Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ استان مرکزی که بر پایه ۳ بخش گزارش تفریغ تبصره‌‏های قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، گزارش تفریغ قسمت‌های مختلف اطلاعات کَمیتی قانون بودجه بر اساس ماده (۱۰۴) قانون محاسبات عمومی کشور و نیز گزارشات حسابرسی تهیه و تدوین شده، منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در نگاه کلی به آمار و ارقام این گزارش، می توان گفت پیش‌بینی دریافت‌های عمومی و اختصاصی سال ۱۳۹۹ برای استان مرکزی بالغ بر ۵ هزار و۳۰۰ میلیارد تومان و میزان وصولی آن طبق تفریغ بودجه حدود  ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

این گزارش می‌افزاید: اقلام سنواتی دستگاه‌های اجرایی استان دارای ۱۶۱ میلیارد تومان مانده انتقالی از سال قبل بوده که طی سال ۱۳۹۹ مبلغ ۵۵ میلیارد تومان آن با تحویل کالا یا ارائه خدمت به هزینه یا دارایی منظور شده و یا با واریز وجه به حساب خزانه و یا دستگاه اجرایی تسویه و مابقی به سال بعد انتقال یافته است.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است: منابع و مصارف پیش‌بینی شده برای شرکت‌‏های دولتی استان بالغ بر ۸۲ هزار میلیارد تومان بوده که در بخش جاری معادل ۱۳۹ درصد و در بخش سرمایه‌ای معادل ۴۵۵ درصد از میزان پیش‌بینی شده محقق  شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات، برخی از یافته‌های گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ استان مرکزی عبارتند از: شرکت‏‌های در حال واگذاری، مکلف به واریز مالیات علی‌الحساب و سود سهام علی‌الحساب بودجه مصوب خود به‌صورت یک دوازدهم در هر ماه بوده‏اند؛ شرکت پالایش نفت اراک و تولید نیروی برق شازند، بخشی از سود سهام علی‌الحساب خود را بدون رعایت موعد زمانی به حساب خزانه واریز نموده‌اند.

همچنین، شرکت‌های دولتی مکلف بوده‌اند که صورت‌جلسات مجامع عمومی مربوط به تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ خود را حداکثر تا سی‌ام مهرماه سال ۱۳۹۹ به تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی برسانند اما شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامی درخصوص اخذ تأییدیه انجام نداده و شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز پس از مهلت مقرر اقدام به اخذ تاییدیه نموده است.

بنا بر این گزارش، سازمان امور مالیاتی مکلف به تعیین تکلیف مطالبات مالیاتی تا پایان سال ۱۳۹۸ از اشخاص حقیقی و حقوقی و وصول حداقل ۳۰ درصد این مطالبات بوده است و تا پایان سال ۱۳۹۹ اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی میزان ۱۶ درصد از این مطالبات را وصول نموده است.

برپایه این گزارش، همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه، مکلف به افتتاح کلیه حساب‌های ریالی خود صرفاً از طریق خزانه‌داری کل کشور و نزد بانک مرکزی و انجام کلیه دریافت‌ها و پرداخت‌های خود فقط از طریق حساب‌های افتتاح‌ شده نزد بانک مرکزی بوده‌اند که تعداد ۱۰ دستگاه اجرایی تحت رسیدگی استان، جهت انجام برخی از دریافت‌ وپرداخت‌های خود از حساب‌های قبلی استفاده نموده‌اند و تعداد ۱۶ دستگاه اجرایی نیز حساب‌های بانکی خود را نزد بانکی غیر از بانک مرکزی نگهداری کرده‌اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دیوان محاسبات، دستگاه‌های اجرایی مکلف به نگهداری اعتبارات واحد مجری در سامانه حسابداری خود بر مبنای تفاهم نامه منعقده با واحد مجری به صورت جداگانه بوده‌اند که تعداد ۲۱ دستگاه اجرایی مشمول، اقدامی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه با واحد مجری انجام نداده‌اند و تعداد ۵ دستگاه اجرایی مشمول نیز اعتبارات واحد مجری را به‌طور جداگانه نگهداری نکرده‌اند و همچنین ۱۱ دستگاه اجرایی مشمول استان در خصوص ارائه برنامه‌های عملیاتی خود برای استقرار چرخه مدیریت و ارتقای شاخص‌های بهره‌وری به سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور اقدامی نکرده‌اند.

بنا بر این گزارش، شرکت آب منطقه‌ای مرکزی اعتبارات موردنیاز برای اجرای برنامه‌های ارتقای بهره‌وری را به صورت مستقل پیش‌بینی نکرده و  پرداخت پاداش سالانه به اعضای ۳ شرکت دولتی مستقر در استان بدون رعایت مفاد ماده (۸۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و بدون انطباق با شاخص‌های بهره‌وری و تایید سازمان‌های برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور صورت پذیرفته‌ است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی اعتبارات معاونت حقوقی امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اعتبارات اراک استان مرکزی اعتبارات دستگاه اجرایی دیوان محاسبات میلیارد تومان گزارش تفریغ تفریغ بودجه استان مرکزی واحد مجری سال ۱۳۹۹ پیش بینی بوده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۴۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: برای اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، تشکیل کمیسیون‌های تخصصی در محور‌های مختلف لازم است .

وی افزود : تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم، از جمله این محورهاست .رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت : تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری برای گزارش به رئیس جمهور، به دبیرخانه ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • عملکرد دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان بررسی شد
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی