Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@12:39:54 GMT

تماشای مجله لیگ قهرمانان اروپا در فیلیمو

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۴۵۳۲

تماشای مجله لیگ قهرمانان اروپا در فیلیمو

تماشای مسابقات ورزشی همیشه با جذابیت های زیادی همراه است. تصور کنید یک برنامه ای در فیلیمو در حال پخش است که به حواشی باشگاه های اروپایی و حضور در لیگ قهرمانان می پردازد. آن هم با صدای عادل فردوسی پور محبوب ترین گزارشگر فوتبالی ایران با آن صدای خاطره انگیزه و تکه کلام های منحصربفرد که هر بیننده ای را عاشق فوتبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ قهرمانان اروپا رقابت هیجان انگیز سالیانه ای است که میان معتبرترین وموفق ترین باشگاه های اروپا برگزار می شود و در نهایت در آن یک تیم قهرمان می شود. لیگ قهرمانان نخستین سری رقابت های بین باشگاهی است که دقیقاً یک ماه بعد از اولین کنگره سران یوفا که در شهر وین در تاریخ ۲ مارس ۱۹۵۵ برگزار شد آغاز به کار کرد. البته بنا به دلایلی نامشخص، ایده و فکر برگزاری رقابت های اروپایی متعلق به اتحادیه یوفا نبوده است.

در ابتدا این رقابت ها (European Champion Clubs Cup) نامیده می شد که بعدها برای سهولت آن را (European Cup) نامیدند، از سوی دیگر بسیاری از مسئولان و بنیانگذاران یوفا نگران رقابت های تیم ملی بودند، پیرامون این جریان تنها گابریل هانوت سردبیر روزنامه (ال اکوئیپ) بود که در مجموع به دنبال یک مناسبتی به منظور ایجاد رقابتی گسترده میان تیم های باشگاهی اروپایی می گشت، چرا که به نظر می رسید بازی های یوفا محدودیت های خاصی دارند.

هانوت با کمک همکارش «ژاکه فران» توانست از پس مشکلاتی که سر راه این رقابت ها بود بربیاید تا بالاخره اولین سری این بازی ها چهارشنبه شب ها و زیر نور چراغ و پرژکتورهای عظیم الجثه استادیوم ها انجام شد. این تورنمنت به حمایت مؤسسه ال کوئیپ برگزار شد، اگرچه آنها هم نمی دانستند برای تیم پیروز این بازی ها چه اتفاقی قرار است بیفتد اما از باشگاه های مطرح و معتبر اروپایی دعوت کردند که پا به عرصه رقابت گذاشته و قدرت خود را محک بزنند.

مجله لیگ قهرمانان اروپا (با دوبله عادل فردوسی پور)

لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰، ۶۶ اُمین دوره مسابقات فوتبال باشگاه های برتر اروپاست که توسط «یوفا» سازماندهی و برگزار خواهد شد. این دوره از مسابقات همچنین در اصل ۲۹ اُمین فصل برگزاری این تورنمنت ها از زمانی که نام آن از «کاپ قهرمانان باشگاه های اروپا» به «لیگ قهرمانان اروپا» تغییر یافت.

مستند مجله لیگ قهرمانان اروپا (با دوبله عادل فردوسی پور) در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. این سریال محصول کشور انگلیس و سوییس و در ژانر مستند و ورزشی است. در این مستند باشگاه فوتبال بارسلونا، باشگاه فوتبال چلسی، باشگاه فوتبال یوونتوس، باشگاه فوتبال لیورپول، باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر، باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید، باشگاه فوتبال رئال مادرید، باشگاه فوتبال ناپولی، باشگاه فوتبال بایر ۰۴ لورکوزن، باشگاه فوتبال شاختار دونتسک، باشگاه فوتبال اینتر میلان و باشگاه فوتبال لوکوموتیو مسکو به روند حضور در این لیگ پرداخته شده است.

عادل فردوسی پور مجری و گزارشگر محبوب ورزشی سالها برنامه نود را در تلویزیون داشت ولی چند سالی است که همکاری با فیلیمو به عنوان دوبلور را در دستور کار قرار داده است.

فردوسی‌پور فعالیت حرفه‌ای خود از سال ۱۳۷۲ با روزنامه‌نگاری در مجلات ورزشی شروع کرد و سپس در تلویزیون نیز به عنوان گزارشگر ورزشی مشغول به کار شد. او پس از گزارشگری مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۸ برنامه ۹۰ را برای بررسی فوتبال ایران طراحی و تهیه کرد. او تا سال ۱۳۹۷ که از سوی مدیریت شبکه سه کنار گذاشته شد، به اجرای ۹۰ پرداخت و این برنامه همواره از پرمخاطب‌ترین و بهترین برنامه‌های صداوسیما به‌شمار می‌رفت.

عادل فردوسی‌پور در میان شخصیت‌های تلویزیونی ایرانی از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است و عناوینی مانند «بهترین گزارشگر فوتبال»، «بهترین مجری» و «بهترین چهره تلویزیونی» را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌است. او در کنار تهیه و اجرای برنامه‌های فوتبالی در تلویزیون و فضای مجازی، آثاری را نیز ترجمه کرده و از مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاه صنعتی شریف است.

فیلیمو به عنوان بهترین پلتفرم پخش فیلم و سریال این روزها مجله لیگ قهرمانان را با صدای عادل فردوسی پور پخش می کند. برنامه ای متنوع با سابقه ای طولانی که برای فوتبال دوستان می تواند بسیار جذاب باشد.

در دوره های آغازین این رقابت ها تنها یک باشگاه بود که توانست در ۵ دوره فینال، قهرمان این بازی ها شود و آن تیمی نبود جز رئال مادرید. ۵۰ سال پیش وقتی تیم آرژانتین در اوج بسر می برد تیم های اروپا فوتبال تکنیکی و تاکتیکی به نمایش گذاشتند اما کیفیت این بازی ها در رئال مادرید دیده می شد یکی از این افراد آلفردو دی استفانو، سمبل رئال مادرید در رقابت های لیگ قهرمانان است. این مهاجم آرژانتینی در ۵ فینال پیاپی رقابت های لیگ قهرمانان بین سال های ۱۹۶۰- ۱۹۵۶ در ترکیب تیم بود و در هر کدام از آنها برای سفیدپوشان رئال مادرید افتخار آفرید.

 آژاکس چهارمین مقام قهرمانی اش را بعد از ۲۲ سال پس از آخرین عنوانش در سال ۱۹۷۰ توانست کسب کند.

رئال مادرید پس از ۳۲ سال در سال ۱۹۹۸ مقام قهرمانی را از آن خود کرد و بایرن مونیخ در ضربات پنالتی مقابل میلان توانست پس از ۲۶ سال قهرمان شود.در این میان فقط لیورپول بود که توانست در فاصله سال های ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴ ۴، بار قهرمان این رقابت ها شود اما مشکل رقابت های قهرمانی باشگا ه های اروپا در فصل ۱۹۹۳- ۱۹۹۲ با اضافه کردن یک دور حذفی کمی تغییر یافت. البته به مدت یک فصل این شیوه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفت و رقابت ها از ۸ تیم به ۳۲ تیم ارتقا پیدا کرد و حالا این رقابت ها در همین قالب در سرتاسر اروپا سه شنبه و چهارشنبه شب ها برگزار می شود.

موسیقی این رقابت ها توسط «تونی بریتن» ساخته شد و «آکادمی کر» سنت مارتین و ارکستر سمفونی «رویال فیل هارمونیک» آن را اجرا کردند. این موسیقی به ۳ زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی در بازی افتتاحیه و اختتامیه رقابت ها و جشنی که هر ساله برگزار می گردد، اجرا می شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ قهرمانان اروپا مجله لیگ قهرمانان عادل فردوسی پور باشگاه فوتبال رقابت ها رئال مادرید بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلی به گذشته - برتری 4-0 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/23) / فیلم

پلی به گذشته - برتری 4-0 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/23) / فیلم

دیگر خبرها

  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است
  • انتقاد شدید ناصر الخلیفی از رئیس بارسلونا: کی جلوی این حماقت سوپرلیگ را می‌گیری؟
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 یوونتوس مقابل بارسلونا در نیوکمپ (لیگ قهرمانان اروپا - 2003/4/22) / فیلم
  • پلی به گذشته - برتری 4-0 بایرن مونیخ مقابل بارسلونا (لیگ قهرمانان اروپا - 2013/4/23) / فیلم
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • پیروزی رئال مادرید مقابل اتلتیکو مادرید با گل چیچاریتو (لیگ قهرمانان اروپا - 2015/4/22) / فیلم
  • آاس رم 1-3 بولونیا؛ چه تیمی شایسته‌تر از بولونیا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا؟