشند. از این رو ورمی کمپوست می‌تواند افزودنی مفیدی برای گیاهان آپارتمانی و انواع درختچه‌های گلدانی باشد.

خاک‌هایی که دارای مقادیر تنظیم شده از ورمی کمپوست هستند، بسیار سبک بوده و آب و مواد مغذی بیشتری را حفظ می‌کنند. همچنین رشد میکروارگانیسم‌های خاک بهتری دارند، در نتیجه سلامت گیاه و رشد ریشه بهتری دارند. این کود دارای آهن است که در تولید کلروفیل و سبزی برگ گل‌های آپارتمانی نقش به سزایی دارد.

میزان مصرف ورمی کمپوست در گلدان

ورمی کمپوست دارای عناصر طبیعی بوده و شوری و Ph آن در محدوده مجاز است. به دلیل وجود عناصر میکرو و ماکرو در این محصول، بسیار محیط خوبی برای رشد و نمو گیاه‌های خانگی درون گلدان است.

برای گیاهان آپارتمانی نظیر سانسوریا و زامیفولیا بهترین ترکیب، یک سوم گلدان ورمی کمپوست و دو سوم دیگر خاک برگ و خاک گلدان است. این کود یک منبع پرقدرت برای تقویت رشد ریشه‌ها است که در این دو گیاه از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین ترکیب ورمی با خاک سبب اکسیژن رسانی بهتر در خاک می‌شود.

برای چمن کاری نیز می‌توان در هر متر مربع ۸ تا ۱۰ کیلوگرم ورمی کمپوست را با خاک سطح مخلوط کرد.

ویژگی‌های بارز ورمی کمپوست برای گیاهان آپارتمانی

بسیار سبک است که و هوا رسانی به درون گلدان راحت صورت می‌گیرد.

دارای نیتروژن کافی بوده که به عنوان نوعی محرک رشد برای گیاه عمل می‌کند.

حاوی مقادیر زیادی کلسیم است که افزایش مقاومت در برابر تنش‌های محیطی، آفات و بیماری‌ها را در گیاه به ارمغان می‌آورد.

کمک به حفظ بهتر و طولانی‌تر مواد مغذی درون خاک.

حفظ رطوبت بهتر به نسبت سایر کودها تا ۴ برابر بیشتر.

فاقد تخم هرگونه حشرات و سایر جانوران.

بدون هیچگونه بوی خاصی چه در زمان خشکی و چه در زمان آبیاری.

بدون هیچگونه علف هرز و گیاهان خودرو.

دارای مقادیر قابل توجه ویتامین B۱۲ که محرک رشد گیاه است.

خرید ورمی کمپوست

برای استعلام قیمت ورمی کمپوست و مشاوره در زمان و مقدار استفاده می‌توانید با شرکت آرویج کود البرز (ورمی کمپوستینگ) با شماره ۰۹۱۲۲۶۸۷۵۴۲ تماس بگیرید و از مشاوره ارزشمند این مجموعه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://vermicomposting.ir مراجعه و از مطالب موجود در این وبگاه بهره مند شوید.

گلخانه داران، باغ داران و کشاورزان عزیز می‌توانند برای گیاهان تزئینی و میوه دار خود از این محصول با ارزشمند استفاده کنند. این کود در تولید محصولات باغی بسیار موثر است و گیاه را در برابر آفات رایج واکسینه می‌کند. آزمایش‌های متعدد نشانگر این بوده است که درخت‌های مثمر کود دهی شده با ورمی کمپوست محصولات بیشتری تولید کرده اند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6086589

دیگر خبرها

  • تعریف کمپوست
  • میل مضر تکیه‌زدن بر رأس هرم
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • چرا فاصله لیگ برتر انگلیس روز به روز با سایرین بیشتر می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانه سزار لرستان پیدا شد
  • در دل فراوانی زندگی می‌کنیم اما گرسنه‌ایم!
  • (تصاویر) باغ گیاه شناسی تهران
  • شیرجه پراید سفید رنگ به رودخانه مرزن آباد در جاده چالوس
  • عکس| نابودگر دیوید تیلور را بیشتر بشناسید
  • باغ گیاه شناسی ایران