Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@08:08:16 GMT

آزادی زندانیان کردستانی به نیت حاج قاسم

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۵۸۶۲۰

آزادی زندانیان کردستانی به نیت حاج قاسم

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهید حاج قاسم سلیمانی به همت سپاه بیت‌المقدس، ۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان از زندان آزاد شدند.

به گزارش مشرق؛ همزمان با دهه بصیرت انقلاب اسلامی، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهید حاج قاسم سلیمانی به همت سپاه بیت‌المقدس کردستان، 48 زندانی به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار داشت: برای آزادی این 48 نفر زندانی که 17 نفرآنها محکومان جرائم مالی و 31 نفر نیز محکومان جرائم سبک هستند، 6میلیارد ریال از سوی سپاه پرداخت شده است.

وی افزود: از هفته بسیج سال گذشته تاکنون 923 زندانی جرائم غیر عمد و جرائم سبک به همت سپاه و خیرین در استان آزاد شده‌اند که 232 نفر از آنان محکومان مالی بوده‌اند.

سردار حسینی از ارائه مشاوره حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان سپاه بیت‌المقدس به 32هزار نفر از مردم و خانواده‌های زندانیان استان در یک سال اخیر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با کمک بسیجیان و همراهی خیرین در قالب رزمایش مؤمنانه زمینه آزادی زندانیان بیشتری را در کردستان فراهم کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه سپاه همواره در کنار و حامی مردم است، اظهار کرد: سپاه و بسیج به یاری زندانیان نیازمند و خانواده‌های آنان شتافته و علاوه بر تقدیم بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه، زمینه آزادسازی 923 نفر زندانی کردستانی در یک سال اخیر فراهم شده است.

محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز در این مراسم خدمات و تلاش‌های سپاه بیت‌‍المقدس در راستای آزادسازی زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنها را قابل تقدیر خواند و اظهار داشت: خوشبختانه امروز به همت سپاه شاهد آزادی تعداد زیادی(48نفر) از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی کردستان هستیم.

وی با بیان اینکه این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه سپاه باعث شادی و خوشحالی خانواده‌های زندانیان کردستانی شده است، گفت: مجموعه بسیج پتانسیل عظیمی برای اجرای فعالیت‌ها و خدمات عام‌المنفعه بوده که انتظار می‌رود همواره مورد توجه قرار گیرند.

جباری با ابراز خرسندی از اینکه کردستان در آزادسازی زندانیان جزو استان‌های پیشرو کشور است، تصریح کرد: از همه خیرین و مردم استان کردستان انتظار می‌رود هر کس به سهم و توانایی خود در این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه مشارکت کنند.

بهادر اسدی ورمله، معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان: آزادی یک زندانی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود

بهادر اسدی، معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از کمک بسیج حقوقدانان سپاه بیت‌المقدس اظهار داشت: بسیج در تمام سطوح جامعه نقش بسیار تأثیرگزاری را ایفا کرده و همواره یاور انسان‌های محروم و بی‌بضاعت بوده و امروز نیز شاهد جنبه دیگری از بسیج هستیم که در قالب کمک مؤمنانه اقدام به کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کرده است.

وی با اشاره به تأثیر آسیب‌هایی که زندان روی فرد زندانی و خانواده‌اش وی می‌گذارد، افزود: آزادی یک محکوم مالی تنها آزادی یک شخص نیست بلکه با این اقدام از آسیب‌های اجتماعی‌، اقتصادی و فرهنگی جلوگیری می‌شود.

معاون دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز شاهد آزادی 48محکوم مالی و کیفری جرائم غیر عمد از زندان‌های استان هستیم که بدهی آنها با همت و تلاش بسیج حقوقدانان و سپاه و کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان که از شکات گذشت رضایت خردمندانه اخذ شده، هستیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت سردار حاج قاسم سلیمانی سردار حسینی سپاه بیت المقدس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سپاه بیت المقدس استان کردستان همت سپاه آزادی یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۵۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان هزینه لازم برای آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار را تشریح کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، امید کهربایی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان گرمسار که به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این سازمان با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مجموعه خانه‌ معلم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 370 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شهرستان گرمسار نیاز است.

وی با اشاره به برگزاری جشن گلریزان شهرستان گرمسار، افزود: امروز بیش از 150 نفر از خیرین و نیکوکاران حضور داشته‌اند مبلغ 12 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به اینکه 13 زندانی جرایم غیرعمد در زندان گرمسار حضور دارند، عنوان کرد: برای آزادسازی این زندانیان به 370 میلیارد ریال نیاز است.

کهربایی افزود: ستاد دیه نه تنها دست نیاز به سوی کمک‌های مادی مردم دراز کرده، بلکه خواستار کمک‌های معنوی هم است.

وی تصریح کرد: در سال 1402 با مبلغ 2 میلیارد و 430 میلیون تومان توانسته‌ایم 13 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان، خاطرنشان کرد: این زندانیان در مجموع بیش از 150 میلیارد ریال بدهی داشته‌اند که از طریق ستاد دیه و کمک خیرین در شهرستان گرمسار موفق به آزادی آنان شده‌ایم.

کهربایی با اشاره به اینکه خیرین گرمساری با اهدای 2 میلیارد ریال به انجمن حمایت از خانواده زندانیان گرمسار در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند نیز قدم برداشتند، افزود: خیرین گرمساری با اهدای یک زمین به ارزش 10 میلیارد ریالی اقدامات خیرخواهانه خود را در زمینه کمک به خانواده‌های نیازمند زندانی نیز تکمیل کردند.

وی با بیان کرد: نقش مردم و کمک‌های خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بسیار مهم است و ما از همه می‌خواهیم مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند، چرا که این جشن هر ساله با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و برگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، جشن گلریزان شهرستان گرمسار برای آزادسازی زندانیان با تلاش‌های رئیس زندان، امام جمعه، جمعی از مسئولان و تعدادی از خیران این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • خیران سیستانی یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در جشن گلریزان کمک کردند
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • نوجوان همدانی پس انداز خود را صرف آزادی یک زندانی کرد