Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@23:52:28 GMT

اهدای 6 دستگاه توالی یابی ژنومی به ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۴۶۵۹

اهدای 6 دستگاه توالی یابی ژنومی به ایران

6 دستگاه توالی یابی ژنومی برای شناسایی سویه‌های جدید به ویژه امیکرون از سازمان بهداشت جهانی به ایران اهدا شد.

به گزارش برنا؛ دفتر سازمان بهداشت جهانی در ایران اعلام کرد: ۶  دستگاه از تجهیزات پیشرفته توالی یابی ژنومی با تکنولوژی نسل بعدی را از طریق کمک مالی جمهوری فدرال آلمان تهیه و  به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور اهدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محموله از طریق وزارت امور خارجه فدرال آلمان خریداری و به درخواست وزارت بهداشت برای کمک به افزایش ظرفیت‌های آزمایش و غربالگری موجود، به ویژه توالی یابی گونه بسیار مسری امیکرون تهیه شده است.

بنابر اعلام نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در ایران، سه مرکز تشخیصی و مرجع در ایران شامل آزمایشگاه ملی مرجع آنفلوانزا، انستیتو پاستور تهران و مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری تهران به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

 ماشین‌های توالی یابی ژنومیک پیشرفته مجهز به فناوری نسل بعد، برای شناسایی انواع مختلف و سویه‌های میکروب ها، از جمله کروناویروس جدید، استفاده می‌شوند و توان عملیاتی، مقیاس پذیری و سرعت فوق العاده بالایی را ارائه‌ می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی ایران آلمان وزارت بهداشت درمان وزارت امور خارجه وزارت بهداشت ویروس بیمارستان فناوری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت توالی یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به جنایت اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفاء در غزه و آسیب وارد شده به سلامت روان مردم دنیا، از سازمان بهداشت جهانی خواست تا ضمن اعلان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی، عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان را هرچه سریع‌تر معلق و حتی در صورت لزوم لغو کند.

دکتر محمد رئیس‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در غزه، اظهار کرد: از دستگاه‌های دیپلماسی و معاونت بین‌الملل وحقوق بشر قوه قضائیه درخواست کرده‌ایم که باتوجه به تعرضات غیرانسانی که مجدد به بیمارستان شفا صورت گرفته و مجروحان را به قتل رسانده‌اند، نیاز است واکنش درخور شأنی از سوی جامعه پزشکی دنیا انجام گیرد.

وی ادامه داد: البته انتظاری هم از این رژیم نیست و آنها خلاف همه معاهدات بین‌المللی و به ویژه کنوانسیون بین‌المللی ژنو عمل کرده‌اند، اما درخواست ما این است که باتوجه به فجایع رژیم صهیونیستی که در حق زنان، کودکان و غیرنظامیان در بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و آمبولانس‌ها و مجروحان مرتکب شده‌اند و با توجه به تعرض شنیعی که اخیرا درحق بیمارستان شفا صورت گرفته است، هم دستگاه دیپلماسی و هم معاونت حقوق بشر قوه قضائیه درخواست ما را پیگیری کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در این راستا از سازمان بهداشت جهانی خواست تا عضویت رژیم صهیونیستی در این سازمان هرچه سریع‌تر معلق شود و حتی در صورت لزوم عضویت این رژیم در سازمان جهانی بهداشت لغو شود.

رئیس‌زاده با بیان اینکه این رژیم در عین جنایت در حق زنان و کودکان و بیماران به سلامت روان مردم در دنیا آسیب وارد کرده است، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان جهانی بهداشت ارتقاء سلامت مردم دنیاست و یکی از مولفه‌های ارتقاء سلامت، بحث سلامت روانی است.

وی تصریح کرد: جنایت بی‌سابقه‌ای که رژیم صهیونیستی انجام داده و تصاویر و فیلم آنها در دنیا منتشر شده به سلامت روحی و روانی مردم در سراسر جهان ضربه زده و این درحالیست که یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین عوامل مخدوش‌کننده سلامت روان مردم، جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است که می‌توان گفت کرونای روانی را به سلامت روان مردم دنیا تحمیل کرده است. اگر بهداشت روان نیز به اندازه سلامت جسمی و حتی بیش از آن اهمیت دارد باید توجه کنیم که اکنون فاجعه‌ای درخصوص سلامت روان مردم دنیا رخ داده است. از همین رو سازمان بهداشت جهانی در ابتدا باید وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام و در عین حال نیز عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال همگروهی ایران و استرالیا در مرحله نهایی راه‌یابی به جام جهانی
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان به طور جزئی فعال هستند
  • سیستم بهداشتی نوار غزه در آستانه فروپاشی است / تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • گنج یابی که به گنج نرسید
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • ۲ درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات اسرائیل
  • ۲درخواست نظام پزشکی از WHO بابت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • افزایش همکاری ها در بخش بهداشت و درمان محور دیدارهای وزیر بهداشت طالبان