Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان -  حمل و نقل مقوله‌ای مهم و قابل توجه‌ای در حیات هر جامعه‌ای است و حمل و نقل‌های درون شهری تا حمل و نقل‌های جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی بخش قابل توجهی از نیاز‌های جامعه را پاسخ می‌دهد.

خطوط مختلف حمل و نقل در کنار سهولت در جابه جایی، اشتغالزایی و ایجاد شغل برای حرفه‌های گوناگون را نیز به همراه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده، به عنوان اولین مسیر ارتباط بین افراد و مکان‌های مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از پیشرفت ماشین‌ها و بهبود جاده ها، قطار‌های شهری و بین‌شهری به دایره حمل و نقل اضافه شدند.

جابه جایی سهم بیشتری از بار توسط قطار و امکان عبور از مناطق مختلف و فراهم آوردن فرصت سفر برای گروه بیشتری از مردم سبب محبوبیت حمل و نقل ریلی در بخش‌های باری و جاده‌ای شد و بعد از دوره‌ای هواپیما‌ها نیز به چرخه حمل و نقل وارد شدند.

جاده‌های استان سمنان شاهرگ‌های حیاتی حمل و نقل کشور

حمل و نقل در استان سمنان به ۲ طریق جاده‌ای و ریلی و در برخی مواقع از طریق خطوط هوایی انجام می‌شود و چهار جاده اصلی کشور از این استان گذر می‌کند. مرکز استان نیز از طریق ۹ جاده امکان دسترسی به استان‌های همجوار را فراهم می‌کند.

یکی از پرحادثه‌ترین جاده‌های کشور، مسیر تهران-مشهد با گذر از استان سمنان است که طبق آمار‌های اعلامی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ شمار تصادفات در این محور به ۱۲ هزار می‌رسد.

کارشناسان حوزه راه، نبود جذابیت‌های بصری، وجود نواقص جاده ای، طولانی بودن مسیر، بی توجهی به نصب اعلام اخطار و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را از مهمترین دلایل تصادفات برشمردند.

نیاز حیاتی بخش تولید به حمل و نقل

رستم سعدالهی رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: تولیدکنندگان با مشکل نبود ماشین‌های باری برای جابه جایی تولیدات خود مواجه هستند و این درحالی است که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در گمرک‌ها منتظر ترخیص هستند.

 فرسودگی ناوگان حمل و نقل و نرخ بالای کرایه مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده که با ورود این کامیون‌ها ناوگان حمل ونقل جاده‌ای بهبود می‌یابد.

۶۰ درصد خودرو‌های سنگین سمنان فرسوده است

مجتبی مومن آبادی رئیس اتحادیه کامیون داران سمنان گفت: محدودیت سوخت گیری در روز، افزایش قیمت روزانه لوازم یدکی و لاستیک و نبود حمایت‌های بیمه‌ای مناسب، از مشکلات مهم رانندگان و حمل و نقل باری است.

 یک طرفه بودن برخی از محور‌های استان و افزایش تردد کامیون‌ها از بندرعباس و بندرامام در آزادراه قم-گرمسار در کنار افزایش میزان تردد روز‌های تعطیل با وجود ظرفیت کم جاده‌های استان مشکل ساز است.

بسیاری از رانندگان باتجربه و قدیمی به دلیل نبود حمایت‌های بازنشستگی مناسب همچنان فعال هستند، با استقبال و ورود نسل جوان میانگین سنی رانندگان در استان سمنان ۴۵ سال است.

 ۱۵۰ شرکت برای انجام امور واگذاری این کامیون‌ها تعیین شدند و افزایش ۲ برابری اسقاط و حق العمل در کنار کارشکنی حوزه‌های مرتبط مشکلاتی به همراه دارد.

 این کامیون‌ها سرمایه‌های ارزشمند ناوگان حمل ونقل جاده‌ای هستند که باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شده و در اختیار رانندگان قرار گیرد.

رانندگان مسافربری کنترل می‌شوند

مجید عرفانی رئیس اداره حمل و نقل مسافر و کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: استفاه از اتوبوس‌ها پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل قرطینه‌ها و تعطیلی‌های بلندمدت کاهش چشمگیری یافت و برای حل مشکلات مالی ۴۰ دستگاه اتوبوس فروخته شد و شمار اتوبوس‌های استان سمنان به ۱۱۰ رسید.

 سن متوسط اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استان سمنان ۱۵ سال و در مرز فرسودگی است که به دلیل قیمت ۷۰میلیارد ریالی هر دستگاه اتوبوس، امکان ورود اتوبوس‌های جدید به چرخه حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان کم است.

کاهش تعداد اتوبوس‌های مسافربری و رکود، سبب خروج تعداد قابل توجهی از رانندگان باتجربه مسافربری و ورود به حوزه حمل و نقل کالا شد.

 نحوه استقرار راننده و تصویر کامل چهره وی به وسیله نصب دوربین بر روی داشبورد و پشت فرمان ماشین در سامانه "پردازش نظارت ترافیک جاده ای" کنترل می‌شود و به محض تخلف در سراسر کشور با راننده برخورد می‌شود.

طول راه‌های استان سمنان به طول حدود ۶ استان کشور است که خستگی، خواب آلودگی رانندگان در میانه راه سبب بروز حوادث و تصادفات می‌شود.

 رانندگان موظف به استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اتوبوس برای حمل مسافر بودند و در مسیر‌های زیر چهارساعت امکان اضافه کردن مسافر را داشتند.

 حدود ۴۰ مرتبه با شرکت‌های مسافربری متخلف به خاطر رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی برخورد شده است.

سخن آخر

ارتقای وضعیت جاده ها، توجه بیشتر به نصب و تعویض تابلو‌های راهنمایی و رانندگی، رفع نواقص جاده‌ای و نقاط حادثه خیز، بهبود شرایط بصری و احداث مجتمع‌های خدماتی در کنار کنترل ناوگان باری و مسافری کاهش حوادث و شرایط مطلوب را به همراه دارد.

با افزایش ایمنی راه ها، حل مشکلات رانندگان، ورود و ترخیص ناوگان سنگین از گمرک، و افزایش آگاهی رانندگان، می‌توانیم امیدوار به کاهش تصادفات‌ها باشیم.

منبع ایرنا

انتهای پیام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی وضعیت راه ها استان سمنان ناوگان حمل نقل جاده ای اتوبوس ها کامیون ها حمل و نقل جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ

 

سرهنگ پیمان کرمی گفت: اکنون در جاده کرج - چالوس شاهد بارش باران هستیم که سبب لغزندگی سطح محور شده است.

وی عنوان کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

کرمی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

رییس پلیس راه البرز افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی افزود: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

وی تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه جغرافیایی استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • برخورد قانونی با ۶۰ هزار خودرو در استان سمنان
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • لغزندگی جاده چالوس و احتمال سقوط سنگ
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ ۴ سارق دستگیر شدند