Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن روشن» یکی از نام‌های ماندگار و بزرگ تاریخ فوتبال ایران و استقلال محسوب ‌می‌شود. او تنها فوتبالیست تاریخ فوتبال ایران است که در جام‌جهانی، جام ملت‌ها و المپیک گل زده است. او عنوان جوان‌ترین گلزن استقلال در تاریخ دربی محسوب می‌شود که با آبی‌پوشان قهرمان آسیا شد و خاطرات زیادی را در بین هواداران این تیم از خود بر جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن این روزها در کنار استقلال است. او به ورزشگاه می‌رود، در تمرینات استقلال حاضر می‌شود تا به تیمی که سال‌ها برایش بازی کرد روحیه بدهد.

پیشکسوت استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا حرف‌های جالبی را بر زبان آورد، حرف‌هایی که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

این روزها حسن روشن زیاد اطراف استقلال دیده می‌شود.

این وظیفه من است به‌عنوان یک استقلالی باید جایی بروم که خانه من است. جایی که سال‌های جوانی‌ام را در آن پشت سر گذاشته‌ام و از این اتفاق خیلی خوشحال هستم.

چرا خوشحال نباشید.

حسن روشن آدمی است که حرفش را می‌زند و با فردی تعارف ندارد. اگر خوبی باشد می‌گوید و اگر بدی دید به زبان می‌آورد. خیلی سال بود به تمرین استقلال نرفته بودم، اگر اشتباه نکنم حداقل ۱۵سال پایم را به محل تمرین استقلال نگذاشتم.

فرهاد مجیدی برخورد خوبی با شما داشت؟

فرهاد پسر خوبی است. انتظار این برخورد گرم و صمیمانه‌ای را از مجیدی، کادر فنی و بازیکنان استقلال نداشتم. آنها کاری کردند که خوشحال شدم و الان می‌گویم همه پیشکسوت‌ها باید کنار استقلال حضور داشته باشند.

این اتفاق رخ می‌دهد؟

باید رخ دهد و همه باید در کنار استقلال حضور داشته باشند. هر کدام از آنهایی که سهمی در موفقیت استقلال داشته‌اند راحت به محل تمرین تیمی بروند که در گذشته برایش بازی کرده‌اند. کنار زمین با احترام بنشینند و از تمرین کردن جوان‌ترها لذت ببرند این خیلی ارزشمند است.

یک نفر باید پیش‌قدم شود.

این مهم نیست که چه کسی این کار را انجام دهد. من کمک می‌کنم و باید پیش‌قدم بشویم تا تشکیلات قوی داشته باشیم. به همه دوستانم زنگ می‌زنم، با اجازه علی جباری که بزرگ همه ماست و ریاست کمیته پیشکسوت‌ها را بر عهده دارد قدم‌های خوبی را بر می‌داریم. دست او را می‌بوسم و می‌خواهم باشد و کمک کند، می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

با بازیکنان حرف زدید، به آنها چه گفتید.

به آنها گفتم قدر این پیراهنی را پوشیده‌اند بدانند. به آنها گفتم اینجا (استقلال) آرزوی خیلی از فوتبالیست‌هاست و هر کسی این شانس را نخواهد داشت که پیراهن استقلال را بپوشد.عذرخواهی کردم که تمرین تیمشان را به هم زده‌ام. گفتم وقتی گل می‌زنید همه خوشحال می‌شوند وقتی گل می‌خورید اولین کسانی که ناراحت می‌شوند پیشکسوت‌ها هستند.

خیلی از این پیشکسوت‌ها از تیم و فرهاد مجیدی انتقاد کرده‌اند.

اتفاقا درباره این موضوع نیز حرف زدم و گفتم اگر انتقادی مطرح می‌شود ناراحت نشوید بلکه باید قوی‌تر شوید.

شما از مجیدی نیز انتقاد کرده‌اید و جالب بود که برخورد خیلی گرمی با شما داشت.

گفتم وقتی زمان بگذرد منتقدان خوشحال می‌شوند و معلوم می‌شود که چه کسانی دلشان برای تیم می‌سوزد و می‌خواهند با انتقاد کمک کنند. اگر مشکلی باشد می‌گویم و اگر نه حمایت می‌کنم. با استقلال زندگی کرده‌ام و بهترین روزها را داشته‌ام. الان اگر حسن روشن در این جامعه برای خود اسم و رسمی دارد به خاطر استقلال بوده است و هیچ وقت اینها را فراموش نمی‌کنم.

این استقلال قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

اگر قهرمان شود به سود همه ماست. استقلال تیم خوبی دارد و بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای در تیم هستند که می‌تواننتد فصل خوبی را برای استقلال رقم بزنند. تا اینجای لیگ در صدرجدول قرار دارند و امیدوارم این صدرنشینی ادامه داشته باشد، اما نگران یک موضوع هستم.

نگران چه موضوعی؟

اینکه برای سال بعد و سال‌های بعد چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اگر استقلال قهرمان شود چه چیزی به آینده این تیم اضافه می‌شود، چراکه در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی هر سال در پایان فصل جدا شده‌اند. این روند باید از بین رود، استقلال هر سال باید تقویت شود نه اینکه هر سال تضعیف شود. این بازیکنان خارجی که در استقلال هستند می‌مانند یا نه؟ اینها باید توسط مدیریت که به نظرم تا حالا خوب کار کرده، درست شود. فرهاد باید نگاه بهتر و بیشتری به آکادمی داشته باشد، باید وقت بیشتری بگذارد و برود و استعدادها را شناسایی کند، باید قراردادها طوری بسته شود که یک بازیکن حداقل سه چهار سال در این تیم حضور داشته باشد نه اینکه آمد و چهره شد برود جای دیگر و دست مربی در پوست گردو بماند.

استقلال در آستانه حذف از لیگ قهرمانان قرار دارد.

نه استقلال بلکه دیگر تیم‌های ایرانی در آستانه حذف قرار دارند و به نظر من باید این اتفاق بیفتد، می‌دانید چرا؟

چرا؟

باید یک بار برای همیشه به شرایط و استانداردها برسیم. هر سال با من بمیری تو بمیری می‌رویم، اصلا یک جور دیگر صحبت می‌کنم. الان می‌خواهیم برویم در آسیا و سه بازی کنیم و حذف بشویم، خب همین اول حذف شویم. همیشه گفته‌ام زمانی باید در این رقابت‌ها حاضر شویم که شانس قهرمانی داشته باشیم وگرنه باید عذرخواهی کرده و قید این رقابت‌ها را بزنیم. الان تمام دغدغه تیم‌های ایرانی در طول فصل این است که سهمیه آسیا را بگیرند وگرنه کسی به قهرمانی در این بازی‌ها فکر نمی‌کند، تیمی باید ناراحت از رفتن در آسیا باشد که می‌تواند قهرمان شود نه اینکه نمایندگان ما بروند و با چهار تا بازی حذف می‌شوند. اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا این لطف را در حق فوتبال ایران کرده است و باید از آن بهره برد و تمام زیر ساخت‌ها را درست کرد. حداقل با این کار به فوتبال کمک و خدمت کنیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: حسن روشن علی جباری کنفدراسیون فوتبال آسیا حسن روشن علی جباری کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشکسوت ها حسن روشن سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟

سهراب انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دیدار جام حذفی پرسپولیس با آلومینیوم در اراک اظهار کرد: یکی از راه‌های رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا فتح جام حذفی است. راهی کوتاهی که با پیروزی در پنج بازی به پایان می‌رسد. استقلال که از مدعیان جدی است در همان دور اول حذف شده و پرسپولیس می‌تواند به پرافتخارترین تیم جام حذفی با قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها تبدیل شود. تنها شکست پرسپولیس در نیم فصل دوم برابر آلومینیوم رقم خورد و وقت آن رسیده تا در دیداری دیگر برابر این حریف آماده برنده شد.

گربه سیاه پرسپولیس این بار ناکام می‌شود

وی ادامه داد: همه اذعان دارند آلومینیوم تیم بسیار خوبی است و در خانه این قدرت را دارد که یقه تیم‌های مطرح را بگیرد. سرمربی خوبی دارد و حریف چغری است. به سادگی پا پس نمی‌کشد و پیش از این موفق شده نتایج خوبی برابر پرسپولیس بگیرد. پرسپولیس بعد از شکست در خانه آلومینیوم، هفته به هفته تیم بهتری شد و نتایجی که گرفته این موضوع را ثابت می‌کند. پرسپولیس بازی سختی دارد ولی متفاوت‌تر از لیگ برتر بازی خواهد کرد. آلومینیوم را گربه سیاه پرسپولیس می‌دانند ولی این بار نمی‌تواند با پشتوانه هوادارانش کاری را پیش ببرد. پرسپولیس همه توان خود را می‌گذارد تا برنده باشد و به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند.

اشتباهات داوری قهرمان را عوض می‌کند

بازیکن سابق پرسپولیس در خصوص رقابت سرخپوشان با استقلال برای کسب قهرمانی در لیگ برتر یادآور شد: یک‌سری اتفاقات در فوتبال ما می‌افتد که فقط مختص ماست. بازیکنان استقلال و مربیان این تیم به صورت هماهنگ شده و متحد مصاحبه می‌کنند که نمی‌گذارند ما قهرمان شویم. این چه صحبتی است که می‌کنید وقتی در صدر جدول هستید. البته این از بزرگی تیم پرسپولیس است که استقلال نگران آن است جایگاه خود را در صدر جدول از دست بدهد. می‌ترسند پرسپولیس را بالاتر از خود ببینند. به هر حال در ۶ هفته پایانی انتخاب داوران باتجربه و آماده خیلی کمک می‌کند تا اشتباه سهوی داوری در نتایج دخیل نباشد و بازی‌ها به دور از هر گونه حاشیه‌ای برگزار شود. در بازی استقلال و شمس آذر تمامی کارشناسان داوری گفتند پنالتی اشتباه برای استقلال گرفته شده و همین اشتباهات در نتایج تأثیر مستقیم دارد و قهرمان را عوض می‌کند. آن پنالتی باعث شد تا پرسپولیس صدرنشین نباشد. البته اشتباه داوری جزئی از بازی است ولی امیدوارم در بازی‌های باقیمانده نظارت بیشتری بر داوری‌ها باشد.

پرسپولیس کوچک‌ترین توجهی به حواشی نداشته باشد

وی در واکنش به اینکه امیرحسین صادقی بازیکن سابق استقلال  مدعی شد چون وزیر ورزش جدید آمده و پرسپولیس نمی‌تواند قهرمان شود، عنوان کرد: پرسپولیس ۶ بازی تا قهرمانی دارد و نباید به حواشی توجهی کند. اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در این بازی‌ها رخ می‌دهد و پرسپولیس نباید کوچک‌ترین توجهی به این اتفاقات کند، با تمام تمرکز به دنبال تکرار قهرمانی باشد. اگر تمرکز روی بازی‌های باقیمانده باشد و تمامی امتیازات جمع شود، مطمئناً استقلال امتیاز از دست می‌دهد و در نهایت قهرمانی برای پرسپولیس است. تریبون آزاد است و هر کسی می‌تواند نظرش را بگوید. از یک پیشکسوت خوب استقلال نباید چنین صحبت‌های نادرستی عنوان شود. امیرحسین صادقی جزء بازیکنان خوب ما بود که برای تیم ملی هم بازی کرد. هیچ واکنشی به صحبت‌های او ندارم و ان‌شاءالله امید عالیشاه در پایان فصل جام قهرمانی را برای پرسپولیس بالا می‌برد و در عمل ثابت می‌شود حرف‌هایی که صادقی زده درست نیست.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک استقلالی میهمان افتخاری فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • مظلومی: دیگر در آسیا حذف نمی‌شویم +فیلم
  • ببینید | روایت ملی‌پوش کاراته نابینایان از برخورد عجیب مردم در یک مورد خاص: انگار در روز روشن بی‌حیا شده‌ایم!
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • عرض اندام معنادار فرهاد مجیدی در اینستاگرام!
  • آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال؛ محرومیت در انتظار دلا‌لان