Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:43:18 GMT

وداع مردم ولایتمدار کرمانشاه با شهدای گمنام

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۱۴۸۳

وداع مردم ولایتمدار کرمانشاه با شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مطهر این شهیدان چهارشنبه شب وارد شهر کرمانشاه شد و آیین معنوی وداع با آنان با حضور گسترده مردم مومن و عزادار در مسجد النبی (ص) تاق بستان برگزار شد.

مردم قدرشناس کرمانشاه از روز پنجشنبه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به استقبال شهدای گمنام رفتند و در آیین تشییع این دلاورمردان دوران دفاع و حماسه شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم که مسوولان استان در پیشاپیش جمعیت از اقشار مختلف مردم  در حرکت بودند، پیکر پاک این شهدای وطن را تا مسجد جامع تشییع کردند

این شهدای تازه تفحص شده پس از سالها دوری و انتظار به مام وطن بازگشتند و فضای ایران اسلامی را عطرآگین کرده و در آغوش مردم کرمانشاه آرام گرفتند.

این سه شهید گمنام در عملیات بدر و در شرق رودخانه دجله امسال تفحص شده‌اند و مراسم خاکسپاری یکی از آنها که حدود ۴۵ سال سن دارد با حضور مردم عصر امروز در میدان غدیر برگزار شد و  سپس پس از برگزاری مراسم عزاداری در شهرداری کرمانشاه تدفین شد.

پیکر یک شهید دیگر که در زمان شهادت ۲۱ سال داشته است؛ روز شنبه ۱۸ دی ماه ساعت ۱۰ صبح طی مراسمی در محوطه صدا و سیما استان تدفین می شود و پیکر مطهر شهید دیگر که در زمان شهادت ۱۹ ساله بوده،  ۱۹ دی ماه ساعت ۱۰ صبح در تیپ ۲۸۱ شهید محمد نیکخواه ارتش شهرستان کرمانشاه تدفین خواهد شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

برچسب‌ها دفاع مقدس شهادت حضرت فاطمه زهرا شهدای گمنام کرمانشاه پروندهٔ خبری کرمانشاه، استانی که کتاب جنگ در آن جا آغاز و بسته شد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس شهادت حضرت فاطمه زهرا شهدای گمنام دفاع مقدس شهادت حضرت فاطمه زهرا شهدای گمنام کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، گفت: قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در همایش گرامیداشت روز ارتش در  از سپاه پاسداران برای تنبیه شایسته رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند در حالی که  قریب به 10 کشور از جمله امریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد، اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.

وی به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امر اشاره کرد و گفت:  یاد شهدای اسلام و 750 شهید ارتش در استان خراسان شمالی  گرامی است. شهید ایرج رستمی، شهید صفا٬ شهید مهنانی،  شهید قرنی، شهید کشوری و شهید ستاری، شهید شیرودی، شهید بابایی، شهید خلعتبری، شهید کلاهدوز  از افتخارات ارتش و ایران اسلامی هستند. زندگی شهدای ارتش مملو از درس است.

امام جمعه بجنورد روز ارتش را به خانواده‌های شهدا تبریک گفت و ادامه داد: از اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح شهر قدر دانی می‌کنیم و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی می‌خواهیم تا از طرح نور  پشتیبانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: گاهی حمله دشمن به یک ساختمان است، اما در بسیاری از مواقع دشمن به فرهنگ و اغلب به اعتقادات حمله می‌‌کند که این حمله بسیار پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است.

انتهای پیام/311 /

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • زنجیره انسانی مردم ولایتمدار چالوس در ساحل دریا
  • طوفان‌الاقصی|شهادت ۵ کودک در حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان غزه/ بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • آیین وداع با پیکر حاج محمد (جمعلی) کیانی هرچگانی