Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@11:55:50 GMT

خرید ماشین دست دوم با بهترین قیمت بازار

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۳۹۶۵

خرید ماشین دست دوم با بهترین قیمت بازار

قیمت ماشین صفر توسط خودروسازان مشخص می‌شود و عدد آن معلوم است! البته قیمتی که سازنده‌های ماشین تعیین می‌کنند با عددی که توسط بازار آزاد تعیین می‌شود تفاوت زیادی دارد. با این وجود شاخص قیمت‌گذاری خودروهای صفرکیلومتر و نو مشخص است و کسی که می‌خواهند ماشین صفر سوار شود هزینه آن را می‌پردازد.

اما برای قیمت‌گذاری ماشین‌های دست دوم هیچ معیار و ملاک ثابتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی مواقع این فروشندگان هستند که قیمت ماشین‌های روز بازار را بررسی کرده و روی خودروی خودشان قیمت می‌گذارند. بعضی مواقع هم نمایندگی یا پلتفرم‌های آنلاین مانند خودرو 45 با توجه به معیارهایی که دارند قیمت‌گذاری خودرو دست دوم را انجام می‌دهند. در بدترین حالت هم قیمت‌گذاری برای خرید خودرو دست دوم دست دلال می‌افتد و هر عددی که سود معامله را برایش بیشتر کند به عنوان قیمت ماشین تعیین می‌کند.

اگر قصد خرید ماشین دست دوم یا فروش آن را دارید و نمی‌دانید کدام راه برای قیمت‌گذاری خودرو و فروش آسان آن مناسب‌تر است، با خودرو 45 همراه باشید و نکات مهمی که در این باره وجود دارد را یاد بگیرید.

خرید و فروش خودرو با درج قیمت درست است؟

برای خرید خودرو دست دوم باید قیمت آن را بدانید! تفاوتی ندارد که قصد خرید و فروش خودرو دست دوم را دارید یا می‌خواهید یک ماشین صفر را از درب نمایندگی تحویل بگیرد، در هر حالت باید بدانید مبلغی که برای ماشین در نظر گرفته شده چقدر است و آیا شما توان پرداخت آن را دارید یا نه!

این موضوع برای تمام خریداران صادق است. مخصوصاً این روزها که تکنولوژی حرف اول را در جهان می‌زند و اغلب خریداران یا فروشندگان برای خرید یا فروش ماشین از اینترنت استفاده کرده و وب سایت‌های مختلف را بررسی می‌کنند.

بدون قیمت‌گذاری روی ماشین خودتان و تعیین محدوده قیمت حدودی آن نمی‌توانید به آسانی آن را بفروشید. بنابراین اگر قصد فروش ماشین دست دوم را دارید، حتماً به این نکته توجه داشته باشید که خرید و فروش خودرو با درج قیمت دست دوم ساده‌تر است. چون در این حالت خریداری که قصد خرید ماشین کارکرده را دارد و بودجه و انتظاراتش با شرایطتان هماهنگ است، سریع‌تر شما را پیدا می‌کند و خرید و فروش ماشین دست دوم آسان‌تر انجام می‌شود.

قیمت ماشین‌های صفر بازار امروز چند است؟

قیمت روز خودرو در بازار روی خرید یا فروش ماشین دست دوم هم تاثیرگذار است. اگر قیمت ماشین‌های صفر بازار به طور صعودی افزایش پیدا کند، قیمت ماشین‌های دست دوم هم بالاتر می‌رود. مخصوصاً ماشین‌هایی که چند ماه یا چند سال از تولید آن‌ها نگذشته است با قیمتی نزدیک به ماشین صفر به فروش می‌روند.

بنابراین برای خرید هر نوع خودروی دست دومی باید ابتدا نرخ روز خودرو را از مراجع معتبر بررسی کنید و سپس برای پیدا کردن ماشین به سراغ بسترهای آنلاین و آفلاین بروید. اطلاع داشتن از آخرین قیمت خودرو امروز این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که ارزش‌گذاری درستی نسبت به ماشین کارکرده‌ای که قصد خرید آن را دارند به دست بیاورند. چون این قیمت نشان می‌دهد که ماشینی که برای فروش گذاشته شده قیمت غیرمنطقی دارد یا اینکه قیمت آن به طرز عجیبی پایین تعیین شده!

با این معیارها متوجه می‌شوید که معامله خرید و فروش ماشین برایتان خالی از ضرر و زیان است یا با فروش یا خرید ماشین قرار است ماجراهای جدیدی وارد زندگی‌تان شود که شما را برای همیشه از این کار پیشمان کند.

برای اینکه قیمت ماشین‌های صفر بازار امروز را بدانید، خودرو 45 همراه شماست. در این وب سایت می‌توانید آخرین قیمت ماشین‌های صفر و کارکرده بازار را بررسی کنید و با اطلاعات کامل نسبت به فروختن یا خریدن ماشین کارکرده یا صفر اقدام کنید.

فروشنده ماشین دست دوم چطور می‌تواند قیمت آن را تعیین می‌کند؟

به عنوان یک فروشنده ماشین دست دوم چطور قیمت آن را تعیین کنم؟ این سوال برای اغلب کسانی که می‌خواهند ماشین کارکرده خودشان را بفروشند وجود دارد. برای قیمت‌گذاری روی خودرو کارکرده راه‌های زیادی پیش رویتان است. اولین گزینه این است که قیمت خودروهای مختلف را بررسی کرده و بر اساس مدل‌هایی که بیشترین مشابهت را با ماشین شما دارند قیمت‌گذاری را انجام دهید.

این راه نیاز به صرف زمان دارد و باید چند روز برای ارزش‌گذاری ماشینتان وقت بگذارید. در این بررسی‌ها فروشنده خودرو ممکن است با قیمت‌های عجیبی مواجه شود که وی را گمراه کند یا اینکه تفاوت عددهای اعلام شده به اندازه‌ای زیاد باشد که قیمت‌گذاری ماشین را برای فروشنده ماشین دست دوم غیرممکن کند.

اگر کار را به واسطه یا دلال بسپارید هم برای فروش ماشین پول لازم دارید. چون دلال قیمتی را برای واسطه گری در نظر می‌گیرد و ممکن است از هر دو طرف معامله مبلغی چند برابر سود واقعی خرید و فروش ماشین درخواست کند. حتی امکان دارد که دلال در ازای پول بیشتر به نفع خریدار خودرو معامله را انجام دهند و فروشنده را متضرر کند.

برای اینکه فروشنده خودرو دست دوم بدون ضرر و دردسر روی ماشین دست دومش قیمت‌گذاری کرده و به راحتی آن را بفروشد، خودرو 45 پیش شرط کارشناسی خودرو را در نظر گرفته است. برای کارشناسی و تعیین قیمت واقعی خودرو دست دوم تنها باید درخواستتان را در این وب سایت ثبت کنید و سپس در یکی از نزدیک‌ترین نمایندگی‌های خودرو 45 برای کارشناسی دقیق ماشین و قیمت‌گذاری منصفانه آن حاضر شوید.

کارشناسان این مرکز در 45 دقیقه ماشین را طبق 145 فاکتور بررسی کرده و مشکلات و معایب آن و احتمال تصادفی بودن، صافکاری و...  ماشین را شناسایی می‌کنند. پس از اعلام قیمت منصفانه خودرو به فروشنده، معامله ماشین انجام می‌شود و مبلغ آن به صورت آنی به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

خرید و فروش آسان خودروهای نو و دست دوم

اگر قصد خرید خودرو یا فروش ماشین نو و دست دوم را دارید و به دنبال یک وب سایت معتبر در این زمینه هستید، خودرو 45 را به خاطر بسپارید. هدف ما آسان کردن معاملات خرید و فروش ماشین و کوتاه کردن دست دلالان از این بازار است.

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز قیمت ماشین های صفر خرید و فروش ماشین ماشین کارکرده ماشین دست دوم خودرو دست دوم خرید ماشین قیمت گذاری دست دوم برای خرید ماشین صفر دست دوم قصد خرید قیمت آن وب سایت خودرو 45

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

به گزارش خبرنگار مهر، از اواسط دی‌ماه سال گذشته (۱۴۰۲) قیمت بلیت‌های هواپیما با افزایش رو به رو شد از سوی دیگر کمبود ناوگان هوایی نیز موجب کمیاب شدن بلیت هواپیما در بازار شد؛ پس از رأی دیوان، قیمت بلیت پروازهای داخلی از سوی شرکت‌های هواپیمایی حدود ۱۰۰ درصدی افزایش یافت.

نامشخص بودن قیمت بلیت هواپیما

ایرلاین‌ها مدعی هستند که دلیل گرانی بلیت به دلیل ثابت بودن نرخ در طول ۲ سال گذشته بود. البته همچنان ایرلاین‌ها ادعا می‌کنند که قیمت بلیت هواپیما با توجه به افزایش هزینه‌ها برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و باید نرخ‌گذاری توسط خود شرکت‌های هواپیمایی انجام شود؛ البته دیوان عدالت اداری قیمت گذاری را به خود ایرلاین‌ها واگذار کرده بود اما وزارتخانه راه و شهرسازی این قانون را موقوف‌الاجرا کرد.

بر همین اساس ایرلاین‌ها با موقوف الاجرا شدن قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما به لج و لجبازی کردن با سازمان‌های مربوطه افتادند و بلیت‌های خود را قیمت‌های بالا یا «بیزینس» در بازار عرضه می‌کنند که موجب نارضایتی مسافرین شده است.

به طور مثال با شروع موج بازگشت مسافران تهران از کیش و کمبود مسافر در مسیر معکوس، بلیت پرواز تهران - کیش در برخی سایت‌های فروش به کمتر از ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد. این در حالی است که بلیت پرواز کیش به تهران با قیمت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

وضوح کمبود بلیت در اغلب مسیرها

در حالی که تصور می‌شد بعد از موقوف‌الاجرا رأی دیوان عدالت شاهد بازگشت قیمت بلیت هواپیما به قبل باشیم اما براساس بررسی سایت‌های فروش بلیت هواپیما نشان می‌دهد؛ که برخلاف تذکرهای رئیس سازمان هواشناسی و وزیر راه و شهرسازی همچنان فروش بلیت بالاتر از نرخ‌های مصوب در برخی مسیرها و توسط برخی ایرلاین‌ها ادامه دارد. از طرف دیگر با چارتر کردن برخی از خطوط پروازی توسط آژانس‌های هواپیمایی در روزهای مختلف، بلیت هواپیما نایاب می‌شود.

با وجود اظهارات مسؤولان وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ورود هواپیماهای متعدد به کشور و الحاق آنها به ناوگان هوایی، اما در عمل تغییر محسوسی در عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و افزایش خدمات‌رسانی آنها به مردم صورت نگرفته است؛ البته بعضاً در برخی از مسیرها بلیت هواپیما نیست یا با قیمت نجومی چند برابر قیمت مصوب عرضه می‌شود.

به طور مثال در برخی از مسیرها پر تردد مانند تهران - مشهد یا بالعکس، بلیت هواپیما نیست! البته با توجه به اینکه هم‌اکنون زمان زیادی از تعطیلات «عیدنوروز» و «عیدفطر» گذشته، پس در نتیجه عدم وجود بلیت در چنین شرایطی توجیه کننده نیست.

البته اخباری مبنی بر آزادسازی سوخت هواپیما و حذف یارانه مطرح شد؛ شرکت‌های هواپیمایی اعتقاد دارند که یارانه سوخت هواپیما عدد قابل توجهی نیست و نخواهد بود در حالی که مسؤولین سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی اظهار می‌کنند که قیمت سوخت یارانه‌ای موجب کاهش چشمگیر بلیت هواپیما می‌شود و اگر سوخت یارانه‌ای هواپیما حذف شود قیمت بلیت قابل کنترل نیست.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص قیمت سوخت هواپیما، گفت: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری (۶ هزار ریال) به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت سهمیه‌ای بنزین در بازار آزاد (۱۵ هزار ریال) عرضه می‌شود که طی جلسات اخیر موضوع افزایش قیمت سوخت هواپیما در دولت مطرح شد که این طرح تا اطلاع ثانوی لغو شد.

کلاف قیمت بلیت هواپیما روز به روز در حال پیچیده شدن است؛ مسافران سرگردان برای پیدا کردن بلیت مجبورند سراغ بازار سیاه بروند و هزینه بیشتری پرداخت کنند. اما گرانی بلیت، فقط یک مسئله نیست؛ مسئله دیگر کمبود بلیت در برخی از خطوط پرتردد است. اما مجوز افزایش ۲۹ درصدی بلیت پروازهای داخلی در اردیبهشت (۱۴۰۲)، شرکت‌های هواپیمایی را راضی نکرد.

پس‌از موقوف‌الاجر قانون دیوان عدالت اداری، از سوی سازمان بالادستی تذکرات جدی مبنی به سایت‌های فروش بلیت مبنی بر عدم گران‌فروش داده شد اما در نهایت سایت‌ها از این قوانین سرپیچی کردند. عدم توجه به تذکرات سازمان‌های بالادستی موجب تعلیق سایت‌های گران‌فروش شد.

عدم مشخص شدن قیمت بلیت هواپیما پس‌از سه ماه نا به‌سامانی

محمد محمدی بخش (۲۰ فروردین) در نشست خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه نحوه قیمت‌گذاری بازار بلیت هواپیما چه زمانی به ثبات می‌رسد، گفت: بررسی قیمت بلیت هواپیما با حضور مسؤولان در شورای عالی هواپیمایی و دیوان عدالت اداری برگزار و بررسی شد و قیمت مد نظر ایرلاین‌ها پس‌از تصویب و سیر مراحل قیمت تعیین شده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تا پیش‌از مشخص شدن قیمت مصوب بلیت هواپیما، شرکت‌های هوایی بر اساس ماده ۶ قانون شورای عالی هواپیمای کشوری اگر ایرلاینی دچار تخلف شود، قطعاً تنبیه خواهد شد.

به گزارش مهر، اگرچه رئیس سازمان هواپیمایی کشور طی هفته‌های اخیر از ارسال قیمت مدنظر به دیوان عدالت اداری خبر داد اما همچنان خبری از تصویب نهایی قیمت بلیت هواپیما در بازار نیست!

نحوه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما در انتظار رأی ستاد تنظیم بازار

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال مهر در خصوص زمان مشخص شدن نحوه قیمت بلیت هواپیما، اعلام کرد «تا امروز هنوز رأی دیوان عدالت اداری در مورد قیمت‌گذاری‌های بلیط هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

وی در ادامه تاکید کرد: قیمت بلیط هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر باشیم تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.»

در حالی این شرایط هم اکنون گریبان گیر متقاضیان بلیت است که روز گذشته خبری مبنی بر مجوز خرید جت شخصی نیز از سوی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رسانه‌ها مطرح شد و سرو صداهای زیادی نیز به پا کرد.

خرید و فروش جت شخصی در بازار صنعت هوایی!

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبری مبنی بر آزاد بودن خرید و فروش جت شخصی ۷ نفره خبر داد و اعلام کرد «خرید و فروش جت‌های ۷ نفره برای عموم شهروندان آزاد است.

همچنین وی افزود: در حال حاضر «بسیاری از مردم از این فضا استفاده می‌کنند، مانند: تاجرها، برخی از مسئولان، تیم‌های ورزشی و تیم‌های اقتصادی از متقاضیان جت‌های خصوصی‌اند.»

با توجه به سخنان رئیس سازمان هواپیمایی در خصوص «خرید و فروش جت شخصی» و عدم توجه به وضعیت بازار بلیت هواپیما مشخص است این بازار به دست متمولین افتاده، زیرا قطعاً مبلغ جت شخصی به‌گونه‌ای نخواهد بود که عموم مردم توانایی خرید آن را داشته باشند. به نظر بهتر بود متولی صنعت هواپیمایی کشور ابتدای به دنبال سامان‌دهی بلیت هواپیما بود تا آزاد سازی خرید جت شخصی برای عموم مردم! نکته جالب توجه این است که وقتی نگاهی به قیمت جت شخصی ۷ نفره می‌اندازیم مشخص می‌شود فقط بخشی از جامعه توان خرید این وسیله را دارند زیرا کمتر کسی می‌تواند حداقل ۱۸۰ میلیارد تومان بابت یک وسیله نقلیه شخصی بپردازد.

کد خبر 6083010 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • قیمت خودرو امروز ۲ اردیبهشت + جدول
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • فروش فوری ایران خودرو با تحویل ۳ ماهه + جزئیات و جدول