Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در برآوردهای اولیه مشخص شد به بخش کشاورزی و محورهای مواصلاتی استان سیستان و بلوچستان خسارات سنگینی وارد شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در شرایطی که از اواسط هفته بارش‌ سنگین باران در استان سیستان و بلوچستان باعث جاری شدن سیل در بخش‌هایی از منطقه شده برآوردهای اولیه نشان می‌دهد چندصد میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و محورهای مواصلاتی استان وارد شده و مردم نیازمند امدادرسانی جدی و سریع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بیش از 250 میلیارد تومان خسارت  در بخش کشاورزی

 رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: سیلاب اخیر بیش از 250 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان‌های منطقه بلوچستان خسارت وارد کرده است.

محمدعلی نیکبخت در این زمینه گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سیلاب اخیر بیش از 250 میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان‌های منطقه بلوچستان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: برآورد اولیه نشان می‌دهد دو مرحله جاری شدن سیلاب در روزهای اخیر حدود 13 هزار هکتار اراضی زراعی زیرکشت محصولات جالیزی، 622 هکتار باغ، 560 دامداری سبک، 28 گلخانه، 115 کلنی زنبور، 280 حلقه چاه و 98 رشته قنات، 212 هکتار سیستم آبیاری نوین، 189 کلیومتر کانال ولوله انتقال آب، 457 بند و سازه آبخیزداری و 54 استخر پرورش ماهی خسارت وارد کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده خسارات در پنج شهرستان کنارک، چابهار، زرآباد، دلگان و دشتیاری متمرکز شده و ضرورت دارد برنامه‌ریزی لازم برای حمایت از کشاورزان آسیب دیده با سرعت بیشتر انجام شود.

خسارت چند صد میلیاردی سیل به محورهای مواصلاتی دشتیاری

در همین حال  فرماندار دشتیاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتیاری اظهار داشت: جاری شدن دو مرحله سیلاب در روزهای اخیر حدود 250 میلیارد تومان به محورهای مواصلاتی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

عادل عفتی  در ادامه گفت: جاری شدن دو مرحله سیلاب در روزهای اخیر حدود 250 میلیارد تومان به محورهای مواصلاتی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

فرماندار دشتیاری گفت: متاسفانه حدود نیمی از خانه‌های سطح شهرستان به ویژه در مناطق روستایی فاقد استحکام لازم هستند و همین امر موجب ریزش سقف 20 واحد مسکونی در پی سیلاب اخیر شده و در یکی از این حوادث ناگوار دو نفر جان باختند.

استاندار سیستان و بلوچستان: همه موتور پمپ‌های تخلیه آب در انبار ستاد بحران کنارک ذخیره می‌شود500 دستگاه چادر از یزد برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال شدروایت میدانی تسنیم| چرا کنارک در سیستان و بلوچستان محل تجمیع سیلاب شد+ فیلم

وی خاطرنشان کرد: مردم مناطق سیل‌زده دشتیاری نیازمند کمک هستند و ضرورت دارد نهادهای حمایتی، گروه‌های جهادی و مردمی و خیرین پای کار خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان شهرستان باشند.

انتهای پیام/392/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان محورهای مواصلاتی خسارت وارد کرده 250 میلیارد تومان بخش کشاورزی جاری شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه

علی چاله‌چاله رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از میزان خسارت ۱۸ هزار و ۹۱۰ هکتار شامل اراضی زراعی گندم، جو، چغندرقند، کلزا، نخود و سه هزار و ۴۶۰ هکتار را باغات گردو، بادام، انگور، گوجه سبز و دیگر میوه‌های هسته دار خسارت دیده است.

وی اضافه کرد: براساس برآورد کارشناسان میزان خسارت‌های وارد شده به این میزان اراضی باغی و زراعی در مجموع پنج هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد ۲۴ راس دام نیز در بارندگی‌های روز چهارشنبه هفته گذشته تلف شده اند و مجموع خسارت وارده به اراضی زراعی، باغی و دام استان در قالب یگ گزارش تکمیلی پس از جمع بندی، متعاقبا اعلام خواهد شد.

چاله‌چاله با بیان اینکه بیشترین میزان خسارت وارد شده به شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلان غرب بوده است یادآور شد: با وجود به بار آمدن این خسارت ها، این حجم از بارندگی‌ها برای کشاورزی استان بسیار مفید بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری
  • آماده باش نیروهای راهداری سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی
  • خسارت بارش تگرگ و سرمازدگی به باغات خلیل آباد
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۲۷ فروردین / کدام محورهای مواصلاتی مسدود است؟
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه
  • باد و باران به ۶۲ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت وارد کرد
  • خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیلاب به پل‌های فریمان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین /بارش باران در محورهای مواصلاتی ۵ استان
  • باد و باران باعث تخریب ۲۰ اصله پایه شبکه برق شهرستان سراوان شد