Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@08:22:15 GMT

وزیر نیرو به زنجان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۴۹۴۵۷

وزیر نیرو به زنجان سفر می‌کند

گروه استان‌ها ــ مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان از سفر احتمالی وزیر نیرو به زنجان خبر داد و گفت: وضعیت آبی استان زنجان نگران کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ، نشست خبری علیرضا جزءقاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان ظهر امروز در حالی برگزار شد که این مسئول دلیل بسیاری از عقب ماندگی پروژه‌های نیمه تمام استان را "کمبود اعتبار" دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وی وضعیت بارندگی‌های استان را نگران کننده توصیف کرد.

البته ناگفته نماند که حجت‌الاسلام مهدی باقری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس چندی پیش در نشست خبری با خبرنگاران از عملکرد مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان ابراز نارضایتی کرده بود.

جزءقاسمی در این نشست ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس سازمان آب و فاضلاب در کشور، به وضعیت بد بارش‌ها در استان اشاره و اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته و سال جاری وضعیت آبی استان زنجان نگران کننده است و در واقع وضعیت بارش‌ها ناامید کننده بوده است.

حکایت دوگانگی خشکسالی و بی‌‌آبی در کنار هدر‌رفت آب در خراسان جنوبی/ کسی به فکر ترکیدگی لوله‌ها نیستخشکسالی و کمبودهای احتمالی کم‌آبی در اردبیل مدیریت می‌شود«معجزه آبخیزداری»|موانع و چالش های کشت دیم در ایران/ آیا با شرایط خشکسالی، کشت دیم اقتصادی است؟اصفهان در جمع شهرهای سفید از نظر هدررفت آب/ تکمیل پروژه‌های ناتمام شهر اولویت بودجه 1401 باشد

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان آب زیادی از منابع زیرزمینی خارج می‌شود، گفت: گاهی اوقات مسئولان استان و کشور اعلام می‌کنند که محصولات کشاورزی صادر می‌کنیم ولی واقعیت این است که در حال صادر کردن "آب" هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان وضعیت آب شهرستان‌های خدابنده و طارم را نگران کننده توصیف کرد و گفت: ترسیم تامین آب این دو شهرستان در طولانی مدت کمی مشکل است و باید به فکر راه‌حل جدی برای این دو شهرستان باشیم. در خدابنده 100 درصد آب شرب از منابع متکی به آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود و شرایط بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه به لزوم رعایت مشترکین به رعایت الگوی مصرف آب تاکید کرد و گفت: احتمالاً وزیر نیرو روز سه‌شنبه به زنجان سفر می‌کند؛ عمده سفر آقای وزیر بررسی مشکلات حوزه آب استان زنجان است و همینطور قرار است از چند پروژه آبی بازدید کند.

جزءقاسمی به لزوم ترمیم زیرساخت‌های آبرسانی تاکید کرد و گفت: متوسط فرسودگی شبکه‌های آبرسانی در استان 40 درصد است و بازسازی شبکه‌های آبرسانی به اعتبار بسیار بالایی نیازمند است.

وی در پایان به تحقق 24 درصدی بودجه آب و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: از 460 میلیارد تومان بودجه آب و فاضلاب فقط 24 درصد محقق شده است و باید ببینیم تا پایان سال وضعیت چگونه است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل آب و فاضلاب استان زنجان نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • تغییر وضعیت منطقه قبل و بعد از حمله تنبیهی ایران به صهیونیست‌ها
  • وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم