Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرین و فعالان اقتصادی مدرسه ساز در آئینی با حضور وزیر آموزش و پرورش در محل مدارس اتاق بازرگانی کرمان تجلیل شدند.

به گزارش برنا؛ وزیر آموزش و پرورش در این همایش گفت: اگر خیرین نبودند آموزش و پرورش کشور با مشکلات بسیار زیادی روبرو بود و خیرین قدیمی و مستقل مانند "عطا احمدی" نقش بی بدیلی در آموزش قبل و بعد از انقلاب داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف نوری، افزود: از راه‌اندازی پویش کرمان دانا تشکر و دغدغه اتاق کرمان را در زمینه توسعه مهارت آموزی درک می‌کنیم زیرا برای رسیدن به شاخص‌های اقتصادی و انسانی و ضریب جینی (شاخص محاسبه توزیع ثروت در میان مردم) باید به بحث مهارت آموزی بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه 7 هزار هنرستان در کشور وجود دارد که باید همه هنرستان ها از هنرستان مصرف به هنرستان تولید تبدیل شوند، ادامه داد: قرار بود در برنامه ششم توسعه 50 درصد مدارس دوره متوسطه به کارودانش و فنی و حرفه‌ای تبدیل شوند که تاکنون 35 درصد محقق شده است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی کرمان نیز گفت: اتاق خارج از وظایف سازمانی و در راستای مسئولیت های اجتماعی خود پس از اینکه نسبت به کمبود فضای آموزشی در کرمان اطلاع پیدا کرد نهضت مدرسه سازی را تحت عنوان کرمان دانا راه اندازی کرد که خیرین و فعالان اقتصادی بسیاری با این پویش همراه شدند. سیدمهدی طبیب‌زاده، اظهار کرد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم برای پایدار شدن نظام مدرسه سازی، به خیرین مدرسه ساز توجه ویژه شود و از سازمان نوسازی مدارس نیز درخواست می شود همزمان با ساخت مدارس تجهیزات لازم را تکمیل تا مدارس به طور کامل راه اندازی شوند.

وی بیان کرد: نظام فنی و حرفه‌ای یک نظام کارآفرینی و اشتغال است که باید به عنوان یک سیستم در آموزش و پرورش طراحی و مورد توجه قرار گیرد. طبیب زاده ادامه داد: هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و آموزشگاه های آزاد در زمینه مهارت آموزی تجربیات موفقی نداشته اند که نتیجه آن فقدان مهارت جدی در بخش خصوصی است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان اظهار کرد: وقتی این نظام سیستماتیک می تواند موفق عمل کند که با مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرا همراه باشد تا نیروی ماهر آماده کار، تحویل جامعه داده شود. طبیب زاده، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در ایجاد اشتغال پایدار در جامعه ادامه داد: بر اساس پژوهش صورت گرفته اگر هر دانشجو فقط یک مهارت داشته باشد ۲۲ درصد احتمال پیدا کردن شغل برای او افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: باید جایگاه هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای در آموزش و پرورش تغییر کند که پیشنهاد ما راه اندازی مرکز استعدادهای فنی وحرفه ای یا مرکز تعالی مهارت است که این سیستم پیشنهادی باید از مدارس آغاز و طراحی دوره ها و طراحی ساختار به بهترین شکل و متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

در ادامه این همایش نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از همه خیرین و فعالان اقتصادی مدرسه ساز گفت: زبان از بیان و به تصویر کشاندن لطافت روح و معرفت این خیرین قاصر است که نمونه آن عطا احمدی خیر مدرسه ساز است که خانه اش را وقف مدرسه کرد، مدتی در اتاق سرایداری این مدرسه زندگی و اجاره اتاق را هر ماه به آموزش و پرورش پرداخت می کرد. محمدمهدی زاهدی افزود: در زمینه اختصاص بودجه به مدرسه سازی، تا حد امکان در کمیسیون های آموزش و تلفیق مجلس، همیشه حمایت های لازم را انجام دادیم و بودجه هایی خلق شد که کشور در این زمینه اقدامات جدیدی انجام داد.

وی ضمن قدردانی از اتاق کرمان و پویش کرمان دانا بیان کرد: رئیس اتاق کرمان در پویش کرمان دانا به گونه‌ای فعال عمل می کند که انگار خود یک فرد از آموزش و پرورش است و با جدیت مدرسه سازی را پیگیری می کند.

گفتنی است در این همایش از فعالان اقتصادی و خیرین مدرسه ساز در سراسر استان تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش مشکلات انقلاب ضریب جینی مدرسه اشتغال بخش خصوصی جامعه ایجاد اشتغال دانشجو فنی و حرفه ای نماینده مردم مجلس شورای اسلامی بودجه وزیر آموزش و پرورش اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان فعالان اقتصادی آموزش و پرورش فنی و حرفه ای مهارت آموزی کرمان دانا مدرسه سازی راه اندازی مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۶۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر آموزش و پرورش استخر شهدای دانش‌آموز شهر سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: این استخر در زمینی با زیربنای یک هزار و۸۹۶ متر مربع ساخته شده است.

وی افزود: فضاهای این استخر شامل اتاق مدیریت، اتاق ناجیان، کفشداری، سالن انتظار، رختکن، انبار، اتاق کمک‌های اولیه، کلاس آموزشی، استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سرویس بهداشتی، سونای خشک و بخار، موتور خانه، اتاق برق، بوفه، آبدارخانه و اتاق هواساز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه این استخر با اعتبار ۲۲۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: این فضا به ۴۰ شهید دانش‌آموز و پنج شهید معلم تقدیم شده است.

وزیری ضمن بیان اینکه آموزشگاه ۱۲ کلاسه مهمان شهر سمنان دیگر طرح قابل افتتاح با حضور وزیر است، تصریح کرد: این مدرسه سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

کد خبر 6081929

دیگر خبرها

  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها
  • اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها
  • اجرای کامل قانون تسهیل صدور مجوز‌ها پیش از پایان دولت