Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشورهای جنوب و جنوب شرق آسیا برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و ادامه فعالیت صنایع خود، خرید گاز طبیعی مایع را علیرغم قیمت بالای آن افزایش داده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در اقتصادهای درحال‌توسعه جنوب و جنوب شرق آسیا در روزهای اخیر علی‌رغم قیمت بالای این محموله‌ها، باعث بالا رفتن شدید تقاضا در این بازار در بحبوحه کاهش عرضه آن شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران کمبود گاز طبیعی قیمت آن را طی هفته‌های اخیر در اروپا به بالاترین رقم رسانده‌است.
بنگلادش، پاکستان و هند علی‌رغم حساسیت خود به قیمت‌های بالا، خرید نقدی محموله‌های گاز طبیعی مایع را افزایش داده‌اند. این کشورها و سایر کشورهای جنوب آسیا مجبورند برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و ادامه فعالیت صنایع خود، این گاز گران‌قیمت را خریداری کنند.

قیمت گاز در اروپا برای اولین بار در تاریخ از مرز 2100 دلار گذشتنواک: قیمت گاز در سال 2022 همچنان بالا خواهد بود
برای مثال پاکستان که با کمبود شدید گاز طبیعی مواجه شده، صادرات منسوجات خود را 20 درصد معادل 250 میلیون دلار در ماه دسامبر پایین آورده‌است، چون کارخانه‌های نساجی این کشور به‌خاطر کمبود گاز به مدت 2 هفته تعطیل بوده‌اند.
اما به‌نظر می‌رسد چین در زمستان سال جاری ذخایر کافی گاز و گاز طبیعی مایع داشته باشد و خرید در بازار آسیا را کاهش دهد.
از طرف دیگر، اروپا با بحران انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کند. قیمت گاز طبیعی مایع در این قاره در ماه گذشته میلادی بالاتر از قیمت گاز در آسیا بود. بنابراین تانکرهای حامل گاز طبیعی آمریکا به‌جای آسیا راهی اروپا می‌شدند.
قیمت گاز در اروپا درست قبل‌از تعطیلات کریسمس و به‌دنبال تغییر مسیر جریان گاز از یکی از خط لوله‌های اصلی روسیه-آلمان و دمای بسیار پائین در اروپا به بالاترین رقم رسید.
قیمت گاز طبیعی در روز چهارشنبه در اروپا 6 درصد افزایش یافت. قیمت گاز در روز سه‌شنبه هم 30 درصد بالا رفته بود. قیمت گاز در اروپا و انگلیس در روز پنجشنبه به‌خاطر سرمای هوا و عرضه پایین روسیه بازهم افزایش داشت.
انتهای پیام/101 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گاز طبیعی مایع قیمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب

رضا دوستی رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه گفت : در راستای رفاه حال شهروندان کرمانشاهی خطوط اتوبوسرانی کریدور شمال به جنوب (طاق‌بستان-فردوسی) و شرق به غرب (کیهانشهر-دولت آباد) راه‌اندازی شد.

وی افزود: اتوبوس‌ها در ۱۵ مسیر که بیش از ۳۰ شهرک است تقویت شده که می‌توان به شهرک‌های باغ ابریشم و مجتمع میلاد، تعاون، معلم، شهرک صادقیه، شهرک الهیه، سجادیه، قبرستان بریموند، نوکان، دولت‌آباد و مسیر‌های مرکز شهر از جمله خیام، پردیس، بهار، بازار، کرناچی، ظفر، مسکن اشاره کرد.

رئیس سازمان حمل و نقل مسافر شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم برای پارک خودرو‌های شخصی خود به جای اینکه به ترمینال مراجعه کنند به پارکینگ‌های سطح شهر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در ترمینال فضای خالی بوده، اما اکنون به دلیل ورود اتوبوس‌ها به ناوگان فضای کافی برای پارک اتوبوس‌ها نیست لذا تقاضا داریم شهروندان این موضوع را رعایت کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند