Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در این آیین گفت: شهیدان ما برای راه دین خدا جان دادند و برای ملت جانفشانی کرده‌اند. به جای اینکه دستشان در جیب ملت باشد خودشان برای ملت چه در فعل و چه در گفتار خرج کردند.

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی»، چند عامل را موجب ماندگاری شهدا برشمرد و افزود: ولایتمداری، صداقت در گفتار و عمل و تقدیم جان خود به مردم به جای دست بردن در جیب مردم  از رمزهایی است که باعث شده شهدا حتی پس از گذشت چهل سال همچنان مطلوب و خواستنی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن  گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ا بیان اینکه یکی از رازهای ماندگاری شهدا این بود که فرمان ولی امر خدا را بر سر و چشم قرار دادند،  ابراز کرد: خیلی‌ها برای راه خدا جان دادند اما اینکه چرا شهیدان محبوب و مطلوب و خواستنی هستند،چون امز ولی خدا را اطاعت کردند، شهید سلیمانی یک لحظه از ولایت جدا نیست‌.

وی با بیان اینکه سومین راز ماندگاری شهدا این بود که صداقت داشتند، اظهار کرد: شهدا با صداقت در میدان بودند و برای همین است که مردم برای شهید سلیمانی اینقدر عشق دارند.

وی با بیان اینکه ببینید خدا چه منزلتی به شهدا داده است، تصریح کرد: امروز به گفته دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران شهید سلیمانی برای آن‌ها خطرناکتر است از سردار سلیمانی است زیرا شهید مکتبی می‌آفریند که رهروانش تا ابد باقی خواهند مانند.

وی بیان کرد: دومین مدال شهدا هم این است هم عندالله یرزقون هستند. آدم مرده که روزی نمی‌خورد و حتما این شهدا زنده هستند و نزد خدا در حال بهره بردن هستند. کسی که روزی‌خوار شد، روزی‌دهنده هم هست.

وی تصریح کرد: ویژگی سوم این شهدا هم این است که متنعمند و در نعمت غوطه‌ورند و لاخوف علیهم و لاهم یحزنون هستند. کلامشان سلام است و روبه روی هم نشسته‌اند و کلام زیبای الهی می‌گویند و بهترین لذت‌ها را خدا برایشان فراهم کردند.

کامبیز مینایی رئیس دانشگاه جهرم نیز در این آیین ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواند و افزود: ایران اسلامی تا ابد مدیون شهدای گرانقدر خواهد بود به طوری که اگر آن رشادت ها و فداکاری‌ها نبود امروز دانشجویان، استادان و دیگر عزیزان نمی‌توانستند در آرامش و امنیت به امر آموزش و پژوهش بپردازند. 

سرهنگ غلامعلی احمدی جابری فرمانده سپاه جهرم نیز در این مراسم ضمن ارج نهادن به یاد و خاطره شهدای به ویژه شهدای گمنام و شهدای دانشجو افزود: امروزه زنده نگه‌داشتن و پاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه‌ سنگینی است که بر عهده‌ مسئول فرهنگی گذاشته شده است.

این آیین به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و بسیج دانشجویی دانشگاه جهرم، ستاد یادواره شهدای دانشجوی شهرستان جهرم و بسیج دانشجویی شهرستان جهرم برپا شد.

این مراسم با روایت‌گری: حجت‌الاسلام حاج رضا آبیار، مسئول راویان روحانی کشور و از مدافعان حرم و مداحی حجت‌الاسلام حاج حمیدرضا قناعتیان و آیین اهتزاز پرچم اهدایی مسجد مقدس جمکران در بالای گنبد گلزار شهید گمنام با حضور مسئولین شهرستان، آحاد مردم همراه بود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان بسیج دانشجویی کشور جهرم مراسم یادبود دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج دانشجویی کشور جهرم مراسم یادبود سازمان بسیج دانشجویی کشور جهرم مراسم یادبود دانشگاه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق مصوبه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است.

به همین مناسب امروز امروز شنبه اول اردیبهشت جامعه ورزشکار با حضور در بهشت زهرا و گلزار شهدای ورزش، این ضمن بزرگداشت این روز، یاد و خاطره تمام شهدا و به ویژه شهدای ورزشکار را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور خانواده شهدا برگزار شد، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی و مهین فرهادی زاد دبیرکل و نایب رییس کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی عضو هیات اجرایی، سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته و ... حضور داشتند.

قهرمانان امروز، قهرمانان دیروز را بشناسند

مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران هم از افراد حاضر در مراسم امروز بود. او در این مراسم با اشاره به اینکه سالروز تولد شهید ابراهیم هادی به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است، گفت: ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را هم به عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است. این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است.

وی در مورد هدف از برگزاری این مراسم تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این نوع مراسمات این است که قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز آشنا شوند، پیوند بخورند و سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

میرجلیلی تاکید کرد: برای این روز برنامه های زیادی جهت اجرا در سراسر کشور پیش بینی شده است که تجلیل از خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا و ... از جمله آنها است.

ورزشی ها تا پای جان در مسیر شهدا هستند

همچنین در این مراسم علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای ورزشکار و به ویژه شهید ابراهیم هادی که اول اردیبهشت سالروز شهادت او به نام «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است را گرامی می داریم، گفت: جامعه ورزش دور هم شدند تا نشان دهند مقام شهدا را همیشه تجلیل می‌کنند.

احدی تاکید کرد: جمعیت خوبی از ورزشی‌ها در این مراسم حاضر بودند و پیمان بستند تا پای جان در مسیر شهدا باشند.

در حاشیه مراسمی که امروز در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد از خانواده شهدای ورزشکار تجلیل شد.

کد خبر 6083147

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • آینده جهان از شب عملیات «وعده صادق» تغییر کرد
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد