Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر نیرو به گفت: بر اثر سیل اراضی کشاورزی آسیب قابل توجهی دیده و طبق ارزیابی اولیه انجام شده بالغ بر ۴۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی مناطق سیل‌زده استان هرمزگان خسارت جدی دیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میناب، علی اکبر محرابیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اثر سیل اراضی کشاورزی آسیب قابل توجهی دیده است و طبق ارزیابی اولیه انجام شده بالغ بر 4700 هکتار از اراضی کشاورزی مناطق سیل‌زده هرمزگان خسارت جدی دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: زیرساخت‌های منطقه نیز به طور جدی خسارت وارد شده که باید پس از ارزیابی خسارت برای بهبود وضعیت فعلی تصمیم‌گیری شود.

وزیر نیرو گفت: امدادرسانی‌های اولیه انجام و برخی آبگرفتگی‌ها برطرف شده اما برای حل مشکل و تصمیم گیری در مورد امدادرسانی عصر امروز جلسه بحران استان تشکیل خواهد شد. 

محرابیان تصریح کرد: امیدواریم با تصمیمات عصر امروز روند خدمات‌رسانی به سیل زدگان هرمزگان تسریع شود.

ارزیابی هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل؛ خطر ریزش کوه همچنان در لارستان وجود داردٖآب و برق مناطق سیل‌زده استان فارس وصل شد/ راه‌های ارتباطی بیشترین خسارت را داشته‌اندمعاون اول رئیس جمهور در کرمان: جبران خسارات سیل را در هیئت دولت پیگیری می‌کنیم

به گزارش تسنیم وزیر نیرو که به عنوان نماینده رئیس جمهور بنا به دستور آیت‌الله رئیسی حدود امروز با استقبال رسمی مهدی دوستی استاندار هرمزگان وارد شهر بندرعباس شد و بلافاصله عازم شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان شد.

محرابیان در نخستین برنامه خود در میناب با حضور در سد استقلال میناب از روند آبگیری این سد و وضعیت رهاسازی آب به پایین دست را مورد بررسی قرار داد.

شهرستان میناب در بارندگی اخیر 276 میلی متر بارندگی را در مقطع زمانی کوتاه به ثبت رسانده است و به همین منظور برای جلوگیری از مشکلات و بحران‌های شدید‌تر با توجه 14 تا 17 هزار متر مکعب بر ثانیه ورودی آب سد استقلال میناب ناشی از بارندگی‌ها در بالادست(جنوب کرمان و رودان) حداکثر تا 1500 متر مکعب آب برثانیه از دریچه‌های سد رهاسازی شد و همین امر موجب شد روستاهای تمبک، کولغ کاشی، سرمست، بندزرک، گورزانگ، زهوکی، اسلام آباد، کردر، درباغ و بلیلی و مازغ دچار آبگرفتگی شدند.

وزیر نیرو در سفر خود به استان و شهرستان میناب قرار است از مناطق مختلف سیل‌زده و درگیر سیلاب بازدید کند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات و اقدامات انجام شده قرار گیرد.

وی همچنین بنا است بعد از اتمام بازدید‌ها در نشست ستاد بحران استان هرمزگان شرکت کند.

انتهای پیام/864/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اراضی کشاورزی وزیر نیرو سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محسنی الحسینی گفت: پس از وقوع سیل ۶ فرودین ماه ۱۴۰۳ در منطقه میانکوه، تنگ چنار و ارنان شهرستان مهریز خسارت فراوانی به ابنیه، جاده ها، مزارع و باغات، قنوات و جوی‌های آب بخش کشاورزی وارد شد.  وی ادامه داد: با حضور امراللهی رییس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سازمان جهاد کشاورزی استان، دهقان رییس اداره آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز و اسدی کارشناس مدیریت بحران استانداری از منطقه میانکوه شهرستان مهریز بازدید و میزان خسارت‌ها بررسی شد.  محسنی الحسینی افزود: امیدواریم با اختصاص بودجه از محل ستاد مدیریت بحران، خسارات ناشی از سیل و بلایای طبیعی در منطقه تاحدی جبران شود.

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰ میلیاردریالی سیلاب به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز
  • بارندگی‌های سیل‌آسا به زیرساخت‌های ارتباطی و کشاورزی بخش «لوداب» خسارت وارد کرد
  • خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های آب‌رسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • سیلاب ۱۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات آبی خسارت زد
  • سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های عشایری الیگودرز خسارت زد
  • بررسی میزان خسارت‌های سیل ۶ فروردین ماه
  • بررسی میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی مهریز
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود