Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرنگار سیاسی ایرنا، سعید خطیب‌زاده امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی در مورد شناسایی طالبان به عنوان دولت مستقر در افغانستان گفت: وزارت امور خارجه مواضع جمهوری اسلامی ایران را در تهران به دقت اعلام کرده است. آنچه که در افغانستان بیش از همه مورد تاکید ایران و کشورهای همسایه است، تشکیل دولت فراگیر  است که بازتاب دهنده تنوع قومی و جمعیتی افغانستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسیر آینده افغانستان، مسیر تحقق اراده همه مردم افغانستان است، گفت: سیاست ایران در قبال تمامی مردم افغانستان روشن بوده است. به رغم تمامی اختلافات و مشکلات ما تلاش کردیم مردم کمترین آسیب را ببینند؛ چه آنها که به ایران پناه آوردند و چه آنها که در داخل افغانستان دچار مشکل هستند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: یکی از بندهای ثابت گفت‌وگوهای ما با هیئت‌های خارجی کمک و تسهیل دسترسی‌های بشردوستانه به افغانستان بوده است.

وی با بیان اینکه ما با همه گروه‌های افغانستانی از جمله با طالبان در ارتباط هستیم، تصریح کرد: در سفر آقای کاظمی قمی به افغانستان، مواضع و نکات ما به دقت به طالبان گفته شده است. ما اساسا در نقطه شناسایی قرار نداریم و امیدواریم هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان در مسیری حرکت کند که بتواند شناسایی بین‌المللی را از طریق اقداماتی که انجام می‌دهد و از مسیر خواست و اراده مردم، به دست بیاورد.

ادامه دارد 

برچسب‌ها افغانستان سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه افغانستان سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین ، کریستوفر رِی در سخنرانی خود در دانشگاه واندربیلت گفت: گروه هک چینی که با نام «ولت تیفون» شناخته می‌شود، با موفقیت به شرکت‌های آمریکایی متعددی در بخش‌های مخابرات، انرژی، آب و سایر بخش‌های حیاتی، نفوذ کرده‌اند و ۲۳ اپراتور خط لوله هدف این نفوذ قرار گرفته اند.

مدیر اف‌بی‌آی در «نشست واندربیلت ۲۰۲۴» در مورد درگیری‌های مدرن و تهدیدات نوظهور گفت: چین در حال توسعه توانایی ایجاد ویرانی فیزیکی در زیرساخت‌های حیاتی ما در زمان مورد نظر خود است. برنامه این است که ضربات اندک به زیرساخت‌های غیرنظامی وارد کند تا هراس ایجاد کند. وی اظهار کرد: تعیین نیت این پیش موضع گیری سایبری که با هدف گسترده تر چین برای بازدارندگی آمریکا از دفاع از تایوان همسو بود، دشوار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اوایل هفته جاری، گفت: «ولت تیفون» در واقع به دولت چین ارتباطی ندارد، اما بخشی از یک گروه باج افزار تبهکار است.

سفارت چین در واشنگتن در بیانیه ای با اشاره به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه، اعلام کرد برخی در آمریکا، از ردیابی منشا حملات سایبری به عنوان ابزاری برای ضربه زدن و تهمت زدن به چین استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که آمریکا، قربانی است در حالی که برعکس است و مسائل امنیت سایبری را سیاسی می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، مدیر اف‌بی‌آی گفت: هکرهای چینی یک سری بوت نت (شبکه ای از رایانه ها و سرورهای شخصی آلوده در سراسر جهان) را برای پنهان کردن فعالیت‌های مخرب سایبری خود اداره کرده‌اند. بخش خصوصی، شرکت‌های فناوری و امنیت سایبری آمریکایی از جمله گزارش‌های محققان امنیتی مایکروسافت و گوگل، پیش از این، «ولت تیفون» را به چین نسبت داده‌اند.

کد خبر 845500 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم چین اینترنت - هکر ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • عکس/ دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • دیدار جمعی از دیپلماتهای وزارت امور خارجه با دکتر ولایتی
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • خطیب‌زاده: نتانیاهو برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند
  • خطیب زاده: ایران هم توان و هم ظرفیت دفاع از خود را دارد