Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: میزان بارندگی‌های این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش یافته است.

بهروز مرادپور  بیان کرد: میزان بارش باران در این استان از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر) تاکنون ۱۴۸.۶ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش داشته است.

او با بیان اینکه این میزان نسبت به دوره بلند مدت نیز ۲۴.۴ درصد کاهش یافته است اظهار داشت: میانیگن بارندگی‌های بلند مدت سالیانه در استان ۵۲۲.۹ میلیمتر محاسبه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: بیشترین میزان بارندگی لرستان طی این مدت در ایستگاه شول آباد با ۲۲۴ میلیمتر در سپید دشت بوده و در این مدت ایستگاه کوهدشت با ۸۷.۹ میلیمتر کمترین بارش‌ها را ثبت کرده است.

مرادپور گفت: میانگین بارندگی‌های هفته جاری نیز در لرستان ۱۱ میلیمتر بوده است که بیشترین بارندگی‌ها با ۳۴ میلیمتر در خرم آباد به ثبت رسید.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان از فعالیت ۱۳کارخانه آرد با ظرفیت تولید بالای ۷۰۰ هزار تن در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الله بیرانوند، امروز، در نخستین همایش ملی گندم، آرد و نان در لرستان گفت: روند خرید گندم در سه سال گذشته افزایشی بوده‌است.

او با اشاره به نقش مراکز خرید گندم در چرخۀ تولید اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید گندم در لرستان به بیش از 600 هزار تن در سال 1403 برسد.

1200 هکتار از اراضی دیم لرستان آبی می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با بیان اینکه بیش از 850 تن ظرفیت استاندارد ذخیره‌سازی گندم در این استان است، یادآور شد: این میزان شامل سیلو‌ها و انبار‌های مکانیزه است.

 بیرانوند با اشاره به فعالیت 13کارخانه آرد فعال با ظرفیت تولید بالای 700 هزار تن در لرستان، بیان کرد: این میزان بیش از 2.5 برابر نیاز این استان است.

او با بیان فعالیت 2000 واحد نانوایی در لرستان، اعلام کرد: زنجیرۀ تولید و تأمین گندم و نان در این استان از چرخۀ مناسبی برخوردار است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان با ذکر اینکه تمام نیاز این استان به آرد از کارخانجات موجود تهیه می‌شود، تأکید کرد: اجازه ورود آرد از استان‌های دیگر به داخل لرستان را نمی‌دهیم.

بیرانوند با بیان اینکه عمده انرژی و کالری موردنیاز مردم از طریق مصرف نان تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: خرید گندم در برخی شهرستان‌ها کوهدشت از حجم بالایی در مدت زمان کوتاه برخوردار است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ۸۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای لرستان داریم
  • تولید ۷۰۰هزار تن آرد در لرستان
  • هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان
  • سیل و هرج و مرج در دبی
  • میزان بارندگی ها در کرمان کاهش می یابد
  • کاهش ناپایداری‌های جوی در کرمان 
  • اعلام میزان بارش‌ها در استان یزد
  • میزان بارش ها در استان یزد اعلام شد
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور ۷ درصد است
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور