Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با بیان این که موجودی مواد اولیه ذوب‌آهن برای تولید به معنای واقعی تنها برای چند روز است، گفت: ذوب‌آهن اگر به نتیجه برسد که امکان تأمین پایدار مواد اولیه از داخل نیست، برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود برنامه‌ریزی می‌کند.
به گزارش آریا، مهرداد تولائیان با تأکید بر این که کوره بلند قلب ذوب‌آهن است، توضیح داد: در آغاز سیکل تولید فولاد ابتدا باید چدن تولید شود و بعد در فرایندی چدن تبدیل به فولاد می‌شود، اما اگر به هر دلیل امکان تولید چدن به عنوان ماده خام برای تولید فولاد را نداشته باشیم، طبیعتاً تولید ذوب‌آهن کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مشکل تأمین مواد اولیه، کمبود آب و انرژی که موجب کاهش تولید کوره‌ها شده است و نتوانسته‌ایم از ظرفیت کامل کوره‌ها استفاده کنیم، گفت: با وجود تمام مشکلات با توجه به فعالیت سه کوره بلند در تلاش هستیم تا پایان سال 1400، رکورد تولید ذوب‌آهن که مربوط به سال 93 ثبت بود را بشکنیم.
تولائیان گفت: رکورد تولید ذوب‌آهن در سال 93 حدود دو میلیون و 706 هزار تن چدن بود، اما اگر در سه ماه پایانی امسال اتفاق ویژه‌ای رخ ندهد، امیدواریم رکورد 50 ساله ذوب‌آهن را جا به جا کنیم.
معاون بهره برداری ذوب‌آهن اصفهان درباره این که آیا به دنبال رایزنی با مجلس و وزارت صمت برای دریافت سهمیه سنگ آهن همانند آنچه در سال 98 اتفاق افتاد، هستید یا خیر؟ گفت: همواره به دنبال پیگیری و رایزنی تأمین سهمیه مواد اولیه ذوب‌آهن همانند سال 98 هستیم و امیدواریم مواد اولیه خود را چه در بحث سنگ‌آهن و چه زغال سنگ از منابع داخلی تأمین کنیم، هر چند که شاهد مشکلات بسیار هستیم و شرایط روز به روز بدتر شده است.
وی ادامه داد: ذوب‌آهن به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی اگر به نتیجه برسد که امکان تأمین پایدار مواد اولیه از داخل نیست، صد در صد برای واردات مواد اولیه مورد نیاز خود برنامه‌ریزی می‌کنیم، چراکه چرخه بزرگ فعالیت سه کوره نباید متوقف شود.
تولائیان به مشکلات موجود بر سر راه واردات مواد اولیه و قیمت‌گذاری دستوری مواد فولادی اشاره کرد و گفت: زمانی که صحبت از بورس برای خرید محصولات فولادی می‌کنیم به معنای قیمت آزاد و رقابتی است که باید قیمت محصول براساس عرضه و تقاضا در بورس مشخص شود.
وی با تأکید بر این که اگر در مورد قیمت‌گذاری محصولات فولادی صحبت کنیم یعنی از اساس بورس را قبول نداریم، اظهار کرد: اگرچه در دوره‌ای به اشتباه توسط مسئولان در بحث قیمت‌گذاری دخالت‌هایی شده، اما دیر یا زود باید محدودیت‌ها برداشته شود و فولادی‌ها بتوانند همانند بازارهای جهانی حتی اگر لازم شد مواد اولیه خود را از خارج وارد و یا در داخل تأمین کنند و در نهایت قیمت محصولات‌شان براساس قیمت‌های جهانی تعیین شود.
معاون بهره‌برداری ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: به طور صد در صد واردات مواد اولیه مشکلاتی را برای فولادی‌ها ایجاد می‌کند، اما این مانع حرکت ذوب‌آهن و توقف این صنعت نخواهد شد.
وی تصریح کرد: استراتژی ذوب‌آهن تأمین مواد اولیه خود به هر قیمت است هر چند امیدواریم با کمک‌های مختلف مواد اولیه از منابع داخلی تأمین شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ذوب آهن واردات مواد اولیه ذوب آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی

          گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی به دلیل ناامیدی روانپزشکش از ادامه درمان


تصویر جدید آلن دلون در ۸۸ سالگی


مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود


مرد ۵۳۰۰ ساله چگونه تتو کرد؟


کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟
خلاقیت عجیب و خبرساز وزارت بهداشت در تولید قلیان!


در مصرف برق صرفه جویی کنید و خودرو ببرید!


هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان


پای آرمین زارعی هم به دادگاه باز شد!


چه اتفاقی برای ارزشمندترین «اتاق» جهان افتاد؟


چهره ترسناک مورچه را احتمالا از این زاویه ندیده‌اید


استوری تازه حامد آهنگی به مناسبت تولد پسرش


دوش طولانی یا کوتاه؛ کدام یک بهتر است؟


دردسرهای جالب مردی که بدنش الکل تولید می‌کند!


ادعای جالب ایلان ماسک درباره وجود فرازمینی‌ها


تصاویری از متلاشی شدن یک درخت در تهران بر اثر بارش باران

خاص‌ترین خانه این روزهای ژاپن!


تصویری از مجری سابق صداوسیما در کنار علیرضا طلیسچی


دونفره قدیمی عمو پورنگ و امیرمحمد سوژه کاربران شد

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • تقاضای مرگ خودخواسته زن ۲۸ ساله هلندی
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد