Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@09:49:50 GMT

۶۲۷ دفتر پیشخوان دولت در لرستان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۶۹۳۴۰

۶۲۷ دفتر پیشخوان دولت در لرستان فعال هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۶۲۷ دفتر پیشخوان دولت در استان فعال هستند.

شهاب حیدری در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان استان بیان کرد:  ۴۴ پرونده تقاضای صدور مجوز دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی در این استان بررسی شد و همچنین تصمیمات لازم در خصوص متقاضیان واگذاری حق امتیاز و یا اصلاح نشانی گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری با بیان اینکه به اینکه در حال حاضر ۶۲۷ دفتر فعال در این استان مشغول به ارائه خدمت است، بیان کرد: از این تعداد ۲۴۰ عدد دفتر پیشخوان شهری، ۳۸۷ عدد دفتر روستایی و ۳۰ مجوز دفتر ICT جدید است.

وی افزود: با توجه به افزایش خدمات دولت در این دفاتر تعداد مراجعات نسبت به قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و همچنین طبق شرایط کنونی جامعه در برخورد با ویروس کرونا باید فاصله‌گذاری اجتماعی جهت حفظ سلامت شهروندان در تمامی این دفاتر به‌صورت جدی رعایت شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان تصریح کرد: دفاتر پیشخوان با هدف توسعه و افزایش نقاط دسترسی به خدمات و همچنین جلوگیری از تردد مردم به دستگاه‌های اجرایی در گستره جغرافیایی شهری و روستائی که با برنامه‌ریزی مناسب و همچنین برون‌سپاری بیشتر خدمات دستگاه‌های اجرایی می‌توان شاهد نقش مؤثرتر این دفاتر برای تسهیل در خدمت‌رسانی به مردم و همچنین کسب درآمد بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در این زمینه کارشناسان و بازرسان این اداره کل به‌منظور نظارت بر رعایت دقیق قوانین و حفظ تکریم ارباب رجوع به‌صورت روزانه از این دفاتر بازدید می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی فناوري اطلاعات دولت لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار این شهرستان کتاب و کتابخوانی را یکی از مهمترین موضوعات مقام معظم رهبری دانست و افزود :  سرانه مطالعات پایین است  و این نیازمند یک حرکت جدیست و این را می طلبد که هر اداره ای یک پیشخوان کتاب  داشته باشد .

   محمد نوبخت نیا  استفاده از ظرفیت  فضای مجازی برای تبیین  اقدامات صورت گرفته را  فرصت دانست و تصریح کرد : شما با اطلاع رسانی دقیق و کامل باعث گفتن عملکرد دولت نیستید  بلکه فراتر از آن عملکرد و ارزش های نظام را بالا  می برید و در این امر مهم باید قدم های اساسی برداشته شود .

فرماندار شهرستان نقده ، نگهداری را مهمتر از خرید دانست و افزود : امانت داری باعث جذب و بهتر شدن فضای کتابخانه ها خواهد شد   و برای  دیدار با نویسندگان  مقرر گردید در سال جاری  جلسه ای صورت گیرد .

 

مسئول کتابخانه های شهرستان نقده با اشاره به وضعیت کتابخانه ها افزود : نسبت به سال گذشته دو گلوگاه امانت و عضویت داریم که باعث ۲۵ درصدی افزایش عضویت شده ایم و هم اکنون دو هزار و۲۰۰ عضویت داریم  و امانت نیز بالا رفته است .

 بیرامی  در خصوص جذب اعتبارات با کمک و پیگیری های فرماندار افزود :  از ۷۰۰میلیون تومان اعتبار تقلیل شده   با رایزنی های صورت گرفته توانستیم  ۳۰۰ میلیون جذب کنیم ، که تا به امروز ۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است و از نیم درصد شهرداریها توانستیم  ۵۰ میلیون تومان از نقده و ۱۵ میلیون تومان از محمدیار برای اولین بار جذب کنیم که همه به کمک های فرمانداری محقق شده و این در حالیست که سالهای قبل درصد ناچیزی می توانستیم جذب کنیم .

وی در ادامه گفت : همچنین نزدیک ۷۰۰ میلیون تومان  با رایزنی ها جذب شده  امروز توانستیم  کتابخانه شهید علمی را تجهیز کنیم  که با کمی کسری بودجه  مواجهیم و مقرر شده توسط خانم معصومی مدیر کل کتابخانه های استان  تامین شود.

بیرامی با تشکر از دولت به دلیل  رفع مشکلات این کتابخانه و احیای مجدد آن که از سال ۹۳ رسما تعطیل شده بود در سال ۱۴۰۰ مجددا شروع و احیا شده که آغاز بکار کرده است .

دیگر خبرها

  • ◄ به کارگیری نخستین اتوبوس برقی در خط گردشگری اصفهان
  • فعالیت ستاد سیل خدمات شهری در کنار ستاد سفر شهر اصفهان
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • ۶۱۸ بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۶۱۸ بازدید نظارتی از شرکت‌های خدمات مسافرتی خراسان رضوی
  • انجام ۳۰۶ مورد نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی نوروزی ایلام
  • احیا ۲۳۹ واحد غیر فعال و نیمه فعال لرستان
  • ارائه خدمات ۲ هزار امدادگر به مسافران نوروزی مازندران