Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جنایی رکنا، اواسط آبان ماه امسال رسیدگی به شکایت دو برادر از هم در جریان کار بازپرس صاحب جمعی،شعبه ششم دادسرای جنایی تهران قرار گرفت.

یکی از برادرها به نام علی در طرح شکایت آدم ربایی خود گفت:«از مدتی قبل با برادرم به دلیل مسائل مالی خانوادگی درگیری داشتیم.پدر و مادرمان مقداری از اموال خود را تقسیم کرده بودند و از همان موقع اعتراض به تقسیم آنها موجب اختلاف بین ما شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه روز حادثه برادرم به همراه چند نفر از اقوام مقابل خانه من آمدند و به محض اینکه در را باز کردم در راه پله های ما بنزین ریخته و روی خود من هم بنزین پاشیدند.بعد هم فندک کشیدند که من سریع لباسم را از تن بیرون آوردم ولی راه پله ها آتش گرفت چون کف آن موکت بود.برادرم قصد داشت به همراه اقوام، من را بربایند اما نمی دانم بعد از آن چه قصدی داشتند.من فرار کردم و آنها ناکام ماندند.»

در پی شکایت این مرد، برادر او بازداشت شد اما او نیز از برادر خود به اتهام تهدید با ساتور شکایت کرد و گفت:«روز حادثه به همراه اقوام برای صحبت با برادرم مقابل منزل او رفتیم.او با ساتور مقابل در آمد و ناگهان راه پله های خانه خود را به آتش کشید و ما را تهدید کرد.ما قصد ربودن او را نداشتیم و این حرف کذب است.»

بنا بر این گزارش، رسیدگی به این پرونده در شعبه 6 بازپرسی در روند تحقیقات قرار دارد تا صحت ادعای 2 برادر مشخص شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا آدم ربایی اخبار حوادث آتش سوزی عمدی درگیری تهدید با چاقو دو برادر سهام عدالت قیمت خودرو کرونا سام درخشانی اینستاگرام سام درخشانی بازیگر ایرانی سام درخشانی قیمت سحر قریشی فال بازار آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای شکوائیه‌نویسان تهران و ضرب و شتم دادخواهان | نخستین صندوق‌ عدالت کی راه‌اندازی شد؟

همشهری آنلاین- سمیراباباجانپور:در روزگار قدیم سواد مختص به افراد خاصی بود، یعنی همه سواد خواندن و نوشتن نداشتند. برای همین برای نوشتن ساده‌ترین متن و حرف‌هایشان باید دنبال باسواد می‌گشتند که صد البته امین و رازنگه‌دار هم باشد. فرد باسواد محله که از قضا مورد اعتماد همه نیز بود، بیشتر این وظیفه را برعهده می‌گرفت. چنین بود که کم‌کم این عمل به‌عنوان شغل مورد توجه قرار گرفت و در بسیاری از محله‌های تهران افرادی با کاغذ و قلم می‌نشستند تا عریضه‌های مردم را بنویسند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

شغل عریضه‌نویسی با راه افتادن نخستین صندوق عدالت ناصری که در دوران حکومت ناصرالدین شاه راه‌اندازی شد رونق گرفت. در عهد قاجار به دلیل بی‌کفایتی شاه و حاکمان ولایات و درباریان، شکایت از دولتی‌ها و مقامات زیاد شد. روزی نبود که مردم برای عرض گلایه و شکایت به دربار نیایند و پشت درهای بسته فریاد نزنند. گاهی دعواها بالا می‌گرفت و کار به زد و خورد هم می‌کشید.

عریضه نویس، عکاس: لارنس لاکهارت

ناصرالدین شاه سال ۱۲۵۲ شمسی دستورداد نخستین صندوق عدالت را با نام صندوق عدالت ناصری در میدان ارگ تهران راه‌اندازی کنند. مشابه این صندوق در شهرها و روستاهای دیگر هم فعال شد. مردم عریضه‌های خود را داخل صندوق می‌انداختند و مسئول مربوطه آنها را به دست شاه و دولتی‌ها می‌رساند. در اطراف این صندوق عریضه‌نویسان می‌نشستند و حرف و سخن مردم را می‌نوشتند. گاهی مردم توقع داشتند عریضه‌نویس فحش و ناسزا را هم بنویسد. عریضه‌نویس‌ها که به آنها شکوائیه‌نویس هم می‌گفتند برای نوشتن هر نامه پولی دریافت می‌کردند. این افراد بعدها سعی کردند کمی از احکام حقوقی سردرآورند و گاهی همچون یک وکیل مردم را راهنمایی می‌کردند، هرچند اغلب پیشنهادهایشان بی‌نتیجه می‌ماند!

صندوق عدالت ناصری هم عمر چندانی نداشت، چون حاکمان و والیان شهرها مأمورانی را جلو ساختمان صندوق‌خانه قرار داده بودند تا هرکسی که نامه‌ای در آن می‌اندازد را کتک بزنند. برای همین کسی دیگر آن را جدی نگرفت.

عریضه‌نویسی اگرچه شغل منسوخ‌شده‌ای نیست، اما دیگر با آن شکل و شمایل گذشته انجام نمی‌شود و شکلی مدرن به خود گرفته است. تنظیم سندهای شکایت و... برای دادخواهی همچنان طرفداران خود را دارد.

کد خبر 844281 برچسب‌ها هویت شهری همشهری محله

دیگر خبرها

  • قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر ۱۱ ساله
  • برد یک نیمه‌ای پرسپولیس مقابل صنعت نفت
  • جریمه ۶۰ میلیونی پرسپولیس به دلیل اتفاقات عجیب اصفهان
  • شکایت دادستان سیرجان از افشین پیروانی 
  • شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!
  • ثبت یک شکایت عجیب از مدیر تیم پرسپولیس!
  • انتخابات هیئت کشتی استان تهران قانونی اعلام شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • ماجرای شکوائیه‌نویسان تهران و ضرب و شتم دادخواهان | نخستین صندوق‌ عدالت کی راه‌اندازی شد؟