Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد وحیدی صبح امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تشکر از مجموعه اقدامات دستگاه‌های مختلف به منظور امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل‌زدگان در استان هرمزگان، عنوان کرد: همه دستگاه‌های مسؤول تا پایان رفع مشکلات و آلام مردم مناطق سیل‌زده استان هرمزگان، هم‌چنان با تسریع در اقدامات، خدمات‌رسانی به این مردم صبور و نجیب را به‌عنوان اولویت بسیار مهم انجام می‌دهند و بازدید از مناطق سیل‌زده به‌صورت مستمر باید توسط مدیران صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور بر لزوم تسریع در رفع مشکل راه‌های مواصلاتی آسیب‌دیده بر اثر سیل و برقراری تردد و همچنین رفع مشکل پل‌های آسیب دیده، تاکید کرد و افزود: نوسازی، مرمت و بازسازی جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به تأمین وسایل گرمایشی برای سیل‌زدگان، با توجه به سرمای هوا در این مناطق شد.

وزیر کشور، تأمین و توزیع بیشتر بسته‌های غذایی و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و موکب‌ها در راستای پخت غذای گرم برای سیل‌زدگان را نیز مورد تاکید قرار داد.

وحیدی افزود: رفع مشکل آب هشت روستایی که به‌دلیل سیل دچار مشکل قطعی آب هستند نیز به سرعت انجام شود.

وی با تاکید بر پیگیری جدی جبران خسارت‌های ناشی از سیل، عنوان کرد: امهال وام‌های کشاورزان خسارت‌دیده در سیل به‌مدت ۲ سال، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی بابت نهاده‌ها، اختصاص بذر رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کشت بعدی کشاورزان، تحویل نهال یارانه‌ای به کشاورزان و حفر چاه جدید بجای چاه‌های آسیب‌دیده که دارای پروانه بوده و به‌دلیل سیل پر شده‌اند، از مصوبات برای جبران خسارت‌های سیل در هرمزگان خواهد بود.

وزیر کشور با اشاره به لزوم فوریت در جبران خسارت سازه‌های آبخیزداری، اضافه کرد: تامین اعتبار این امر و همچنین تامین و انتقال تجهیزات برای لایروبی رودخانه‌ها و بازگشایی و راه‌ها، از طریق سازمان مدیریت بحران کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، در این نشست، پیشنهادات استاندار هرمزگان در خصوص اینکه کشاورزان دارای پروانه چاه می‌توانند در کنار چاهی که بر اثر سیل آسیب دیده و پر شده، چاه جدیدی با کمترین فاصله حفر کنند، اختصاص نهال یارانه‌ای به کشاورزان جهت احداث باغات جدید و پرداخت تسهیلات توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان خسارت‌دیده، جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی، تصویب شد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز هرمزگان سیل وزیر کشور آسیب دیده رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: رویکرد ما در استان مصداق شعار امام (ره) و رهبری یعنی اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است.

ابوطالب شفقت پنجم اردیبهشت‌ماه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های استان، عنوان کرد: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمت گذار است.

وی خطاب به فرمانداران تصریح کرد: شما مسئول به کارگیری بدنه‌ی دولت و ایجاد اتحاد به ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعه‌ی یک وزارت هستید.

استاندار اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت بیان کرد: وزارت خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه‌ی اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال کردن و پیشرفت روستاها تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقا خرد اقتصادی در روستاها بر پایه‌ی داشتن برنامه‌ی جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه نشینی شهری را کمتر خواهد کرد. 

استاندار در پایان به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره و عنوان کرد: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران