Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ نوراله اسعدی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: نخستین محموله دام زنده به تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ راس گوسفند غیرمولد از مسیر دریایی  بندرخرمشهر به کویت صادر شد.

به گفته او محموله صادراتی دام زنده سبک از بندرخرمشهر توسط ۲ فروند شناور لندینگراف آرا باختر۱ با یک‌هزار و ۳۰۰راس دام زنده و شناور شهاب ۱۱۰ با یک هزار و ۴۰۰ راس دام زنده به کشور کویت بارگیری و صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعدی گفت: صادرات دام زنده از بندرخرمشهر به صورت حمل یکسره توسط ۳۱ دستگاه کامیون به طورمستقیم و با تجهیزات مخصوص بارگیری دام پس از انجام تشریفات گمرکی ، قرنطینه بهداشتی به شناور و با مجوز قانونی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از به صرفه بودن صادر شدن کالاها برای صاحبان آن ها در هزینه صادرات دام زنده از مسیر دریایی بندرخرمشهر در مقایسه با سایر بنادر به دلیل نزدیکی این بندر به کشورهای حاشیه خلیج  فارس خبر داد.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارا است.

انتهای پیام / ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات دام زنده بندر خرمشهر دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در سال گذشته با هدف حفظ عمق مفید اسکله‌ها و ارتقاء ایمنی شناور‌های متردد در آبراهه‌ها،   بیش از سه میلیون و ۸۱۴ هزار متر مکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی  لایروبی شد.

سجاد سبزیوند افزود: این حجم از لایروبی نسبت به مشابه گذشته رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد که با استفاده از توان داخلی و تجهیزات پیشرفته انجام شده است.

وی ادامه داد:  نزدیک به ۴۳ میلیون متر مربع نیز از پهنه دریایی حوزه استحفاظی اداره کل بنادر و دریانوردی استان تحت عملیات هیدروگرافی با هدف ارتقاء ایمنی دریایی قرار گرفت که تأثیر به سزایی در شناسایی ویژگی‌ها و مختصات حوزه استحفاظی دارد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان   از انجام ۱۷۲ مورد عملیات امداد و نجات دریایی خبر داد که طی ۶۰۴ ساعت  در ۱۲ ماهه سال گذشته انجام شده است.  

سبزیوند   با اشاره به آغاز به کار و فعالیت نخستین مرکز دریافت مواد زائد نفتی در این مجتمع بزرگ بندری براساس الزامات و معاهدات بین‌المللی از محیط زیست دریایی اظهار کرد: یک هزار و ۷۷۸ متر مکعب مواد زائد نفتی دربازه زمانی مذکور جمع‌آوری و دریافت شد.

وی گفت: در ۱۲ ماهه گذشته   یک هزار و ۳۶۰ فروند شناور وارد بنادر استان شده است که  به این منظور ۴۸ هزار ساعت عملیات‌های راهنمایی و یدک‌کشی به منظور هدایت و پهلودهی ایمن این تعداد شناور انجام که به ترتیب رشد یک و نیم درصدی و ۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان افزود: در استان خوزستان  ۲۵ هزار و ۳۲۳ دریانورد   مشغول به فعالیت هستند و تاکنون ۲ هزار و ۹۳۴ شناور در استان خوزستان ثبت شده‌اند.
سبزیوند ادامه داد:  تعداد اسناد دریایی صادر شده در یک سال گذشته   ۹ هزار و ۶۶۵ سند بوده است  که از طریق برگزاری ۱۷۲ دوره آموزشی به واجدین شرایط اعطا شده است.

دیگر خبرها

  • کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر
  • ◄ نجات افراد مضطر در مناطق کم عمق مهم ترین کاربر‌ی شناور نجات است
  • بازسازی یک فروند شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات در بندر شهید رجایی
  • بازسازی شناور جستجو و نجات دریایی در بندرشهیدرجایی
  • لایروبی بیش از سه میلیون مترمکعب از اسکله‌ها و آبراه‌های بندر امام خمینی
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر عسلویه
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سواحل عسلویه
  • پهلودهی ‌۲۵۰۰ فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی
  • صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان