Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از تصویب کلیات و ارجاع طرح بازنگری در سازوکار بررسی و تصویب اعتبار‌نامه منتخبان به مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد. - اخبار سیاسی -

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی  خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون متبوعش گفت: رسیدگی به طرح اصلاح مفاد 28 تا 31 از آیین نامه داخلی مجلس درباره   بازنگری در سازوکار بررسی و تصویب اعتبار‌نامه منتخبان در دستورکار اعضای کمیسیون قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درباره  اصلاح مفاد مربوط به سازورکار بررسی و تصویب اعتبارنامه منتخبان مجلس پیشنهادات متعددی از سوی برخی نمایندگان مطرح شده که در این جلسه درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی با بیان اینکه پس از استماع نظرات اعضا کلیات این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید ادامه داد: در این جلسه   مقرر شد طرح اصلاح فرایند بررسی اعتبار نامه‌های منتخبان، طبق ماده 142 آیین نامه برای بررسی‌های کارشناسی به مرکز پژوهش‌های قوه مقننه ارجاع شود تا پس از ارسال مجدد طرح به کمیسیون، جزئیات طرح بررسی شود.

به گزارش تسنیم، اعتبارنامه‌های نمایندگان به‌ترتیب به شعب پانزده‌گانه جهت رسیدگی ارجاع می‌شود. چنانچه هر یک از نمایندگان به اعتبارنامه‌ای معترض باشد، ظرف مدت سه‌روز از تاریخ انتشار فهرست مذکور حداکثر تا پایان وقت اداری روز سوم، موظف است اعتراض کتبی خود را امضاء و شعبه ذی‌ربط تقدیم کند همچنین شعبه موظف است حداکثر ظرف مدت سه‌روز کاری گزارش تأیید آن دسته از اعتبارنامه‌های واصله را که معترض ندارند، به‌صورت یکجا به هیأت رئیسه ارسال کند تا برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

اعتبارنامه‌هایی که مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته است، حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری توسط شعبه رسیدگی می‌شود. در صورتی‌که نظر شعبه تأیید اعتبارنامه باشد، گزارش تأیید آن برای تصمیم‌گیری به مجلس ارائه می‌شود. چنانچه نظر شعبه رد اعتبارنامه باشد، از طریق هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون تحقیق ارجاع خواهد شد تا پس از رسیدگی و ارائه گزارش، برای تصمیم‌گیری مجلس در دستور کار قرار گیرد.

کمیسیون تحقیق حداکثر ظرف مدت پانزده روز به دلایل و توضیحات کتبی شعب و معترض یا معترضان رسیدگی می‌کند و پس از استماع و بررسی توضیحات معترض یا معترضان و دفاعیات کتبی یا حضوری نماینده مورد اعتراض، نظر خود را به مجلس ارسال می‌کند.

انتهای‌پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیین نامه داخلی نامه منتخبان اعتبار نامه ظرف مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ حجت الاسلام روان بخش با بیان اینکه ما امروز با مشکل بحران آب رو به رو، و در زمینه تخصیص حقابه‌های استان قم با بی مهری‌هایی مواجه هستیم افزود: برای پیگیری مشکلات قم باید با همفکری، هماهنگی بین مسئولان استان هماهنگی برقرار، و در قالب کارگروه تخصصی راه‌های اختصاص حقابه‌های استان قم پیگیری شود. 
وی افزود: در زمینه کشاورزی و حقابه‌های قم باید کار گروه تخصصی با حضور کارشناسان مختلف در زمینه آب و کشاورزی و دامداری تشکیل شده و مسائل و دغدغه‌های استان و کشاورزان پیگیری شود.
در این نشست تعیین تکلیف حقابه‌های استان از سد ساوه، نحوه و چگونگی تخصیص حقابه‌های شرب، کشاورزی و صنعت از سد ۱۵ خرداد و پیگیری به روز رسانی اختصاص برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، و ضرورت تامین برق چاه‌های آب کشاورزی از مهمترین موضوعات بود که تشکل‌های کشاورزی استان قم مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • صنعت نفت با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • نشست جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم
  • تاسیس مرکزی جداگانه برای ترجمه قرآن تصویب نشد
  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • لایحه عفاف و حجاب به تأیید شورای نگهبان نرسیده است/ارجاع لایحه به مجلس برای رفع ایرادات
  • منتخبان مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • منتخبین مجلس دوازدهم دعواهای سیاسی را وارد مجلس نکنند
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی