Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-18@23:06:20 GMT

نوسان قیمت در بازار خودرو

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۶۰۱۳

نوسان قیمت در بازار خودرو

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در شرایطی روز‌های سردی را پشت سر می‌گذارد که به گفته فعالان بازار خودرو، نوسان نزولی نرخ دلار و ادامه دور هشتم مذاکرات احیای برجام باعث شده است که بازار تمایل چندانی به تغییر قیمت نداشته باشد و نوسان‌های کوچک تنها خبر بازار باشند. همچنین با وجود اینکه بازار تمایل چندانی به تغییر قیمت ندارد، اما عرضه بسیار محدود برخی خودرو‌ها باعث شده است تا دارندگان خودرو‌هایی که عرضه محدودی داشند، قیمت‌ها را بالا ببرند و نوسان رو به رشد در بازار برخی خودرو‌ها را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، هفت خودرو با افزایش قیمت‌های یک تا پنج میلیون تومانی نسبت به هفته قبل رو به رو شدند. ۲ خودرو کاهش قیمت یافتند و پنج خودرو نیز هفته را بدون تغییر قیمت سپری کردند.

ارزیابی بازار خودرو‌ها نشان می‌دهد این هفته «سمند LX با موتور EF۷»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو»، «کوییک معمولی»، «کوییک R»، «تیبا ۲» و «ساینا» نسبت به هفته قبل افزایش قیمت داشتند و «سمند سورن» و «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» کاهش قیمت را تجربه کردند. در مقابل این تغییر قیمت ها، «رانا پلاس»، «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار»، «شاهین» و «تیبا صندوقدار» ثبات قیمت را در کارنامه معاملاتی این هفته ثبت کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو
در دومین هفته زمستان، خانواده کوییک افزایش قیمت را تجربه کردند. «کوییک معمولی» با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به هفته قبل ۱۹۶ میلیون تومانی شد و «کوییک R» هم با رشد ۳ میلیونی قیمت، مرز ۲۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت و ۲۰۲ میلیون تومان قیمت خورد.

«شاهین» دیگر خودروی سایپایی‌ها که چند هفته‌ای است هیچ تغییر قیمتی را تجربه نمی‌کند و بازاری کاملا با ثبات دارد، این هفته نیز همچون هفته‌های گذشته با قیمت ۳۴۵ میلیون تومان دست به دست شد.

قیمت تیبا در بازار خودرو
خانواده تیبا در دومین هفته زمستان، هم افزایش قیمت و هم ثبات را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کردند. «تیبا صندوقدار» این هفته ثبات قیمت داشت و بدون تغییر نسبت به هفته قبل همچنان ۱۷۹ میلیون تومان بود و در مقابل «تیبا ۲ معمولی» افزایش قیمت را در پیش گرفت و با رشد ۲ میلیون تومانی به ۱۸۴ میلیون تومان رسید.

«ساینا» هم در هفته‌های نخست زمستان، نوسان ناچیزی را در معاملات تجربه می‌کند و آنطور که فعالان بازار خودرو‌ها می‌گویند این خودرو این روز‌ها ۱۹۱ میلیون تومانی است و نسبت به هفته قبل یک میلیون تومان افزایش قیمت یافته است.

قیمت محصولات پژو در بازار
بازار پژو ۲۰۶‌ها نیز این هفته چندان هیجان انگیز نبود. کاهش قیمت و ثبات خبر‌های این هفته خانواده ۲۰۶ بود، «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» در هفته‌ای که گذشت همچون هفته قبل ۲۷۲ میلیون تومانی بود. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» یک میلیون تومان کاهش قیمت یافت و ۳۰۸ میلیون تومان دست به دست شد. صندوقدار این خانواده یعنی «پژو ۲۰۶ صندوقدار» هم با ثبت ثبات قیمت همچنان ۳۰۶ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت خانواده سمند در بازار
در هفته‌ای که گذشت، «سمند LX با موتور EF۷» با افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت ۲۸۱ میلیون تومانی شد و در مقابل «سمند سورن» کاهش قیمت ۱۰ میلیون تومانی یافت و ۳۱۵ میلیون تومان شد.

قیمت سایر پرطرفدار‌ها
«دنا پلاس توربو» که در دو هفته گذشته رکورددار افزایش قیمت در بازار شده بود، این هفته هم به افزایش قیمت ادامه داد و با افزایش پنج میلیون تومانی قیمت خود را به ۵۱۰ میلیون تومان رساند. «رانا پلاس» ثبات قیمت در پیش گرفت و همچون هفته قبل ۳۰۶ میلیون تومان به فروش رسید. «دنا معمولی» هم رشد قیمت یافت و افزایش یک میلیون تومانی را تجربه کرد، در هفته‌ای که گذشت «دنا معمولی» ۳۵۱ میلیون تومانی شد.

منبع: اقتصادنیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت خودرو نسبت به هفته قبل ۲ میلیون تومان میلیون تومانی هفته ای افزایش قیمت بازار خودرو پژو ۲۰۶ تیپ تغییر قیمت ثبات قیمت کاهش قیمت خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، از ابتدای هفته روند ریزشی قیمت طلا و سکه شروع شد؛ به گونه‌ای که قیمت سکه امامی (طرح جدید) روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه به کانال ۴۲ میلیون تومان وارد شد. منتهی روند نزولی قیمت‌ها دیروز متوقف و نرخ طلا و سکه اندکی رو به افزایش گذاشت تا جایی که نرخ سکه طرح جدید مجدد از مرز ۴۴ میلیون تومان عبور کرد و به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

با شروع روزی کاری چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه مجدد قیمت سکه هر چند اندک اما روند نزولی به خود گرفته است؛ بر این اساس قیمت سکه امامی طرح جدید (تا لحظه تنظیم گزارش) امروز نسبت به دیروز (۲۸ فروردین ماه) با کاهش ۲۷۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

البته قیمت سکه بهار آزادی نسبت به دیروز با افزایش ۲۶۵ هزار تومانی مواجه و روی رقم ۴۰ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه هم نسبت به دیروز ۲۰۰ هزار تومان افت کرد و به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت سکه یک گرمی هم با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز، ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان شد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که دیروز ۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان بود با افزایش حدود ۱۵ هزار تومانی به ۳ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه در یک قدمی ۴۵ میلیون تومان
  • نوسان سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • ایستادگی سکه در کانال ۴۴ میلیون تومانی
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / دلار در منطقه جدید کف‌سازی کرد؟
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • افزایش قیمت سکه در بازار تهران
  • افزایش ۱۵۱ میلیون تومانی قیمت پژوپارس در فروردین ماه
  • آخرین قیمت طلا و سکه در بازار
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها