Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای "سرویس اقدام خارجی اروپا " نبیلا مسرالی، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اروپا در بیانیه‌ای گفت: ما از همه اطرفها می‌خواهیم که با مسئولیت و خویشتن داری عمل کنند و از اقداماتی که می‌تواند منجر به تشدید بیشتر خشونت شوند، خودداری کنند.  
از یک سو، اتحادیه اروپا از مقامات قزاقستان خواست که به حقوق معترضان احترام بگذارند و از سوی دیگر، این اتحادیه از معترضان درخواست کرد از خشونت اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در این بیانیه آمده است:   «اتحادیه اروپا خواهان حل مسالمت آمیز وضعیت از طریق گفت وگوی فراگیر با همه طرفها و احترام به حقوق اساسی شهروندان است.» 
اتحادیه اروپا همچنین افزود که از نزدیک تحولات قزاقستان را دنبال می‌کند.  
به گزارش ایرنا، قاسم ژومارت توکایف رئیس جمهوری قزاقستان روز چهارشنبه از تصمیم خود برای درخواست کمک از پیمان امنیت جمعی برای کمک به قزاقستان خبر داد.  
سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در سال ۱۹۹۲ تأسیس شد و در حال حاضر شامل ارمنستان، بلاروس، روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان است. CSTO با هدف "تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان، حفاظت جمعی از استقلال، تمامیت ارضی و تمامیت ارضی کشورهای عضو" تأسیس شد.  

به گفته توکایف، مردم قزاقستان از این درخواست کمک حمایت می‌کنند و چنین اقدامی برای مقابله با تروریست‌ها لازم است.  

رئیس جمهوری قزاقستان گفت که رویدادهای روزهای اخیر در این کشور را اقدامات خصمانه خارجی می‌داند که از پیش برنامه ریزی شده و تامین مالی شده است.  

وی خاطرنشان کرد که تروریست‌ها در آلماتی، تروریست‌ها با نیروهای هوابرد درگیر شده‌اند.  

معترضان در آلماتی بزرگ‌ترین شهر قزاقستان روز چهارشنبه با حمله به محل سکونت رییس جمهوری این کشور، خانه او را به آتش کشیدند. همچنین در درگیری‌های روز چهارشنبه، ۸ نیروی امنیتی قزاقستان کشته شدند.  

دولت قزاقستان روز چهارشنبه و درمیان اعتراضات گسترده در این کشور در سرتاسر قزاقستان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.  

به دنبال بالاگرفتن اعتراض‌ها در دو شهر بزرگ قزاقستان به علت افزایش قیمت سوخت، دولت این کشور صبح امروز استعفا کرد. وزارت کشور قزاقستان نیز اعلام کرد به دنبال رویدادهای ساعات گذشته در این کشور که با اعتراض‌های گسترده مردمی همراه بوده، پلیس دست کم ۲۰۰ نفر را در ارتباط با نقض نظم عمومی بازداشت کرده است.  
قیمت سوخت در این کشور تا هفته گذشته به قدری ارزان بود که اکثر مردم این کشور با تبدیل موتورهای خودروهای خود به گاز مایع سعی داشتند علاوه بر استفاده از خودروهای شخصی در ایاب و ذهاب هزینه‌های زندگی را نیز به راحتی مدیریت کنند، اما تصمیم جدید دولت برای افزایش قیمت سوخت آن‌ها را وارد یک چالش اقتصادی و اجتماعی جدید کرده است.


 

برچسب‌ها روسیه قزاقستان اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه قزاقستان اتحادیه اروپا روسیه قزاقستان اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا روز چهارشنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا به رهبری جدید نیاز دارد، زیرا مقامات ارشد فعلی اتحادیه کاملاً ناموفق هستند.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: اکنون ما رهبری در اتحادیه اروپا داریم که در برخی از پروژه‌های بزرگ که از سوی خودشان انتخاب شده‌اند، مانند مهاجرت، جنگ در اوکراین و سیاست تحریم‌ها شکست خورده اند.

اوربان گفت که رهبری فعلی اتحادیه اروپا باید کنار رود.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که اروپا به رهبران جدید نیاز دارد.

نخست وزیر مجارستان چندی پیش از مردم کشورش خواست برای دفاع از حاکمیت این کشور به سمت مقر اتحادیه اروپا در بلژیک راهپیمایی کنند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که به همراه حامیانش آماده است تا برای دفاع از حاکمیت این کشور در اتحادیه اروپا به سوی بروکسل راهپیمایی کند.

کد خبر 6081413

دیگر خبرها

  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • تاکید روسیه بر لزوم خویشتن‌داری طرفین در منطقه
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد