Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: به مناسب دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانیو در تدوام رزمایش کمک‌های مومنانه، این قشر از بسیج اقدام به ویزیت و خدمات درمانی رایگان به بیماران کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه کمیلی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تداوم خدمات بهداشتی درمانی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و شیهد رهنمون، بیان کرد: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی «طرح ویزیت رایگان» در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان به ویژه مناطق محروم و دورافتاده که دسترسی آسانی به مراکز درمانی و بهداشتی ندارند، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در این راستا به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک شماری از بیماران در روستای واصلان، خمک و ملک حیدری موردویزیت رایگان کنترل فشار خون و قند خون و بیماریابی کووید ۱۹قرار گرفته، و واکسن مرحله دوم کرونا را دریافت کردند.

این مسئول به ویزیت رایگان۲۰۲نفر از اهالی روستای ناهوک سراوان اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که گسترش عدالت در سلامت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود، بسیج جامعه پزشکی در صحنه ها و موقعیت ها مختلف در راستای کاهش آلام مردم ورود کرده تا مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند.

وی در ادامه از اعزام تیم عمومی به مرکز خدمات جامع سلامت ده رئیس به همت کانون بسیج جامه پزشکی شهرستان خاش خبر داد و اذغان کرد: در این طرح ۳۹بیمار ویزیت رایگان شدند، همچنین در درمانگاه روستای شیرآباد گوهرکوه نیز تعداد ۵۶ بیمار و در درمانگاه شهید مطهری ۷۴ بیمار از خدمات بهداشتی درمانی رایگان بهره مند شدند.

 جانشین بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: اعزام تیم شهید رهنمون به روستای سهراب شیخی و ویزیت۲۵نفر به همراه توزیع داروی رایگان در شهرستان نیمروز و توزیع شیرخشک، برنج و آرد به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی شهرستان هیرمند با همکاری گروه جهادی شباب الزهراء زرین شهر اصفهان و معاونت فرهنگی بنیاد علوی شهرستان زهک به بخش قرقری در زمره اقدامات انجام شده به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی در ادامه ویزیت ۱۵ بیمار و ارائه خدمات مامایی و آموزش به سیزده تن از اهالی منطقه شندل شهرستان هیرمند را یکی دیگر از خدمات رایگان برشمرد و گفت: به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم تیم تخصصی شامل متخصص زنان و زایمان، دندانپزشک، روانشناس، پزشک عمومی و مامایی و پرستار به زندان شهرستان زابل اعزام شده و به ١٤٨نفر از زندانیان به همت کانون بسیج جامعه پزشکی این شهرستان خدمات رایگان ارائه کردند.

کمیلی در ادامه به اعزام تیم عمومی جهت ویزیت در منزل سالمندان در روستای دولت آباد شهرستان هامون اشاره کرد و افزود: در تداوم ارائه خدمات بی منت پزشکان جهادگر چند تیم تخصصی به منطقه محمدان ایرانشهر اعزام و به ۲۰۸نفر در این منطقه خدمات پزشکی ارائه کردند ککه در این راستا ۹۱ نفر ویزیت متخصص داخلی ،۱۷ نفر ویزیت متخصص جراح عمومی،۳۳ نفر ویزیت متخصص اطفال، ۲۶نفر ویزیت پزشک عمومی و ۴۱ نفر ویزیت مامایی شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: انجام واکسیناسیون و آموزش پروتکل های بهداشتی، تاکید  انجام واکسیناسیون در دوز سوم، آموزش درخصوص پیشگیری از بیماری های شایع مانند قند خون، فشارخون و ارائه پمفلت های آموزشی از دیگر اقدامات بهداشتی درمانی در این منطقه به شمار می ورد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دومین سالگرد شهادت بسیج جامعه پزشکی ویزیت رایگان نفر ویزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • ویزیت رایگان ارتش در شهرستان مراغه
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است