Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، یک دختر افغانستانی که در انفجار روز ۲۶ آگوست (چهارم شهریور) در نزدیکی فرودگاه کابل، زخمی شده بود، گفت که نظامیان آمریکایی در آن روز به وی شلیک کرده بودند.

وی که یک ساعت قبل از حمله به فرودگاه کابل در آنجا حضور یافته بود، درباره روز حادثه گفت: به چشم خود دیدم که نیروهای آمریکایی به مردم شلیک می‌کردند و بیشتر آنها از سوی سربازان آمریکایی کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی چشمانم را باز کردم تمام اطراف را خون و دود فراگرفته بود و تمام سربازانی که در قسمت‌های بالایی فرودگاه بودند کشته شده بودند.

این دختر افغان ادامه داد: چون امنیت فرودگاه کابل به‌دست نیروهای آمریکایی بود، آنها پس از این انفجار از ترس انفجارهای دیگر به مردم غیرنظامی که به‌دنبال نجات جان خود بودند وهمگی آنها مدارک مورد نیاز برای خروج از افغانستان را داشتند، شلیک می‌کردند و من نیز در این میان مورد اصابت یکی از نیروهای آمریکایی قرار گرفتم.

وی در خصوص قصدش برای خروج از افغانستان گفت: تنها دلیل من برای ترک کشورم ادامه تحصیل و پیشرفت بود. ما (دختران و زنان) می‌خواهیم درس بخوانیم تا بتوانیم در آینده برای کشورمان مفید باشیم.

این دختر افغان از طالبان خواست تا اجازه تحصیل و پیشرفت برای همه دختران در افغانستان را بدهند.

این در حالی است که چندی پس از انفجار فرودگاه کابل، شبکه راشاتودی در گزارشی از شاهدان عینی و بازماندگان افغانستانی، روایت تلخی از تیراندازی نظامیان آمریکایی به مردم غیرنظامی حاضر در فرودگاه کابل ارائه داد.

بازماندگان و قربانیان حمله انتحاری فرودگاه کابل به راشا تودی گفتند که «تنها بخشی از کشته‌شدگان در اثر انفجار جان باختند و بیشتر آنها در اثر رگبار و تیراندازی کشته شدند. آنها (نظامیان آمریکایی) حتی پس از فرار همه از مقابل فرودگاه یا افتادن آنها روی زمین، به تیراندازی ادامه می‌دادند حتی به اجساد. مردم برای فرار به داخل کانال می‌پریدند».

به گزارش فارس، بر اساس اعلام طالبان، تلفات انفجار روز چهارم شهریور سال جاری در نزدیکی فرودگاه کابل ۱۷۰ کشته برجای گذاشت که از این تعداد 14 نظامی آمریکایی نیز کشته شدند.

 مهاجمان ناشناس یک شب قبل از حمله در کنار ورودی ابی که طی روزهای اخیر نیروهای آمریکایی و انگلیسی در آن مستقر بودند و در ورودی بارون در نزدیکی هتلی به همین نام در نزدیک فرودگاه کابل دست به عملیات مسلحانه زدند که یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.

حمله به فرودگاه کابل نمایانگر مرگبارترین روز برای ارتش آمریکا در افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود که پنج روز قبل از فرارسیدن مهلت خروج کامل نظامیان از افغانستان (۳۱ آگوست، ۹ شهریور ماه) صورت گرفت.

 

 

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: دختر افغانستانی فرودگاه کابل نظامیان آمریکایی نیروهای آمریکایی فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن

یک وبگاه آمریکایی فاش کرد که آنتونی بلینکن، گزارش یک کمیته تحقیق وابسته به وزارت خارجه آمریکا درباره جنایات نظامیان صهیونیستی را نادیده گرفته است.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وبسایت آمریکایی پرو پابلیکا که به موارد سوء استفاده از قدرت در آمریکا می‌پردازد، نوشت که یک کمیته وابسته به وزارت خارجه آمریکا موسوم به «گروه بررسی لیهی» در گزارشی به «آنتونی بلینکن» به موارد نقض حقوق بشر از سوی نظامیان اسرائیلی پرداخته است.

به نوشته این وبگاه، کمیته مذکور گزارش خود را در ماه دسامبر سال گذشته به آنتونی بلینکن ارائه داد، اما او تاکنون هیچ توجهی به آن نکرده است.

در گزارش کمیته مذکور مواردی از قتل، تجاوز و شکنجه فلسطینی‌ها در کرانه باختری به دست پلیس و نیرو‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی ذکر شده است. موارد ذکر شده در این گزارش به پیش از عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر باز می‌گردد.

این گزارش شامل «قتل‌های غیر قانونی» به دست پلیس رژیم صهیونیستی است؛ در یک مورد نظامیان رژیم اشغالگر دهان یک پیرمرد فلسطینی را بسته و به دستان او دستبند زده‌اند و گذاشته‌اند تا او جان دهد. همچنین در مورد دیگر نظامیان اسرائیلی به یک نوجوان فلسطینی که به جرم پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف دستگیر شده بود، تجاوز کرده‌اند.

«گروه بررسی لیهی» همچنین در گزارش خود خواستار تحریم تسلیحاتی برخی از واحد‌های نظامی رژیم صهیونیستی شده است، اما به گفته یکی از مقامات این کمیته، این گزارش همچنان در کیف آنتونی بلینکن مانده و باز نشده است.

در این میان یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به وبگاه پروپابلیکا گفت: «ما تعهد خود برای حمایت از قوانین حقوق بشر آمریکایی پایبند هستیم و آن را جدی می‌گیریم»!.

دیگر خبرها

  • ماجرای شلیک پدافند در تبریز چه بود؟ / روایت مقامات رسمی درباره صداهای شنیده شده در اصفهان و تبریز
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است