Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این مراسم که به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم برگزار شد، احمد معصومی­‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد طی سخنانی خاطرات خود را از حاج قاسم در دیدار حضوری با ایشان نقل کرد. وی نگاه نافذ و تحلیل دقیق ایشان را نسبت به مسائل ملی و بین لمللی تشریح و با استناد به اظهارات کارشناسان آمریکایی، ایشان را بزرگترین استراتژیست نظامی-امنیتی منطقه معرفی کرد که سیاست‌ها و راهبرهای نظامی آمریکایی‌ها در منطقه را به شکست کشانده و آنان را ناچار به تغییر رویه سنتی خود در منطقه غرب آسیا کرد؛ رویه­ای که همواره مبتنی بر بکارگیری زور و قدرت نظامی برای پیشبرد اهداف سیاسی آمریکا در منطقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید ضیاء هاشمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسکاندیناوی نیز با ایراد سخنانی حیات و شهادت حاج قاسم سلیمانی را منشا برکاتی برای جامعه اسلامی دانست که پس از شهادت ایشان هم در سطح ایران و جهان تداوم یافته است. وی شهادت ایشان در جوار بقاع متبرکه عراق آنهم به دستور یکی از منفورترین اشرار تاریخ که حتی در میان اغلب فرهیختگان جامعه آمریکا هم منفور است، الهام­بخش دانسته و تشییع جنازه ده‌ها میلیونی شهید سلیمانی را نمونه بارزی از قدرت جریان­سازی ایشان به عنوان یک شخصیت انقلابی، ملی، تاریخی و تاریخ­ساز معرفی کرد.

همچنین  مسعودحسینچاری که در حال حاضر استاد دانشگاه شیراز و در دوران دفاع مقدس از فرماندهان لشکر ثارالله و دوست نزدیک شهید سلیمانی است، به ذکر خاطرات خود با آن شهید سرافراز در دوران دفاع مقدس و نیز تحلیل خلقیات و مکتب و منش حاج قاسم پرداخت. وی حاج­قاسم را نمونه اعلای ایثارگری و فداکاری معرفی کرد و با ذکر خاطراتی نافذ و اثرگذار، روش و منش ایشان را در تعامل با رزمندگان، همکاران، عموم مردم و حتی مخالفان، مبتنی بر اخلاق حسنه، ازخود گذشتگی و تقید به مبانی و آداب دینی و اخلاقی برشمرد.

حسینچاری که خود همشهری حاج قاسم است و در دوران دفاع مقدس مسئولیت فرماندهی گردان را در لشکر ثارالله بر عهده داشته و هم­اکنون متخصصص علوم تربیتی است، توجه ویژه حاج­قاسم به علم، آموزش و دانشگاه را آموزنده و راهبردی توصیف و در خاطرات خود گفت: هرگاه من یا دوستان دیگر تصمیم به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه داشتیم یا در دانشگاه قبول شده و از ایشان مشورت و راهنمایی می­خواستیم، ایشان نه تنها ما را تشویق به ادامه تحصیل می­کرد بلکه پس از فراغت از تحصیل نیز برای جذب در دانشگاه به عنوان عضو هیئت علمی بطور جدی تشویق و حمایت می­کرد.

وی در بخشی دیگر از خاطرات خود از دوران فرماندهی حاج­قاسم در سپاه کرمان، با اشاره به اقتدار و شهامت مثال­زدنی ایشان در برخورد قاطع با اشرار و قاچاقچیان، به تحلیل رویکرد و عنایت رئوفانه ایشان به خانواده­های عناصر فریب­خورده پرداخت و آثار این شیوه را بسیار ماندگار توصیف کرد. وی شهید سلیمانی را الگو و نمونه­ای تکرارنشدنی توصیف و شهادت او را ثلمه­ای غیرقابل جبران برای جامعه اسلامی دانست.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش از جمله ابومهدی المهندس بامداد سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، در فرودگاه بین المللی بغداد، متعاقب حمله پهپادی آمریکا با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت این کشور، به شهادت رسیدند.  

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛ مرد میدان مقاومت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران خاطرات خود حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۲۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که با محوریت شهید سردار امان الهی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار امان الهی اظهار کرد: شهید امان الهی از شهدای قدس بودند که به دست رژیم خبیث صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمدند و افتخاری برای کشور و دیار گروس هستند.

وی افزود: امروز خون پاک شهدای گرانقدر موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است و تزلزل رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم که روز به روز این رژیم کودک کش به پایان خود نزدیک می‌شود و این به برکت خون شهدای مانند شهید امان الهی است که در ماه مبارک رمضان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهیم که معرفت شناخت شهدا را به ما عطا کند تا بتوانیم رهروان خوبی برای این این بزرگواران باشیم.

کد خبر 6081011

دیگر خبرها

  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار محمدحجازی
  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • سردار سلیمانی:‌ حمله به اسرائیل فقط با ذره‌ای از قدرتمان بود
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت