Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@22:42:18 GMT

شناسایی ۴۴۰ هزار فرصت شغلی کم سرمایه

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۷۰۱۳

شناسایی ۴۴۰ هزار فرصت شغلی کم سرمایه

ایران اکونومیست-رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: ۴۴۰ هزار فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر شناسایی شده است چرا که آورده‌ی آن بر مهارت شخص است.

غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: ۴۴۰ هزار فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر شناسایی شده است چرا که آورده‌ی آن بر مهارت شخص است و نیاز به سرمایه بالا ندارد و صرفا به خرید ابزار کار نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته حسینی نیا شغلی مانند استادکار آیینه‌کاری به دوره‌ی عملی ۸۰۰ ساعته در سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای نیاز دارد تا فرد به استادکار ماهر تبدیل شود و ابزار کار مورد نیاز آن خط‌کش، گونیا و الماس است و کم‌تر از یک میلیون تومان هزینه دارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: ایجاد شغل در صنعت پتروشیمی بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان سرمایه لازم دارد یا در کشاورزی ایجاد شغل ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما ۴۴۰ هزار فرصت شغلی شناسایی شده توسط وزارت کار به دلیل مهارت محور بودن کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان هزینه دارند که برخی از آن‌ها به مجوز نیاز ندارند آن‌هایی هم که مجوز می‌خواهند ۳ روزه آن را دریافت خواهند کرد.

به گفته حسینی نیا در زمینه‌های مختلف رشته‌های کم سرمایه شناسایی شده، اما بیش‌تر در مشاغل خانگی و به خصوص صنایع دستی، تعمیرکاری لوازم خانگی، صوتی و تصویری و آی‌تی است. بیش از ۵۰ نوع شغل شناسایی شده که فرد می‌تواند حتی با آن درآمد دلاری داشته باشد و به شکل دورکاری با کارفرمای خارجی قرارداد بیندد و درآمد داشته باشد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: بحث اصلی در ایجاد شغل‌های کم سرمایه مهارت‌آموزی و مشاور شغلی است که در سازمان فنی‌حرفه‌ای انجام می‌شود آن رشته‌هایی که در مراکز دولتی داریم رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و فقط در آموزشگاه‌های آزاد هم هزینه دریافت می‌شود.

به گفته رئیس سازمان و فنی و حرفه در اتاق تعاون و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با کار‌های تعاونی کمک می‌شود و در بانک توسعه تعاون، بنیاد برکت و کمیته امداد بر روی تامین تسهیلات مورد نیاز مشاغل تمرکز شده است. در بودجه‌ی ۱۴۰۱ اعتبار ١٦٠ هزار میلیاردی برای پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است.

روز گذشته، حجت الله عبدالملکی وزیر کار حداقل هزینه ایجاد یک شغل را یک میلیون تومان بیان می‌کند. او سه سال پیش هم عنوان کرده بود که با یک میلیون تومان می‌شود شغل ایجاد کرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای رئیس سازمان فنی ۴۴۰ هزار فرصت میلیون تومان شناسایی شده کم سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان

جشن بزرگ احیای واحدهای راکد استان سمنان با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی و اعضای هیات وزرا و کابینه سیزدهم در سمنان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی در ادامه سفر استانی دوم خود به سمنان با حضور در شهرک صنعتی مرکز استان در جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد در استان سمنان شرکت کرد.

قرار است به صورت نمادین بازگشت ۲۰۰ واحد راکد استان سمنان به تولید در دوران دولت سیزدهم تاکنون جشن گرفته شود. رئیس جمهور در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

رئیس جمهور قبل از این مراسم، طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان را نیز افتتاح کرده بود.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد ۱۹۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • هدفگذاری برای ایجاد ۶۰ تعاونی با ۱۶۰۰ فرصت شغلی طی امسال