Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان می‌گویند بهترین درمان برای رفع انسداد عروق و رگ‌ها استفاده از برخی غذا‌ها و سبزیجات مانند روغن زیتون و بادام است.

خبرگزاری میزان _ باشگاه خبرنگاران نوشت: بیماری‌های قلبی عروقی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است. این بیماری خطر مرگ را به همراه دارد. عادات تغذیه‌ای و ورزشی که در سنین پایین به دست می‌آید یکی از روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین برخی غذا‌ها و سبزیجات در زمینه درمان گیاهی برای رفع انسداد عروق، مفید هستند. در این مقاله به مهمترین آن‌ها اشاره شده است.

۱. درمان گیاهی رفع انسداد عروق با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مواد مغذی کلیدی برای زندگی سالم است. مصرف منظم این روغن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. روغن زیتون به لطف آنتی اکسیدان‌های موجود، از قلب محافظت می‌کند و همچنین بیماری‌هایی مانند فشار خون را از بین می‌برد.

بادام

بادام مسیر‌های خونی را در رگ‌ها پاک می‌کند و باعث سلامت قلب می‌شود. به دلیل داشتن چربی غیراشباع، فیبر و آنتی اکسیدان، به عنوان یک غذای عروقی و دوستدار قلب توصیه می‌شود.

درمان گیاهی رفع انسداد عروق؛ دارچین

دارچین به دلیل کاهش و متعادل کننده قند خون، یک ذخیره کامل آنتی اکسیدانی است. به این ترتیب مسیر‌های عروقی منتهی به قلب را تمیز کرده و از انسداد آن جلوگیری می‌کند. مصرف ۱ قاشق چای خوری در روز دارچین، خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی تا ۲۶ درصد کاهش می‌یابد.

جو دوسر

جو دوسر یک ذخیره کامل فیبر است که با مصرف منظم می‌تواند قلب و مسیر‌های عروقی را تمیز می‌کند. علاوه بر این، جو دو سر کلسترول را کاهش می‌دهد و برای سلامتی بسیار مفید است. به خصوص زمانی که در وعده ناهار مصرف شود.

درمان گیاهی رفع انسداد عروق با استفاده منظم انار

همانطور که از رنگ آن می‌توان فهمید، انار میوه دوستدار قلب است. تضمین می‌کند که رگ‌های بدن ما فعال‌تر و طولانی‌تر کار کند. با استفاده منظم از انار و به لطف آنتی اکسیدان‌های موجود در آن، به یک زندگی سالم دست می‌یابید.

زردچوبه

زردچوبه می‌تواند به عنوان ادویه در وعده‌های غذایی یا به صورت چای استفاده شود. این ریشه گیاهی، رگ‌ها را تمیز کرده و همچنین به رفع مشکلاتی مانند تصلب شرایین کمک می‌کند.

درمان گیاهی رفع انسداد عروق؛ کلم بروکلی

کلم بروکلی سرشار از آهن، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. میزان کلسیم را در رگ‌ها متعادل می‌کند و کلسترول را از بین می‌برد.

چای سبز

چای سبز که به ویژه به دلیل اثربخشی آن در برابر استرس شناخته شده است، برای قلب و عروق نیز مفید است. استفاده یک لیوان در روز از این دمنوش که سرشار از آنتی اکسیدان است برای سلامت عروق بسیار مهم است.

درمان گیاهی رفع انسداد عروق با استفاده از گیاه آروگولا

یکی از فواید آرگولا یا شابانک که انرژی می‌دهد و به دفع سموم کمک می‌کند این است که رگ‌ها را تمیز می‌کند. خوردن یک یا دو آروگولا در هفته برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

اگر حوصله و یا اعتماد به دستور العمل‌های خانگی ندارید، این بار می‌توانید سعی کنید. قطعا چیز متفاوتی را تجربه خواهید کرد. لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. همواره می‌توانید از مقالاتی که بخش سلامت خبرنامه برای شما آماده کرده، استفاده کنید. این مقالات می‌تواند به شما برای داشتن یک زندگی سالم کمک کند. البته ناگفته نماند که این دارو‌های گیاهی با نظر داشت نظر پزشک متخصص استفاده شود. همچنین در مصرف دارو‌های گیاهی نیز باید جانب اعتدال را رعایت کرد.

بیشتر بخوانید: بیماران قلب بعد از دریافت واکسن از تب‌بر‌ها استفاده کنند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: انسداد عروق درمان گیاهی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انسداد عروق درمان گیاهی آنتی اکسیدان روغن زیتون بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است

طرح انسداد نوار مرزهای مشترک ایران و افغانستان که یکی از مهترین پروژه های کشوری به شمارمی رود با استفاده از توان مهندسان نیروی زمینی ارتش جموری اسلامی ایران در حال انجام است. 

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه در دیدار با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: در زمان حاضر هم اکنون همه زیرساختهای لازم برای انجام مراحل مختلف عمرانی این طرح در نقاط مرزی ایران و افغانستان فراهم شده است.

 عبدالرحمان ساسانیان افزود: امید است با تلاش و هم افزایی مثال زدنی همه دستگاههای اجرایی و متولی این حوزه، طرح انسداد مرزهای ایران و افغانستان در شمال شرق در مدت زمان پیش بینی شده خود به اتمام برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه گفت: عملیات انسداد، از مرز دوغارون به سمت شهرستان خواف است و این طرح به صورت دیوارکشی به ارتفاع چهار متر و فنس کشی بخش بالایی آن خواهد بود.

ساسانیان افزود: تعامل و همراهی همه نیروهای مسلح مستقر در مرز دوغارون امنیت پایداری را در این نقطه از کشور برای همه به ارمغان آورده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد هم در این نشست گفت: به برکت وجود نیروهای مسلح و مرزنشینان امنیت ۱۰۰ درصدی در مناطق مرزی شرق کشور ایجاد شده که این خود جای شکرگزاری دارد.

محمدرضا رضایی افزود: بدون شک افزایش تعامل و حفظ روابط بین ۲ کشور همسایه ایران و افغانستان می تواند در بخشهای مختلف نقش زیادی داشته باشد که باید از این فرصت طلایی در سایر حوزه ها استفاده کرد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها به ویژه محرویت زدایی برای اقتدار و سربلندی کشور ورود کرده و تاکنون از خود کارنامه موفقی به یادگار گذاشته است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و به واسطه وجود گذرگاه مرزی دوغارون در این نوار مرزی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است، مرز دوغارون با قدمت بیش از یک قرن در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر تایباد و ۲۴۸ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان
  • ارتش در حال انجام انسداد مرزی ایران و افغانستان است
  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • فیلم|انسداد مرزهای شرقی کشور تا سه سال آینده
  • انسداد مسیر زاهدان به سمت خاش
  • انسداد محور ایرندگان خاش به مهرستان
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد