Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی‌محمد نائینی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از برگزاری دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت تحت عنوان «جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی» خبر داد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار علی‌محمد نائینی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس که با حضور حجت‌الاسلام شیرازی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس برگزار شد، با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، از برگزاری دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت تحت عنوان «جایزه شهید حاج قاسم سلیمانی» خبر داد و گفت: در این ایام که مصادف با سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی است پوستر فراخوان این دوسالانه رونمایی خواهد شد و به سمع و نظر مخاطبین مخصوصاً پژوهشگران، نویسنده‌ها، ناشرین و مراکز علمی و پژوهشی کشور خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دوره اول این دوسالانه که در سال 1399 برگزار شد، گفت: اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت در دو قسمت کتاب و رساله‌های دکتری با موضوع دفاع مقدس و مقاومت انجام شد و استقبال نسبتاً خوبی از این دوسالانه صورت گرفت و برنامه اختتامیه نیز با حضور سردار سرلشکر پاسدار باقری، ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، برگزار شد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تصریح بر اینکه مطالبات سرلشکر باقری در آن مراسم در باب مسائل پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت ایجاب می‌کرد تا ما دومین دوره را با قدرت هرچه بیشتری دنبال و آن را اجرایی کنیم، گفت: به همین منظور با تدابیری که اندیشیده شد و تأیید و تصویب هیئت‌مدیره مرکز، قرار بر این شد تا همزمان با دومین سالروز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، فراخوان دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت اعلام شود و از پژوهشگران، نویسنده‌ها و مراکز علمی و پژوهشی برای این رویداد فرهنگی دعوت به عمل آید.

وی ضمن تأکید بر ضرورت پژوهش در حوزه دفاع مقدس، آن را امری مهم برشمرد و متذکر شد: در حال حاضر ما با جنگ روایت‌ها مواجهیم و یکی از موضوعاتی که دشمنان نظام به دنبال آن هستند، این است که بتوانند از جنگ هشت‌ساله، روایت‌های ناصحیح خودشان را ارائه بدهند و علیه دفاع مقدس و ارزش‌های آن هجمه وارد کنند. جنگ روایت‌ها، جنگ کاملاً عینی و ملموسی است که گروه‌های متعددی چه در داخل و چه در خارج از کشور درصدد هستند تا از این مقوله استفاده کنند و با برخورداری از قدرت رسانه‌ای بتوانند ارزش‌های دفاع مقدس را زیر سؤال ببرند.

سردار نائینی افزود: همین‌ها ایجاب می‌کند تا ما مقوله پژوهش در عرصه دفاع مقدس و مقاومت را به‌طورجدی دنبال کنیم و بهای لازم را به آن بدهیم تا روایتی صحیح از حوادث جنگ و تاریخ جنگ به عمل بیاید و دشمنان نتوانند با روایت‌های ناصحیح خودشان فرهنگ دفاع مقدس را مخدوش کنند.

وی به مطالبه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان مبنی بر جهاد تبیین و ورود در این عرصه اشاره و اظهار کرد: ایشان درخواست کردند به‌خصوص جوانان وارد این عرصه شوند و تبیین‌های لازم را در رابطه با موضوعات انقلاب و دفاع مقدس و سایر موضوعاتی که به‌نوعی مربوط به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است دنبال کنند؛ یعنی همان‌طور که اساس انقلاب اسلامی و پیدایش آن ناظر بر تبیین و بصیرت بخشی بوده است، استمرار و حفاظت از انقلاب و دفاع مقدس هم ناظر بر تبیین و بصیرت بخشی است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره اینکه ما باید به‌موقع موضوعات مختلف دفاع مقدس را تبیین کنیم تا روایت صحیحی از دل آن دربیاید و بر سایر روایت‌ها غلبه پیدا کند، گفت: به این خاطر در کنار همه اقدامات خوبی که در ژانرها و سبک‌های مختلف، خاطره، داستان، شعر و کارهای هنری انجام می‌گیرد قاعده این اتفاقات باید پژوهش در موضوعات دفاع مقدس باشد.

وی با اظهار تأسف از اینکه موضوعات پژوهشی مغفول واقع شده است، گفت: این مسئله در حالی است که موضوعات پژوهشی آن بستر و محمل را فراهم می‌کند تا سایر نویسنده‌ها بتوانند بر اساس یک روایت صحیح، تحقیق و پژوهش شده کارهای دیگر را ارائه دهند؛ بنابراین ما با توجه به همه این ضرورت‌ها دنبال این هستیم که دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت را با قوت هرچه‌ تمام‌تر به‌پیش ببریم تا ان‌شاءالله بحث پژوهش در عرصه دفاع مقدس و مقاومت برای فرهیختگان ما به یک گفتمان تبدیل شود.

وی بهموضوعات دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت؛ جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و عنوان کرد: بر طبق فراخوان این دوره، پژوهشگران، نویسندگان و ناشران می‌توانند آثار خود را که طی سال 1399 و 1400 منتشر شده و رساله‌های دکتری که در این دو سال دفاع شده است بر اساس موضوعات نظامی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، بین‌الملل، تاریخی و اقتصادی به دبیرخانه این دوسالانه ارسال کنند.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در خاتمه خرداد 1401 را آخرین زمان ارسال آثار پژوهشی به دبیرخانه جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

جزئیات میزبانی پایتخت از شهدای دفاع مقدسجزئیاتی از تشییع 36 شهید شناسایی شده دفاع مقدس در سراسر کشور

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار سلیمانی حماسه و پایداری سردار سلیمانی حماسه و پایداری شهید حاج قاسم سلیمانی روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد

فراخوان ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارایه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

به گزارش مشرق، فراخوان ششمین دوره دوسالانه بین المللی «کارتون کتاب» با هدف ارایه نگاه هنرمندان ملی و بین المللی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی منتشر شد.

کاریکاتور اندیشه مصوری است که نقش بسیار ارزنده‌ای در برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه در مخاطبان داشته و مضمون را مطابق خواست، ظرفیت و سلیقه آنان سوق داده و به سمت اندیشه و عمل دلخواه هدایت می‌کند و در عمق لایه‌های جامعه نهادینه می‌نماید. در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی برگزار می‌شود.

محورهای موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویدادهای مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

شرکت در این رقابت برای تمامی هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند. در این مسابقه هر گونه استفاده از هوش مصنوعی برای خلق اثر باعث حذف آن خواهد شد. تمامی آثار دستی و دیجیتالی پذیرفته می‌شود و برای ارائه آثار دستی، باید عکس باکیفیت از اثر گرفته یا اسکن و ارسال شود. آثار ارسالی نباید تکراری و برگزیده سایر جشنواره‌ها باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی آثار ارسالی متعلق به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد بود؛ به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب مبلغ ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد. همچنین ۶ نفر در بخش مبتدی لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند. برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.

علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند. آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان