Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@11:46:13 GMT

پاییز کم بارش در زنجان/کاهش 70 درصدی رواناب‌ها

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۰۸۵۶

پاییز کم بارش در زنجان/کاهش 70 درصدی رواناب‌ها

اسماعیل افشاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: حفظ بیلان و تعادل آب سفره‌های زیرزمینی یک ضرورت در استان زنجان است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد پساب ایجاد شده در استان را می‌توان برای واحدهای صنعتی استفاده کرد، عنوان کرد: با تصفیه ۶۰ درصد دیگر آن را به تعادل بخشی آبخوان اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مجوز جدیدی برای تخصیص آب به صنایع جدید داده نمی‌شود، تصریح کرد: برای حفظ و صیانت از منابع آبی استان باید تنها به واحدهای صنعتی کم آب طلب، مجوز فعالیت صادر شود تا در آینده با بحران آب مواجه نشویم.
افشاری با بیان اینکه رودخانه‌ای مثل قزل اوزن که منبع مهم تولید آب برای استان است به آرامی از زنجان خارج می شود بدون آنکه بتوانیم از آن برای آینده منطقه ذخیره‌ای داشته باشیم، عنوان کرد: سدسازی راهکاری مهم ذخیره آب برای استان است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان از پیگیری‌ها برای بالا بردن قدرت تنظیم آب در استان خبر داد و افزود: برای مناطقی مانند شهرستان خدابنده، احداث سد از مهم‌ترین عوامل برای تنظیم و ذخیره آب است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی و منفی است، خاطر نشان کرد: رواناب‌ها نیز در استان نسبت به سال قبل کاهش ۷۰ درصدی داشته است که نشان از پاییزی کم بارش دارد.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان بارش آب پاییز کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت:‌ امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، یادآور شد: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه روزهای آخر هفته جاری هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

سلطانی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۲ و ۲۰ درجه، ابهر چهار و ۲۰ درجه،‌ خرمدره پنج و ۲۰ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۵ درجه، قیدار چهار و ۱۸ درجه، سلطانیه یک و ۱۹ درجه و ماهنشان ۶ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • بارش‌های خفیف برای زنجان پیش بینی شد
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود ۳۰ درصدی داشت
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • کاهش ۴۸ درصدی ورودی آب سد آیدوغموش میانه