Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس انجمن تولیدکنندگان سم کشور گفت: پنج سال گذشته انجمن تولیدکنندگان سم به گمرک و وزارت جهاد کشاورزی طبق کمیسیون ماده یک برای تعرفه سموم کم خطر، متوسط خطر و پرخطر پیشنهاد کرد.

به گزارش مشرق، مسعود گیل‌آبادی رییس انجمن تولیدکنندگان سم کشور در مراسم هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران اظهار داشت: با وجود ارایه همه مستندات برای اینکه مردم بدانند، محصولات کشاورزی ایران سالم است و محصولات برگشتی دارای باقی‌مانده سموم نبوده، برخی با هجمه‌های خود به دنبال سرکوب تولیدات داخلی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:دشمنان ایران زیاد هستند تا جایی که شبکه‌های معاند که برای برگشت محصولات کشاورزی ترس ایجاد می‌کنند؛ تمامی این مسائل ضربه به اقتصاد کشاورزی است.

رییس انجمن تولیدکنندگان سم کشور اظهار داشت: یکی از دلایل برگشت محصولات کشاورزی، تاخیر در اطلاع رسانی تغییر روش پروتکل ها،  خاک محموله های سیب زمینی، شپشک توت کیوی بوده است و هیچ یک مربوط به کیفیت محصولات نبوده است.

وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی سم بخش کشاورزی سالم است، تصریح کرد: باوجود مسائل بانکی و مشکلات تامین ارز هیچ یک از سموم مورد نیاز کشور نه تنها به تعویق نیفتاده بلکه تدارک شده است به طوری که در سه سال گذشته، شرکت بایر که تولیدکننده دو آفتکش مهم بخش کشاورزی در ایران بود،  وقتی از ایران رفت، تولیدکنندگان داخلی این سموم را به شکل با کیفیت تامین کردند.

گیل آبادی ادامه داد: مصرف سم در ایران ۴۰ هزارتن است و از این میزان ۷۵ درصد توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شود.

لزوم آموزش دوره کارنس سموم به کشاورزان

رییس انجمن تولیدکنندگان سم کشور تصریح کرد: اکنون آموزش کشاورزان برای دوره کارنس سموم (زمان مصرف سموم تا برداشت محصول) باید آموزش داده شود که این مهم نیازمند ورود وزارت جهاد کشاورزی برای ورود بخش ترویج است که به نظر می رسد وزارتخانه متبوع باید در این خصوص اهتمام بورزد.

وی درباره خطر پذیری سموم اظهارداشت: پنج سال گذشته انجمن تولیدکنندگان سم به گمرک و وزارت جهاد کشاورزی طبق کمیسیون ماده یک برای تعرفه سموم کم خطر،  متوسط خطر و پرخطر پیشنهاد داد تا با افزایش تعرفه سموم پرخطر تکنیکال و آماده مصرف ورود این محصول به کشور کاهش یابد.

گیل آبادی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی استفاده سموم پرخطر در سالجاری به نزدیک ۲ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون  سموم کم خطر در کشور به مصرف می رسد افزود: ما به دنبال این هستیم که موسسه تحقیقات گیاه پزشکی با رصد و پایش سموم کم خطر و ثبت آنها را انجام دهد و در اختیار شرکت های تولید کننده بگذارند چون اکنون این روند دو تا سه سال زمان می برد که طولانی است.

تولیدکنندگان توان پرداخت مالیات و ارزش افزوده را ندارند

صیاد فرهادی رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان کودهای کشاورزی در این مراسم گفت: اکنون پنج میلیون تن نیاز کودی کشور است اما ۳.۵ میلیون تن تولید و به مصرف داخلی می رسد و از این میزان فقط کود اوره را دولت تامین می کند و مابقی کود مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی اظهار داشت: اکنون اجرای پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده برای بخش تولید غیرمنطقی است زیرا تولیدکنندگان بخش کشاورزی توان مالی لازم را برای این فرایند ندارند در غیراین صورت تولیدکنندگان باید از بانک ها وام بگیرند تا بتوانند به تولید ادامه بدهند.

بنابراین گزارش هشتمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران  تا ۱۷ دی ماه با حضور ۹۴ شرکت تولیدکننده داخلی کود، سم و بذر در مجتمع نمایشگاه های بوستان گفت‌وگو در فضایی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع برگزار می شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت وزارت جهاد کشاورزی ایران خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت جهاد کشاورزی سموم کم خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلط ایران بر قواعد اقدام

تاکید حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مبنی بر انتقام از دشمن صهیونیستی (در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق)، رنگ واقعیت به خود گرفت تا بر همگان اثبات شود که تقابل با قدرتی به نام ایران چه هزینه‌ها و تبعاتی دارد.اگر بخواهیم تنها یکی از پیام‌های این اقدام بزرگ ایران را تشریح کنیم، روی واژگان بازدارندگی و اقدام متمرکز خواهیم شد. جمهوری اسلامی ایران، قاعده اقدام و بازدارندگی را به‌خوبی آموخته و در هر برهه‌ای از زمان، بنابر شرایط و اقتضائات منطقه‌ای و بین‌المللی بهترین تصمیم ممکن را درخصوص به‌کارگیری ابزارها و تاکتیک‌ها اتخاذ می‌کند. این روزها دشمنان مقاومت بار دیگر شکست دیگری را از این جبهه بزرگ پذیرفته‌اند.پیروزی اخیر ایران، پیروزی کل جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. استقبال ملت‌های منطقه از عملیات قاطعانه ایران نیز ریشه در همین واقعیت دارد. آنچه دشمنان را شدیدا آشفته ساخته، اتصال اجزای جبهه مقاومت به یکدیگر است. در این میان، رسانه‌های صهیونیستی و حامیان آنها در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، درصدد هستند به هر نحو ممکن مانع از ابراز این پیروزی بزرگ شوند اماسکوتی که در میان صهیونیست‌‌‌ها وجود دارد، گویای همه چیز است. این یک شکست سنگین نه‌تنها برای نتانیاهو و بایدن، بلکه برای همه حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. بدون‌شک از این پس، شاهد تغییرات چشمگیری در محاسبات و معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهیم بود که هیچ‌یک به نفع صهیونیست‌ها نیست.واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه‌های عمیق انقلاب اسلامی، هیچ‌گاه زیر بار زور دشمن نرفته است. در ماجرای اخیر، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تلاش کردند حمله وقیحانه و غیرقابل توجیه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در پایتخت سوریه را امری عادی ودرمقابل، واکنش ایران را غیرعادی جلوه دهند. آنها (بازیگران غربی) به‌جای مهار رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتنداری ایران شدند اما تهران به‌درستی، این درخواست غرب را رد کرد. پیام تحولات اخیر برای همگان مشخص است؛ این‌که قدرت مقاومت در هر زمان دشمن صهیونیستی و شبکه حامی ومهره‌های آن را در منطقه و جهان با شکست مواجه خواهدکرد. پس ازشکست صهیونیست‌‌ها دررسیدن به اهداف اعلامی خود درجنگ غزه،بسیاری ازتحلیلگران امنیتی،نظامی و سیاسی درجهان به تل‌آویو و واشنگتن اعلام کردند قدرت مقاومت به اندازه‌ای افزایش یافته که دیگرنمی‌توان دربرابر آن اقدامی صورت داد.بااین‌حال مقامات رژیم صهیونیستی وآمریکایی این پیام آشکار رانادیده گرفتندوهمین مسأله، بروز شکست‌های بعدی برای آنها را در پی خواهدداشت... 

دیگر خبرها

  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • ترویج بی حجابی نقشه دشمن برای تضعیف بنیان خانواده است
  • تسلط ایران بر قواعد اقدام
  • اثرگذاری بانک کشاورزی در تحقق سند ملی امنیت غذایی با پرداخت بیش از ۲۰۰۰ هزار میلیارد تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • نقشه شوم دشمن، این بار تشویش اذهان عمومی
  • ضرورت منع صدور سیمان با کارت‌های بازرگانی شخصی
  • نایب رئیس انجمن تغذیه ایران بیان کرد؛ چرخه معیوب سیاستگذاری سلامت و امنیت غذایی
  • حدود ۲۹۰ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز شلمچه صادر شد
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک: کمبود تولید تایر در کشور نداریم
  • صادرات 288 هزار تن محصولات کشاورزی از شلمچه