Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرویس سلامت همگانی بریتانیا(NHS) همچنان درجه حرارت بالا، سرفه مداوم جدید و از دست دادن یا تغییر حس بویایی یا چشایی را به عنوان سه علامت هشدار دهنده اصلی عفونت کروناویروس ذکر می‌کند اما با توجه به گزارش‌های متعدد در مورد ابتلا به اُمیکرون به نظر می‌رسد علائم این سویه بیش از دیگر سویه‌ها شبیه سرماخوردگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبریزش بینی، سردرد، گلودرد و عطسه از شایع‌ترین عوارض گزارش شده است اما ۲ علامت جدید این سویه مربوط به گلو و سر نیست.

داده‌های جدید از برنامه مطالعاتی زویی کووید(ZOE) ۲ نشانه جدید عفونت اُمیکرون را شناسایی کرده که بدن را به روشی متفاوت از سایر علائم رایج تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تیم اسپکتور، پروفسور اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن ،در این خصوص توضیح داد: افراد زیادی در مراحل اولیه عفونت احساس تهوع را گزارش کرده‌اند.

وی گفت: این علامت بین کسانی که ۲ مرتبه واکسینه‌ شده و دوز تقویت‌کننده دریافت کرده‌اند، رایج اما تاثیرات این سویه همچنان خفیف است.

یکی دیگر از علائم نوظهور میان افراد مبتلا به  اُمیکرون کمردرد است.

داده‌های مربوط به این سویه در بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی، مکانی که جهش برای اولین بار شناسایی شد، نشان می‌دهد که کمردرد یکی از علائم هشداردهنده اولیه عفونت با اُمیکرون است. کمردرد ممکن است سپس به دردهای عضلانی در سراسر بدن تبدیل شود و بسیاری از افراد درد بدن را به‌ عنوان یک علامت رایج گزارش کنند.

علائم اصلی ابتلا به اُمیکرون چیست؟

برنامه مطالعه زویی کووید علائمی مثل آبریزش بینی، سردرد، عطسه، سرفه‌های مداوم و گلودرد را به‌ عنوان علائم اصلی عفونت به اُمیکرون فهرست کرده و علائم دیگر نیز می‌تواند شامل تعریق شبانه، خستگی، بدن درد و تهوع باشد.

پروفسور اسپکتور هشدار داد مردم باید از علائم نوظهور اُمیکرون آگاه باشند زیرا اکثر افراد در ابتلا به آن علائمی مانند سویه‌های قبلی ویروس کرونا تب یا از دست دادن حس چشایی یا بویایی نخواهند داشت.

وی گفت: بسیاری از علائم ابتلا به اُمیکرون شبیه سرماخوردگی یا برخی بیماری‌های ویروسی دیگر است. بدون داشتن هیچیک از علائم اولیه که قبلا گزارش شده، باز هم مردم باید از مواردی که در حال حاضر گزارش می‌شود، آگاه باشند. 

کد خبر 648534 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران بیماری - سرما خوردگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران بیماری سرما خوردگی ابتلا به ا میکرون علائم ا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد

به گزارش صدای ایران از تسنیم،رئیس مجلس در نشست بررسی مسائل ارزی گفت:نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد، زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند. ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد.

همه اختیار‌های موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم، اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • پرسپولیس و آلومینیوم اراک؛ باز هم منتظر شگفتی باشیم؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • چگونه داروی تلخ به کودک بدهیم؟ از گول زدن حس چشایی تا مذاکره با کودک!
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون