Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: به برکت جمهوری اسلامی وضعیت جاده‌های کشور و استان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و امروز کمتر شهرستانی را داریم که راه ۲ بانده ندارند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اقتصاد کشور وابسته به حمل و نقل است گفت: در نظام جمهوری اسلامی توجه خاصی به موضوع بیمه رانندگان و مشکلات حوزه حمل و نقل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله طباطبایی‌نژاد همچنین بر تقویت خدمات و توسعه امکانات رفاهی بین جاده‌ای استان برای افزایش ماندگاری مسافر و اشتغال زایی تاکید کرد و گفت: احداث مجتمع‌ های خدمات رفاهی بین راهی نقش مهمی در اشتغال‌زایی و خدمات بهتر به مسافران دارد.
وی استقرار امکانات در نمازخانه‌ها و مجتمع های بین راهی استان را ضروری برشمرد و افزود: در دین مبین اسلام بر مساله نظافت و بهداشت تاکید شده و اقامه نماز از واجبات دین ماست و از آنجایی که مردم نیاز به استراحت و بهداشت دارند، همه باید تلاش کنند تا امکانات مورد نیاز به نحو مطلوب در این مجتمع ها فراهم شود.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: فاصله برخی از شهرهای استان حتی از فاصله بین ۲ استان در برخی از مناطق کشور بیشتر است و ضرورت دارد برای رضایت‌مندی و رفاه حال مردم حداقل امکانات را در این مسیرها فراهم کنیم.

اعتبارات راه‌های روستایی متناسب با نیازهای استان اصفهان نیست
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان نیز گفت: متاسفانه راه‌های استان مورد بی مهری قرار گرفته و اعتبارات قابل توجهی برای این بخش اختصاص پیدا نکرده است.
مهدی خضری افزود: از مجموع  پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به راه‌های روستایی کشور تنها ۲۱میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص یافت که جوابگوی نیاز روکش آسفالت تمامی راه‌ها نیست.
وی ادامه داد: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اداره کل راهداری استان اصفهان توانست ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را روکش آسفالت کند.
مدیر کل راهداری استان اصفهان با اشاره به مشکل کمبود قیر و گرانی این محصول در کشور افزود: با وجود تولید قیر در کشور متاسفانه از کمبود آن رنج می‌بریم چرا که مشکلات این حوزه بسیاری از طرحهای عمرانی جاده ای را زمین گیر کرده است.
خضری خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۹ قیمت هر تن قیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و هم اینک این رقم به تنی ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
وی هزینه روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر راه های استان را حدود ۱۱ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این افزایش قیمت ها مشکلات حوزه راهداری را دو چندان کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه راه‌های اصفهان خسته است، ادامه داد: با وجود گستردگی راه‌های شریانی، بزرگ و آزاد راه‌ها در استان اصفهان؛ اما بودجه راه‌های استان خوب نیست و می‌طلبد مسوولان کشور نگاه متفاوت تری نسبت به راه‌های اصفهان داشته باشند.
وی با اشاره به ۲۶ آذرماه یادآور فرمان ویژه امام برای جهاد تخلیه بندرهای کشور افزود: آن روز شاهد عملکرد بسیجی گونه در حوزه بندرها بودیم، اما بسی جای خوشحالی است بعد از ۴۲ سال از تاریخ انقلاب بازهم شاهد حرکت‌های جهادی در حوزه حمل و نقل هستیم و با وجود تحریم‌ ها بازهم رانندگان در حمل و نقل بار و مسافر به وظیفه ذاتی و عرفی و شرعی خود عمل می‌کنند و در حوزه جهاد تخلیه بندرها فعالیت خود را انجام می‌دهند.
وی ابراز داشت: در شرایط سخت کرونایی که خیلی جاها تعطیل بود رانندگان نسبت به حمل کالای اساسی فعالیت داشتند که نقش مهمی در وضعیت کشور داشتند و رانندگان وظیفه خود در خدمت به مردم را فراموش نکردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: در حوزه راهداری نیز با توجه به شرایط اقتصادی سخت کشور حفظ و نگهداری راه‌های کشور بسیار مهم است و فعالان حوزه راه با سخت کوشی ویژه برای عبور و مرور ایمن تلاش کردند.
خضری در ادامه به احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: هم اینک در استان ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی فعالیت دارند که توسط ناظران بهداشتی و بازرسان اداره کل رصد می شوند.
وی رفع خواب آلودگی، خستگی و کاهش تصادفات جاده ای را از مزایای احداث این مجتمع ها بیان کردو افزود: در طراحی و جانمایی مجتمع‌ها به گونه ای عمل کرده ایم که هر راننده پس از ۲ساعت رانندگی در این مجتمع ها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: با توجه به کویری بودن و پراکندگی شهرستان‌های استان خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کویری است که این مجتمع‌ها می‌توانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند.
 

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصادفات جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصادفات جاده ای کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان امام جمعه اصفهان مدیر کل راهداری مجتمع ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۱۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی  ایوب کنگری گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ‌های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی، یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا است که با تخصیص اعتبار، ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر، توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله‌های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس، مقرر شده، عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.

گفتنی است؛ محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می‌باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است

دیگر خبرها

  • توجه به مساله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • واکنش یک امام جمعه به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده ها در اصفهان /منشا این ریزپرنده ها خارج از کشور نبوده است /آبروی اسرائیل رفت
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • مراسم رژه نیروهای ارتش و مسلح دراصفهان