Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیایید قبول کنیم با پیشرفت علم و تکنولوژی زندگی‌هایمان نسبت به چند سال پیش تغییر بسیاری کرده؛ مثلا ۱۰ سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد که می‌تواند پشت مانیتور آنلاین درس بخواند و لیسانس بگیرد.

از طرفی دیگر کسی هم فکرش را نمی‌کرد که چند سال دیگر برگه‌های کوچک تقلب و پچ‌پچ‌های سر جلسه امتحان به یک کاسبی «نون و آبدار» برای سودجویان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرب‌المثل «از آب گل آلود ماهی گرفتن» دقیقا حکایت افرادی است که از کرونا و مجازی شدن امتحانات نهایت استفاده را می‌برند و به ازای دریافت پول حاضرند به جای دانشجویان در امتحانات مجازی شرکت کنند.

گزارش زیر حکایت افراد تحصیل‌کرده‌ای است که در قالب مشاور تحصیلی و رفع اشکال، در اینستاگرام و تلگرام پیج و کانال می‌سازند تا از مسیر بیراهه، از علمشان پول در بیاوردند.

پرداخت ۷ هزار تومان برای ثبت آگهی شرکت در امتحانات مجازی

طبیعتا آخرین تصوری که با شنیدن اسم «دانشجویار» به ذهنتان می‌رسد، واسطه‌گری برای شرکت در امتحانات پایان ترم دانشگاه‌هاست. در توضیحات این کانال تلگرامی‌ مرجعی برای ارسال آگهی پروژه‌های دانشجویی معرفی و تاکید شده این کانال هیچ مسئولیتی در قبال آگهی‌ها ندارد.

این گروه برای ارسال آگهی‌ها یک ربات تعریف و ۵‌ روش برای ثبت آگهی در نظر گرفته به طوری که هم دانشجویانی که نیاز به حل سوالات امتحانی یا انجام پروژه دارند می‌توانند آگهی خود را در این ربات ثبت کنند؛ هم افرادی که با معرفی توانایی ‌های خود برای حضور در امتحانات اعلام آمادگی می‌کنند.

اساتید برای پذیرش دانشجو در کلاس‌های خصوصی، دانشجویان برای یافتن استاد برای تدریس و افرادی که می‌خواهند موقعیت شغلی خاصی را به اعضای کانال ارائه دهند، می‌توانند آگهی خود را در ربات دانشجویار ثبت کنند؛ البته هر یک از این افراد باید مبلغ ناقابل ۷ هزار تومان را پرداخت کنند تا آگهی آن‌ها در کانال ۶۳ هزار نفری این گروه با آی دی تلگرام یا شماره متقاضی نمایش داده شود.

نرخ شرکت در امتحانات دروس عمومی از ۱۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود

از دروس عمومی مانند تاریخ فرهنگ و تمدن و اندیشه اسلامی گرفته تا دروس تخصصی رشته‌های مختلف مثل برنامه‌نویسی ++C، ژئودزی، مقاومت مصالح و دینامیک؛ برای همه دروس متقاضی برای شرکت در امتحانات وجود دارد.

افرادی هم هستند که برای شرکت در امتحانات برخی دروس خاص اعلام آمادگی کرده‌اند، اما با مشاهده آگهی‌های مختلف و بر اساس تخصص خود به دانشجویان پیام می‌دهند.

نرخ شرکت در امتحانات دروس مختلف هیچ قاعده خاصی ندارد و بر اساس میل‌ فردی که قرار است جای دانشجویان امتحان بدهد، تعریف می‌شود.

مثلا علی برای شرکت در امتحان تاریخ فرهنگ و تمدن ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرد و قول می‌دهد نمره‌ ۱۷ به بالا در کارنامه‌تان درج می‌شود؛ به شرطی که ۵۰ هزار تومان بیعانه برای رزرو  ابتدا واریز شود و ۵۰ هزار تومان هم بعد از امتحان. اما مریم هزینه امتحانات پایان‌ترم دروس عمومی را ۱۸۰ هزار تومان اعلام می‌کند؛ آن هم با تضمین نمره، رضایت و نمونه کار.

پاسخگویی به هر سوال دروس تخصصی؛ ۵۰ هزار تومان

نرخ شرکت در امتحانات تخصصی کمی بیشتر است، به‌طوری که آرزو برای پاسخگویی به هر سوال امتحان ژئودزی و فتوگرامتری ۲۵ هزار تومان دریافت می‌کند؛ به زبانی دیگر اگر آزمون ۸ سوال داشته باشد، دانشجو باید ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کند.‌ 


یک معلم به جای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در امتحانات شرکت می‌کند

یک معلم ریاضی هم جزو کاربران کانال دانشیار است و ۵۰ هزار تومان به ازای پاسخگویی به سوال امتحان ++C دریافت می‌کند. از جمله دیگر دروسی که این معلم در آن تخصص دارد می‌توان به روش‌های محاسبات عددی، جبر خطی عددی، آمار و احتمال مهندسی، آمار و احتمال نرم‌افزار و غیره اشاره کرد.
این فرد در اینستاگرام هم صفحه دارد و تصویر چت‌های رضایت مشتریان،  پاسخگویی به سوالات و فیش‌های واریزی دروس‌فوق‌ پست شده است، در سربرگ سوالات ارسال شده توسط دانشجویان نام دانشگاه محقق اردبیلی، نوشیروانی بابل و پیام نور قم به چشم می‌خورد.

وی‌ در بخش ثبت سفارش از متقاضیان خواسته چند روز قبل برای شرکت در امتحانات وقت رزرو کنند. ‌از طرفی تمام هزینه‌های امتحانات باید پیش از شروع آن به حساب امتحان دهنده واریز شوند، با این حال برای جلب رضایت مشتری اولی‌های پیج، این امکان وجود دارد که ۵۰ درصد هزینه قبل از امتحان و ۵۰ درصد بعد از امتحان واریز شود.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1124822 برچسب‌ها امتحان پایان ترم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امتحان پایان ترم برای شرکت در امتحانات برای شرکت در امتحان ۵۰ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

 رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امتحانات شبه نهایی به منظور آشنایی دانش آموزان با مقررات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و سوالات مفهومی در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم و معارف اسلامی و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید

۱۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری مکلف شدند

نورالله کیانی افزود: آزمون شبه نهایی در ۲۵۱ آموزشگاه متوسطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گفته وی، دانش آموزان تا ۴ اردیبهشت در چهار عنوان درسی با هم رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدام دبیر با یک میلیون داوطلب
  • تاثیر۵۰ درصدی نمرات امتحان نهایی در کنکورسراسری
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس امتحان نهایی می‌توانند تک ماده کنند
  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان
  • ضرورت بهره گیری شیوه های نوین در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف
  • هشدار سازمان سنجش به عضویت در گروه‌های تقلب‌رسان