Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@10:56:30 GMT

سود کدام بانک در ۲۰۲۱ صعودی بود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۷۱۷۸۰

سود کدام بانک در ۲۰۲۱ صعودی بود؟

به گزارش  رویترز، بانک مرکزی سوئیس اعلام کرد: انتظار دارد سود این بانک در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۶ میلیارد فرانک سوئیس (۲۸.۲۲ میلیارد دلار) باشد زیرا رونق بازارهای سهام  میلیاردها دلار به ارزش سرمایه‌گذاری‌های ارزی این کشور افزوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا،  سود بانک مرکزی سوئیس از موقعیت‌های ارز خارجی خود کمتر از ۲۶ میلیارد فرانک و حاصل سهام و اوراق‌ قرضه به ارزش نزدیک یک تریلیون فرانک است که در کمپین طولانی خود برای تضعیف فرانک سوئیس خریداری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی ۱۰۰ میلیون فرانک از ذخایر طلای خود متحمل زیان شد که با سود یک میلیارد فرانکی از معامله فرانک سوئیس خنثی شد و نرخ‌های بهره نیز منفی است که از بانک‌های تجاری برای نگهداری پول در یک شب دریافت می‌کند. در نتیجه، انتظار می‌رود سود سالانه آن بیشتر از سود ۲۰.۹ میلیارد فرانکی باشد که برای سال ۲۰۲۰ به دست آورده است.

طبق توافقنامه جدیدی که سال گذشته امضا شد، بانک سوئیس حداکثر ۶ میلیارد فرانک به دولت سوئیس و مقامات منطقه‌ای پرداخت و بانک مرکزی آمار نهایی سود را در ماه مارس منتشر خواهد کرد.

بین اکتبر و دسامبر گذشته فرانک در برابر یورو و دلار افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در برابر واحد پول رایج از اواسط سال ۲۰۱۵ رسید. این حرکت ارزی زمانی که به فرانک تبدیل شود سود ناشی از ارزش سهام بالاتر را کاهش خواهد داد.

با این حال، الساندرو بی، اقتصاددان UBS (شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی) افزایش سهام بانک مرکزی را بیش از جبران ارزش بالاتر فرانک ارزیابی کرد. وی تخمین زده است که بانک مرکزی در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۵ میلیارد فرانک از سهام خود در بازار سهام استارباکس، اپل و دیگر غول‌های فناوری ایالات‌متحده را به دست آورد.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک سود بانکی سوئیس بانکداری میلیارد فرانک بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۷۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، حضور در لیگ قهرمانان آسیا، نیازمند دریافت مجوز حرفه‌ای برای دو تیم بزرگ پایتخت است. استقلال و پرسپولیس تنها در شرایطی می‌توانند به صورت همزمان در بزرگترین تورنمنت باشگاهی قاره شرکت کنند که سهام آن‌ها از مالکیت وزارت ورزش خارج شده و به بخش خصوصی واگذار گردد تا مسئله مالکیت مشترک حل شود.

برای حل این معضل طی ماه‌های گذشته جلسات فراوانی میان وزارت ورزش و جوانان، وزارت اقتصاد و دارایی و مدیران دو باشگاه برگزار گردیده است تا مسئله مربوط به مالکیت مشترک حل شود. در ابتدا از سازمان تامین اجتماعی به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس و هلدینگ خلیج فارس در مقام خریدار استقلال یاد شد که هیچ کدام از این دو اتفاق رخ نداد.

در ادامه نیز پای بانک‌ها به این مسئله باز شد. از بانک های ملت و تجارت به عنوان خریدار پرسپولیس و استقلال اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر گردید. سپس عنوان شده بود که ابتدا باشگاه پرسپولیس به بانک ملت واگذار می‌شود تا مشکل مربوط به مالکیت مشترک دو باشگاه حل گردد و پس از آن نیز پروسه واگذاری استقلال انجام خواهد شد.

با این حال بحث واگذاری سرخابی‌ها به این دو بانک نیز بی‌نتیجه بود تا اینکه در جدیدترین اقدام در نظر گرفته شده، قرار است که یک کنسرسیوم متشکل از پنج بانک 85 درصد از سهام باشگاه پرسپولیس را خریداری کرده تا حداقل با واگذاری یکی از این دو باشگاه موضوع مربوط به مالکیت مشترک حل شود و دو تیم بتوانند مجوز حرفه‌ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند.

هرچند که واگذاری پرسپولیس به این پنج بانک می‌تواند دو تیم را از خطر بزرگ حذف از لیگ قهرمانان آسیا نجات دهد اما با اعتراض مدیران استقلال همراه شده است. چرا که در تمامی اقدامات در نظر گرفته شده جهت واگذاری سهام دو باشگاه، این پرسپولیس بود که برای واگذاری در اولویت قرار گرفته بود.

هم در زمان مطرح شدن واگذاری دو تیم به بانک های ملت و تجارت و هم در آخرین راهکار در نظر گرفته شده برای واگذاری 85 درصدی سهام دو باشگاه، ابتدا قرار هست که پرسپولیس از مالکیت مشترک خارج شود و استقلال به مالکیت خود تحت نظر وزارت ورزش و جوانان ادامه دهد تا در ادامه برای آبی‌ها نیز راه چاره‌ای اندیشیده شود.

این مسئله ای است که با اعتراض مدیران استقلال همراه شده و آنها اعتقاد دارند می بایست پروسه واگذاری آبی ها نیز همزمان با سرخ ها پیش برود چرا که ممکن است این کار منجر به تأخیر فراوان در تعیین تکلیف استقلال و از دست رفتن پیش فصل لیگ آینده شود.

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • خریداران احتمالی استقلال و پرسپولیس
  • واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ
  • اعتراض مدیران استقلال به واگذاری پرسپولیس