Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان چهارشنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان، که با حضور عسکری رییس کمیسیون کشاورزی و معاون وزیر جهاد کشاورزی، حسین رییسی نماینده مردم شرق هرمزگان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران عضو ستاد برگزارشد، اظهار داشت: هر دستگاهی باید خسارات اضطراری که به حوزه‌های آن‌ها وارد شده و مانع ارائه خدمات عادی شده است را احصاء و به مرکز ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پروژه ایمن‌سازی و دیواره‌سازی مراکز جمعیتی پایین دست سد استقلال میناب حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان می خواهم که عملیات اجرایی آن را آغاز کند و تامین اعتبار آن نیز انجام می‌شود.

محرابیان تصریح کرد: اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی پل دوم «میناب» تامین می‌شود تا راه و شهرسازی طی یک ماه به صورت جهادی نسبت به ایمن‌سازی و بازطراحی آن اقدام کنند تا در سیلاب‌ها مردم دچار خسارت نشوند.

وزیر نیرو و نماینده ویژه رییس جمهوری در خصوص سیل جنوب کشور اظهار کرد: برای ساماندهی رودخانه‌ها از بند «و» نیز استفاده شود تا در سیلاب‌های آینده دچار خسارت‌های گسترده نشویم.

وی خاطرنشان کرد: در اول جاده سندرک یک پل وجود دارد که نمی‌تواند سیلاب را عبور دهد چراکه پل دارای یک دهنه است و باید یک دهنه دیگر به آن اضاف شود تا مسیر عبور آب تسهیل شود.

وزیر نیرو ابراز داشت: در سیل اخیر آسیب جدی به کشاورزان استان هرمزگان وارد شد که برای کاهش خسارت‌ آن‌ها، وام‌های کشاورزانی که از سیل آسیب دیده‌اند، به مدت دو سال امهال خواهد شد و این موضوع در قالب مصوبه دولت به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

دولت با تمام توان از سیل زدگان حمایت می کند

محرابیان در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست بیان داشت: مردم مطمئن باشند دولت با تمام توان از عزیزان سیل زده حمایت می‌کند و تا پایان آلام آن‌ها در کنار این عزیزان خواهد ایستاد.

وزیر نیرو با بیان اینکه هلال احمر تا زمانی که مردم به کمک نیاز دارند باید اقدام به ارائه خدمات کند، بیان داشت: ساکنین منازلی که آسیب دیده اند و احتمال خسارت وجود دارد باید توسط هلال احمر تشویق شوند تا در اماکن در نظر گرفته شده توسط هلال احمر مستقر شوند تا شاهد حادثه و خسارتی نباشیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌هایی که وسایل آن‌ها از سیل آسیب دیده، شناسایی شوند و کد ملی آن‌ها ارائه شود تا یک مجموعه لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، لوازم پخت و پز و ... به این عزیزان اهدا شود.

محرابیان ضمن تاکید بر تامین غذای گرم برای مردم سیل زده، ابراز داشت: این اقدام نیز باید تا فردا به سرعت پس از شناسایی تعداد خانواده‌ها انجام شود و برای تحقق این امر می‌توان از ظرفیت‌ گروه‌های جهادی و خیرین نیز استفاده کرد.

وی در پاسخ به گزارش یکی از دستگاه‌های اجرایی مبنی بر قطع بودن جاده دسترسی ۳ روستا، عنوان کرد: به مدیریت بحران استانداری هرمزگان دستور ویژه داده می‌شود که امشب با ساماندهی اکیپ‌های متعدد نسبت به رفع این موضوع اقدام کند.

‌وزیر نیرو در ادامه با اشاره به این نکته که در زلزله استان هرمزگان تنها یک نفر فوتی ثبت شد که آن‌ هم ناشی از سقوط تیر برق است، ابراز داشت: دستور ویژه به شرکت توانیر برای ساماندهی و تعویض تیرهای برق نامناسب صادر و مقرر شد به سرعت اقدامات لازم برای افزایش استحکام تیرهای برق سراسر کشور به خصوص هرمزگان انجام شود.

هشت روستا در هرمزگان با مشکل آب شرب مواجه هستند

وزیر نیرو و نماینده ویژه رییس جمهوری در خصوص سیل جنوب کشور گفت: در حال حاضر هشت روستا در استان هرمزگان مشکل آب شرب دارند که به دلیل قطعی برق تاسیسات آب‌رسانی است که تا آخر امشب روستای بی آب در هرمزگان نخواهیم داشت.

محرابیان بیان داشت: در پی بارندگی‌های اخیر منابع آبی در مناطق مختلف به خصوص شهرستان بشاگرد احیاء شد و بخش اعظمی از آب‌رسانی سیار برچیده شد.

به گفته وزیر نیرو از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فوق توزیع استان هرمزگان در ۶۴ نقطه آب بردگی ثبت شد که تمام حادثه‌ها در کمترین زمان برطرف شد.

 وزیر نیرو و نماینده ویژه رییس جمهوری در خصوص سیل جنوب کشور گفت: در بحث نوسازی منازل تخریبی دولت تعهد می‌پذیرد تا تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض پرداخت کند و مجری آن نیز بنیاد مسکن خواهد بود.

گفتنی است همزمان با برگزاری این جلسه وزیر کشور نیز وارد هرمزگان و با همراهی مهندس دوستی استاندار عازم شرق استان جهت حضور در بین مردم سیل زده شد.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

بیش از یک هزار منزل در ۳۰ محله این شهرستان درجریان بارندگی روزهای اخیر دچار ابگرفتگی شد.

در پی بارندگی های چند روز اخیر، حجم ذخیره آب سدهای استان که خالی و رو به پایان بود، به بیش از ۹۱ درصد رسیده و در حال حاضر ۱۰۰ درصد آبگیری کامل شد که در بارندگی‌های اخیر، بیش از حجم مخزن سد استقلال، آورد سیلاب به ثبت رسید.

تمام دریچه‌های اضطراری سد استقلال میناب پی از بارندگی‌ها و پر شدن حجم آن  باز شد که در نتیجه آن نسبت به تخلیه روستاهای پایین دست با توجه به این مساله اقدام شد.

استان هرمزگان پیش از بارندگی‌های اخیر شرایط مناسبی را از نظر وضعیت منابع آبی نداشت.

برچسب‌ها وزیر نیرو مدیریت بحران هرمزگان سیل خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر نیرو مدیریت بحران هرمزگان وزیر نیرو مدیریت بحران هرمزگان سیل خسارت مالی استان هرمزگان بارندگی ها وزیر نیرو هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، گفت: بر اثر بارندگی و خسارات وارده در هر حال حاضر تلاش برای اتصال آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهرداد حسن‌زاده با اشاره به صدور هشدار نارنجی جوی در هرمزگان گفت: بر اثر بارندگی‌های شب گذشته ۴ روستا در جاسک تخلیه و مردم در سه اردوگاه اسکان اضطراری داده شدند.

 

وی تعداد خانوار این روستاها را ۱۸۰ خانوار دانست و افزود: ۱۰۰ دستگاه چادر و به اندازه نیاز اقلام زیستی و خوراکی توسط جمعیت هلال‌احمر استان بین این افراد توزیع شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، تصریح‌کرد: در جزیره قشم با توجه به حجم بالای بارندگی که وجود داشت ۸۰ خانوار از مسافرین نیز در اماکن ورزشی جزیره اسکان اضطراری داده شدند.

 

حسن‌زاده ادامه داد: در حال حاضر تلاش برای اتصال برق ۱۶ روستا در استان هرمزگان ادامه دارد و بخش عمده قطعی‌ها حاصل سقوط تیرهای برق براثر تندباد بوده که بیش از ۸۰درصد تعویض تیرهای برق انجام شده و کار ادامه دارد همچنین موارد پاره شدن کابل‌ها و سیم‌های برق نیز اصلاح شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بیان کرد با اشاره به تعویض ۱۲ ترانس برق، عنوان‌کرد: از ابتدای بارش‌ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ مشترک اتصالشان را به شبکه برق از دست داده‌ بودند که با تلاش تیم برقرسانی این آمار تاکنون به ۱۲۰۰ مشترک رسیده است و برق اکثر مشترکین وصل شده است.

 

حسن زاده در خصوص آسیب‌های وارده به حوزه آبرسانی گفت:به دلیل از بین رفتن محور روستایی و لوله‌های در مسیر یا قطع شدن برق درمنطقه، قطعی آب شرب ۲۰ روستا نیز اتفاق افتاده که رفع مشکلات پیش آمده از ساعات ابتدایی آغاز شده و در حال انجام است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، همه محورهای مواصلاتی استان را باز و با تردد جاری اعلام کرد و به ادامه بارندگی‌های امروز که سبب ورود آب در برخی مناطق بندرعباس از جمله روستای چهچکور شده اشاره داشت و گفت: امدادرسانی‌ها در حال انجام و وضعیت تحت کنترل است.

دیگر خبرها

  • ۳۳ روستا در هرمزگان با مشکلات قطعی برق و آب روبرو هستند
  • سیل با ۳ استان جنوبی چه کرد؟
  • تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان ادامه دارد
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر سبب سیلاب‌ در هرمزگان و سیستان وبلوچستان شد
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • فوتی‌ های بارندگی در هرمزگان به ۳ نفر رسید
  • بارش‌های بالای ۲۰۰ میلی‌متر سبب سیلاب‌ در ۲ استان شد
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب در درگهان به وقت بهار + فیلم
  • اسکان اضطراری ۱۷۰ خانوار جاسکی بدنبال سیلاب
  • آغاز مراسم رژه گرامی داشت سالروز ارتش در بندرعباس