Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و داروسازی کشور نسبت به برگزاری امتحانات به صورت حضوری معترض هستند؛ضمن اینکه این دانشجویان نسبت به فعال شدن کامل خوابگاهها با ظرفیت کامل و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز انتقاد دارند.

این دانشجویان با راه اندازی کمپینی در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس، نسبت به این موضوع انتقاد داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز نیز تعدادی از دانشجویان رشته داروسازی با تجمع مقابل وزارت بهداشت نسبت به این موضوعات اعتراض کردند.

 همچنین دانشجویان علوم پزشکی کشور با نگارش نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت اعتراض خود را اعلام کرده‌اند.

در این نامه آمده است:وزیر انقلابی ما را چه شده است که اجازه دادیم برخی مدیران وزارت بهداشت، شرایط بیماری را عادی انگاری کردند و در حالی که در سال گذشته با همین تعداد بیمار رنگ کشور قرمز بود و الان با تعداد کشته‌های روزانه برابر با میانگین تعداد کشته‌های روزانه جنگ تحمیلی، شرایط بیماری عادی انگاری شده و برخی مدیران وزارت بهداشت جان و سلامت مردم و دانشجویان را با حضوری کردن امتحانات و تصمیمات مخربشان به بازی گرفتند و مدیرانی که باید خود الگوی جامعه در رعایت پروتکل‌ها باشند، الگوی بسیار بدی برای مردم و سایر سازمان‌ها شدند.در جنگ دشمن بعثی هموطنان را کشت اکنون تصمیمات مدیران وزارت بهداشت جان هموطنان را می‌گیرد.

آقای وزیر! باتوجه به تاثیر ٥٠ درصدی واکسن‌های کشور بر سویه دلتا و همچنین کاهش چشمگیر اثر واکسن به مرور زمان و باتوجه به کامل نشدن واکسیناسیون مردم و تنها پوشش ٦٠ درصد مردم با دو دوز واکسن، و با توجه به گسترش سویه امیکرون مسری‌ترین ویروس دنیا که چندین برابر دلتا انتقال پیدا می‌کند و در نتیجه در کشورهای دیگر تعداد بیماران کرونایی رکورد زده است، و با توجه به اینکه امیکرون برخلاف دلتا روی جوانان ١٨ تا ٣٠ سال موثر است و این دقیقا بازه سنی دانشجویان است و از طرفی واکسن را بی اثر کرده و از آنجا که اگر دانشجو بیمار شود حتی فوت نکند بخاطر درگیری سه هفته‌ایی با بیماری تمام امتحانات را از دست خواهد داد و به سایر مردم و خانواده‌اش منتقل خواهد کرد و باعث مرگ ‌آن‌ها خواهد شد، لذا دانشجویان علوم پزشکی به خاطر حفاظت از سلامت و جان خود و خانواده و مردم و پخش نشدن امیکرون تا روستاها از طریق دانشجویان و بخاطر داشتن آسایش روانی و سلامت جسمانی برای مطالعه دروسشان، خواستار مجازی شدن امتحانات هستند.


آقای دکتر! چگونه پروتکلی است که هزاران دانشجو در یک ساختمان هستند و از صبح تا شب در اتاق‌های ده متری ٤ دانشجو با حمام دستشویی و آشپزخانه و وسایل و محیط مشترک قرار گرفتند و برخی مدیران وزارت بهداشت به این پروتکل بهداشتی می‌گویند، آیا مدیران وزارت و اساتید دانشگاه خود و خانواده‌شان حاضر هستند حتی یک شب در چنین محیطی بمانند؟ دانشجویان بسیاری از استرس گرفتن کرونا در محیط خوابگاه و دانشگاه‌ مشکل روحی و روانی پیدا کردند. باید خون گریست، چگونه می‌شود این مدیران که خود عامل رعایت نکردن پروتکل‌ها و قتل مردم هستند، مردم را به رعایت پروتکل‌ها دستور می‌دهند و بعد پیک‌ها را تقصیر مردم می‌اندازند؟

چندین مورد کرونا امیکرون در خوابگاه‌های مختلف گزارش شده است که پنهان شده است. آیا مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها خوابگاه‌ها را محل تکثیر و پخش امیکرون با برگشت دانشجویان به تمام شهرها و روستاها می‌خواهند بکنند تا جان هزاران هموطن را بگیرند و پیک بعدی را ایجاد کنند؟ آیا این قتل نیست؟ از این تاریخ اگر هر دانشجویی و مردم بخاطر کرونا فوت کند مسئول قتلش این مدیران هستند.

آقای دکتر! با توجه به مصرف سالانه ٢٠٠ هزار میلیارد تومان بودجه کشور و مالیات کارگر وکشاورز در آموزش بی کیفیت حضوری و تکراری، آموزش مجازی با هزینه بسیار بسیار کمتر مزیت‌های بسیاری دارد و باتوجه به اینکه عصر فضای مجازی است باید تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد و در زمینه آموزش مجازی دانشگاهی در جهان نوآور و پیشگام می‌شدیم و در تمامی دروس رشته‌ها یکبار برای همیشه و برای همه، با کیفیت‌ترین محتوای آموزشی را تولید و برروی وبسایتی قرار میدادیم و برای همیشه در اختیار دانشجو و همه مردم جهان وکشور قرار می‌دادیم تا کشور به قطب علم و آموزش دانشگاهی و پیشرفت در جهان تبدیل می‌شد، نه که برگشت به عقب کنیم و بجای تولید محتوای با کیفیت آموزشی تمرکز بر حضوری کردن و پخش ویروس کنیم.

متاسفانه در تولید محتوای با کیفیت مجازی اصلا تلاش در خور نشد و بی کیفیت‌ترین محتواها تولید شد. آیا پای مافیای آموزش پزشکی در این مسایل درگیر است؟

آقای دکتر! باتوجه به مجازی بودن امتحانات این ترم تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر جهان حتی با داشتن سوییت‌های خوابگاهی عالی تک نفره و باتوجه به اینکه بر خلاف ادعای مدیران وزارت بهداشت، به غیر از دانشجویان پزشکی ترم 8 به بعد، ٩٥ درصد دانشجویان علوم پزشکی رشته‌های مختلف کشور آموزش‌شان حضوری نبوده وکاملا مجازی بوده و همچنین دروس در بیمارستان نداشتند و با توجه به اینکه جان و سلامت دانشجویان و مردم خط قرمز انقلاب و رهبری عزیز هستند، با عمل به قسم پزشکی خود، سریعا با مدیران متخلف برخورد و در دستوری انقلابی برای حفظ سلامت دانشجویان و مردم و پخش نشدن امیکرون در تمام شهرها و کشته نشدن هزاران هموطن، امتحانات این ترم دانشگاه‌های علوم پزشکی مجازی شود

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتراض دانشجویان پزشکی امتحانات حضوری علوم پزشکی تجمع دانشجویان مدیران وزارت بهداشت علوم پزشکی دانشگاه ها پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است

جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارس نیوز، در واکنش به اظهارات جدید وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را مصوب کرده و باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: این اظهارات مبنی بر مذاکره با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعویق انداختن چند ساله اجرای این قانون هم اصلا امکان پذیر نیست و نمی‌توان قانون مصوب و لازم‌الاجرا را به تعویق انداخت.

قادری با بیان اینکه این اظهارات صرفا بهانه هایی جدید برای عدم اجرای این قانون است، افزود: حتی اگر وزارت بهداشت بودجه لازم را در اختیار ندارد، باید با دریافت شهریه این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چه دلیلی  دارد که داوطلبان ایرانی به خارج از کشور بروند و با سطح علمی پایین‌تری از داخل به کشور وارد و مشغول به طبابت شوند.

قادری افزود: این مطالبی که برای تعویق انداختن زمان اجرای این قانون مطرح شده است، بهانه‌ای جدید از سوی وزارت بهداشت است و حتما این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برابر آنها ایستادگی خواهد شد و وزیر بهداشت باید در این باره پاسخگو باشد.

قادری توضیح داد: در حوزه انتخابیه من هم میزان پزشک عمومی و متخصص در دسترس خیلی محدود است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. این بهانه هایی که وزارت بهداشت می‌گیرد که بودجه و فضای بیمارستانی لازم را برای تربیت  دانشجویان جدید الورود ندارد، اصلا مورد پذیرش مجلس نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود تربیت این میزان دانشجوی پزشکی به ضرر کشور است هم یک بهانه دیگر و بی پایه و اساس است و باعث فرار مغزها از کشور می شود.

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سفر رئیس جمهور آلمان به ترکیه
  • ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • نظام تعلیم و تربیت در کشور نیازمند کیفیت‌بخشی است
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است