Web Analytics Made Easy - Statcounter

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - رحمدل بامری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به بارندگی‌های ۳۴۰ میلی‌متری و خسارت جدی به راه‌ها، مزارع کشاورزی و خانه‌های مسکونی، گفت: طبق آخرین برآورد‌ها ۱۳ هزار خانوار در سیستان و بلوچستان درگیر تبعات ناشی از سیل هستند.

رحمدل بامری گفت: همزمان با وقوع بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب، رئیس جمهور به وزیر نیرو به عنوان نماینده ویژه دستور داد تا روند جبران خسارت‌های سیل و امدادرسانی تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:  حضور سایر مسوولان ازجمله وزیر کشور، رئیس ستاد مدیریت بحران، معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس هلال احمر کشور و فرماندهان نظامی و انتظامی و به ویژه استقرار استاندار سیستان و بلوچستان و پیگیری مشکلات مردم جنوب استان قابل قدردانی است.

بامری  گفت: بیشترین بارندگی‌ها ۳۴۰ میلی‌متر باران در کنارک را شاهد بودیم که در پی آن ۲ هزار خانوار آسیب دیدند و خانه‌های آن‌ها قابل سکونت نیست و لوازم خانگی آن‌ها نیز ازبین رفته است. در سایر شهرستان‌های استان هم مجموعا حدود یازده هزار خانوار دچار مشکلات ناشی از سیل هستند.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده و برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در مرکز استان و شهرستان‌های درگیر سیل گفت:با وجود بارندگی‌های سیل آسا ۲ نفر در شهر نِگور بر اثر ریزش سقف جان باختند و مردم این منطقه نیازمند جبران خسارت‌ها هستند.

معاون استاندار به قطعی ارتباطات برخی روستا‌ها اشاره کرد و گفت: خدمات لازم توسط نیرو‌های مختلف اداری، جهادی و خیران در حال انجام است و هم اینک بیشترین نیاز سیل‌زدگان تامین لوازم خانگی، موادغذایی، پوشاک، پتو و چادر است که امیدواریم تهیه و ارسال شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل طرح‌های فاضلاب شهری، طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی، هدایت روان‌آب‌ها در حوزه دشتیاری و پایین‌دست سد‌های پیشین راسک و زیردان ساربوک و تخصیص اعتبار ویژه برای استاندارسازی خانه‌های غیرمستحکم، بهسازی راه‌های روستایی و جبران خسارت‌های سیل در تمامی بخش‌ها و تامین زیرساخت‌ها مورد تاکید است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان گفت: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل پنج هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آبگرفتگی اظهار کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، هزار و ۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

وی در پایان گفت: امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6082256

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیل‌زده صعب‌العبور بلوچستان+ فیلم
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب
  • حضور میدانی استاندار سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب در جنوب استان
  • مدیران سیستان و بلوچستان در مناطق درگیر سیلاب به خط شدند
  • خسارت بارندگی شدید به زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان