Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی : ۲۰ واحد آلاینده صنعتی در استان امسال شناسایی و جهت پرداخت عوارض آلایندگی به دستگاه مربوطه معرفی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، سعید موسوی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: این واحد‌های شناسایی شده ملزم به پرداخت یک درصد از درآمد فروش خود به عنوان عوارض به دارایی هستند تا این مبالغ از طریق شهرداری و دهیاری‌ها برای همان مناطق و در راستای کاهش عوارض آلایندگی هزینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید: در سالجاری یکهزار و ۴۷۵ مورد پایش واحد‌های صنعتی در استان انجام شده است، گفت: در این پایش‌ها ۳۰۹ مورد آزمایش و نمونه برداری انجام شده که این اقدام با همکاری ۱۶ آزمایشگاه معتمد و آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شده است.

به گفته معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آزمایشگاه‌های معتمد در زمینه معاینه فنی، پساب و آب و آلودگی هوا فعال هستند، گفت: ۲۵۵ واحد قابل پایش صنعتی در استان فعال است که مرتب پایش شده، تذکرات و پیشنهادات لازم به آنان نیز ارائه می‌شود.

موسوی گفت: در سال گذشته یکهزار و ۵۲۹ مورد پایش در استان از واحد‌های صنعتی انجام شده و ۵۰ واحد آلاینده احصا و برای طی روند قانونی پرداخت عوارض به دستگاه مربوطه معرفی شدند.

براساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون تجمیع عوارض در صورت آلاینده تشخیص دادن واحد‌های صنعتی مشمول توسط سازمان حفاظت محیط زیست، آن واحد صنعتی بایستی یک درصد از میزان فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی از طریق سازمان امور مالیاتی به شهرداری‌های و یا دهیاری‌های محل استقرار خود بپردازد تا در راستای حفاظت از محیط زیست هزینه شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا معاون حفاظت محیط زیست درآمد شهرداری محیط زیست آذربایجان غربی آلودگی هوا قانون حفاظت از محیط زیست آلودگی هوا محیط زیست سعید موسوی واحد آلاینده محیط زیست آذربایجان غربی آلودگی هوا ارومیه آلاینده صنعتی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از امضای توافق‌نامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی آذربایجان غربی  در حوزه محیط‌زیست خبر داد و اظهار کرد:‌ این توافق‌نامه که به امضای رؤسای دانشگاه‌های استان، رئیس پارک علم و فناوری و مدیرکل محیط‌زیست استان رسید گام مهمی در انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط‌زیست است.

وی هدف از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی – پژوهشی استان آذربایجان غربی را استفاده بیش‌تر از ظرفیت دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع چالش‌های زیست‌محیطی کشور برشمرد و افزود: مراکز علمی-پژوهشی می‌توانند در دستیابی به توسعه پایدار و زیست‌بوم مناسب و ارزش‌آفرینی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی در بخش‌های جامعه و صنعت نقش مهمی را ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی کمک به وظیفه نظارتی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ارتقای جایگاه مرجعیت علمی دانشگاه‌های استان و به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای در زمینه محیط‌زیست را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد.

ولیلو عنوان کرد: این توافق‌نامه همچنین گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی در انجام پژوهش‌های کاربردی با هدف حل مشکلات زیست‌محیطی استان در حوزه‌های مختلف مدیریت و کنترل آلودگی آب، هوا، خاک و پسماند، بومی‌سازی ساخت تجهیزات سنجش و پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در بیش از یک سال گذشته با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های مختلف ارتباط با جامعه، در زمینه حل مشکلات و مسائل استان و صنایع فعالیت‌ها و پژوهش‌های بسیاری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • روایت برخورد با مجتمع صنعتی آلاینده در زنجان
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی