Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-20@02:43:43 GMT

قیمت طلا و برنامه‌های انقباضی فدرال در سال 2022

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۶۱۹

قیمت طلا و برنامه‌های انقباضی فدرال در سال 2022

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اکوایران، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته عملکرد خوبی داشت و در پایان معاملات روز جمعه روی 1830 دلار قرار گرفت. برخی تحلیل‌گران معتقدند، احتمال اینکه قیمت طلا در سال 2022 در فاصله 1800 دلار تا 2000 دلار نوسان کند، حدود 50 درصد است و یک شانس 30 درصدی نیز وجود دارد که قیمت طلا از مرز 2 هزار دلار عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدرال رزرو در آخرین نشست خود اشاره کرد که قصد دارد تا ماه مارچ (اسفند 1400 و فروردین 1401) خرید دارایی را به اتمام برساند و بعد از آن نرخ بهره را سه بار در سال 2022 افزایش دهد. تحلیل‌گرانی که نسبت به آینده قیمتی طلا خوش‌بینند می‌گویند حتی با در نظر گرفتن سیاست‌های انقباضی فدرال نیز قیمت طلا می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد. آن‌ها می‌گویند در چرخه انقباضی قبلی که در فاصله سال‌های 2015 تا 2019 اتفاق افتاد، فدرال رزرو 9 بار نرخ بهره را افزایش داد، اما قیمت طلا 35 درصد بالا رفت، بعلاوه در فاصله سال‌های 2004 و 2005 فدرال رزرو نرخ بهره را 17 بار بالا برد، اما قیمت طلا در این فاصله 70 درصد رشد کرد. به اعتقاد آن‌ها افزایش نرخ بهره یک فرایند ایزوله شده نیست، تحت تاثیر عوامل متعددی قرار دارد و بر متغیرهای دیگر تاثیر می‌گذارد و بر همین اساس نمی‌توان به راحتی در مورد رابطه منفی بین افزایش نرخ بهره و قیمت طلا اظهار نظر کرد.

قیمت بیت کوین و اتریوم به طور محدود افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 37 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 47 هزار و 234 دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به 24 ساعت گذشته مثبت بود(تغییرات قمیتی 24 ساعته در این ساعت محدود بود)، سرمایه بازار بیت کوین به 893 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 2.1 درصد اختلاف داشتند.

تغییرات قیمتی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته مثبت بود و قیمت این ارز دیجیتال به 3 هزار و 743 دلار رسیده بود. سرمایه بازار اتریوم 445 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 2.1 درصد گزارش می‌شد. در نتیجه مشاهده می‌شود، شدت نوسان قیمت بیت کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته به هم نزدیک بود.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: طلا 24 ساعت گذشته قیمت طلا نرخ بهره بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو

به گزارش خبرگزاری مهر، هر اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت حواله دلار آمریکا نیز با نرخ ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

قیمت هر اسکناس یورو با افزایش ۶۴ تومانی به ۴۶ هزار و ۳۶۹ تومان و حواله آن با افزایش ۶۰ تومانی نسبت به دیروز، ۴۳ هزار و ۲۶۲ تومان قیمت خورد.

اسکناس درهم امارات نیز در روز جاری ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان و حواله درهم ۱۱ هزار و ۶۸ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته بدون تغییر ماند.

کد خبر 6081877

دیگر خبرها

  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹